co do zeberek na slodko?

1. Data: 2003-10-17 15:21:34

Temat: co do zeberek na slodko?
Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W niedziele przyjezdza do mnie rodzinka i zamierzam na obiad zaserwowac
pieczone zeberka w takiej slodkiej glazurze (m.in. z brazowego cukru) i
zastanawiam sie jaka do tego bedzie pasowala surowka i czy moge to podac z
ziemniakami czy moze lepiej z frytkami a moze jeszcze z czyms innym. Bede
wdzieczna za wszelkie sugestie..
Pzdr
Yenefer

1. Data: 2003-10-17 16:06:58

Temat: Re: co do zeberek na slodko?
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Yenefer wrote:

> [...]
> ziemniakami czy moze lepiej z frytkami a moze jeszcze z czyms innym. Bede

Dobrze by pasowala amerykanska surowka z kapusty, cole slaw.
1 mala kapusta
1 marchew
3 lyzki majonezu
2 lyzki smietany
1 lyzka octu winnego
2 lyzeczki musztardy
1 lyzeczka cukru
1 lyzeczka nasion selera (spozywczych, nie ze sklepu z nasionami, bo te
sa spryskiwane trucizna)
1/2 lyzeczki pieprzu
sol do smaku
Kapuste poszatkowac bardzo drobno, posolic i odstawic. Marchew zetrzec
na grubych oczkach. Reszte wymieszac. Kapuste odcisnac, wymieszac z
marchwia i sosem, odstawic na pol godziny do przegryzienia.
MB

1. Data: 2003-10-17 16:12:06

Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Yenefer napisał:

> [...]
> ziemniakami czy moze lepiej z frytkami a moze jeszcze z czyms innym. Bede

Pieczone ziemniaki, albo, IMHO jeszcze lepiej, mieszanka ryżu basmati
z dzikim. Surówka np. taka: kapusta pekińska, papryczki pepperoni
marynowane pokrojone, czarne oliwki pokrojone w plasterki (niedużo - chodzi
głównie o akcent kolorystyczny), majonez pół na pół z jogurtem naturalnym,
sól, pieprz, cukier (cukier koniecznie).

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2003-10-17 17:17:06

Od: "Czarek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> głównie o akcent kolorystyczny), majonez pół na pół z jogurtem naturalnym,
> sól, pieprz, cukier (cukier koniecznie).

Pieczone ziemniaki jak najbardziej ale jesli chodzi o salate proponowalbym cos
z vinegretem ale na bazie musztardy miodowej. Pasuje wysmienicie
Czarek

1. Data: 2003-10-17 18:28:23

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobrze by pasowala amerykanska surowka z kapusty, cole slaw.
> 1 mala kapusta
> 1 marchew
> 3 lyzki majonezu
> 2 lyzki smietany
> 1 lyzka octu winnego
> 2 lyzeczki musztardy
> 1 lyzeczka cukru
> 1 lyzeczka nasion selera (spozywczych, nie ze sklepu z nasionami, bo te
> sa spryskiwane trucizna)
> 1/2 lyzeczki pieprzu
> sol do smaku
=======
Ja dodaję jeszcze kwaśne jabłko - moim zdaniem jest wtedy smaczniejsze.
Jabłko jest z resztą w wielu przepisach na colesława, ale czy w oryginalnym?
Być może nie, bo za oceanem nie mają przecież renety (nie wiedzą co dobre
:-}.

waldek
=======

1. Data: 2003-10-18 07:10:05

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Yenefer <y...@N...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bmp1qe$6mg$...@n...onet.pl...
> [...]
> pieczone zeberka w takiej slodkiej glazurze (m.in. z brazowego cukru) i
> zastanawiam sie jaka do tego bedzie pasowala surowka (cut)

salatka z grapefriuta i cykorii......obrane czastki owocow, cykoria porwana
na strzepki, sos z oliwy, posiekanej czerwonej papryki i cebuli
(drobniutko), soku z cytryny, soli i cz.pieprzu......

wymieszac z sosem chwile przed podaniem.....

agataw

1. Data: 2003-10-20 17:04:55

Temat: zeberka na slodko-wrazenia
Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yenefer" napisał w wiadomości
> [...]
> zastanawiam sie jaka do tego bedzie pasowala surowka i czy moge to podac z
> ziemniakami czy moze lepiej z frytkami a moze jeszcze z czyms innym.

Tak wiec podalam z salatka Coleslaw (wydala mi sie najprostsza i najbardziej
uniwersalna-pasowala tez do kurczaka w miodzie) a do tego oddzielnie ryz
(akurat dziki tez mialam w domu) i oddzielnie pieczone w piekarniku
ziemniaki :) Tym sposobem udalo mi sie chyba zadowolic wszystkich
uczestnikow obiadu...
Ogromne dzieki za pomysly!
Pzdr
Yenefer

malinówka - z cukrem czy bez?
znacie gnocchi verdi?
mięso gulaszowe co dalej?
Papierowe i metalowe foremki do babeczek
Co z jarmuzu?