zdretwiale palce - kregoslup szyjny

1. Data: 2002-02-13 22:34:27

Temat: zdretwiale palce - kregoslup szyjny
Od: " > Paszko <" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam to jeszcze raz

Jezeli ktos by cos wiedzial, lub sie z tym na swojej skorze spotkał to
prosze o pare slow.

Ostatnio od tygodnia, mam jakby zdretwiale, scierpniete dwa palce (maly i
serdeczny)
w lewej rece, prawdopodobnie jest podrazniony nerw lokciowy,
ze zdjecia RTG wyszlo:
W odcinku szyjnym kręgosłupa zniesienie fizjologicznej lordozy z
wytworzeniem kyfozy. Wysoko?ć trzonów i kršżków zachwiania. Na
zdjęciach czynno?ciowych w przodo-pochyleniu niestabilno?ć od C4 - C6
wyrównujšca się w tyło-zgięciu.

Obenie biore zastrzyki domies do tej reki "Nivalin".

A na kontrol z neurologiem czekam, prawdopodobnie bedzie jakas
rehabilitacja.

Co nalezy zrobic by zaniklo to dretwienie palcow, moze jakies cwiczenia;
dobrze by bylo, by ktos mi rozjasnil powyzszy opis zdjecia RTG lub napisal
swoje doswiadczenie

Serdeczne dzieki

Pawel P

2. Data: 2002-02-15 20:48:09

Temat: Odp: zdretwiale palce - kregoslup szyjny
Od: "India" <I...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z opisu Twojego zdjęcia Rtg wynika, że zniesiona lordoza szyjna (czyli
naturalne wygięcie kręgosłupa w odcinku szyjnym) jest przyczyną ucisku na
splot nerwowy, z którego m.in. wychodzi nerw łokciowy. Jaka jest rzyczyna
kłopotów z kręgosłupem szyjnym? (np czy uległeś w ostatnim czasie jakiemuś
niegrożnie wyglądającemu wypadkowi lomunikacyjnemu czy stłuczce itp, czy
może jest to wrodzone). Jako fizjoterapeutka zaleciłabym Tobie wyciąg
kręgosłupa szyjnego, a jeśli miewasz bóle promieniujące od kręgosłupa to
także np ćwiczenia IZO i mobilizacji czynnej (wiem, że to brzmi
skomplikowanie dla kogoć kto się na tym nie zna, ale Twój lekarz, bądź
rehabilitant do którego lekarz Cię skieruje z pewnością będzie wiedział o co
chodzi) . Noezbędnym pewnie okaże się noszenie zaopatrzenia ortopedycznego
(przynajmniej w środkach komunikacji jak samochód, tramwaj itp) w postaci
kołnierza stabilizująco-odciążającego. Przekaż te wszystkie sugestie Twojemu
lekarzowi lub rehabilitantowi. Na pewno jeszcze mogą się przydać zabiegi
fizykalne (ja poleciłabym np galwanizację przepływową lewego przedramienia,
prądy interferencyjne z zakresu przekrwiennego lub przeciwbólowego lub inne
zabiegi przekrwienno - odżywcze).

Pozdrawiam i życzę sukcesów (jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz na
priva, gdyż nie często zaglądam w grupy dyskusyjne)
Użytkownik > Paszko < <p...@h...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a4eqku$g90$...@n...tpi.pl...

ból piersi -stały
Sutki gruczołowe