zielona soczewica

1. Data: 2003-09-11 07:48:48

Temat: zielona soczewica
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Wczoraj zrobiłam bardzo dobrą sałatkę z zielonej soczewicy, jabłka, sera
żółtego i cebulki. Do tego dużo soku z cytryny, sól, pierz i majonez. Bardzo
smaczna.
Zostało mi jeszcze trochę ugotowanej soczewicy i mam pytanie co mogę jeszcze
dobrego z niej zrobić?. Chyba nada się na kotlety wegetariańskie, tylko nie
mam pomysłu jak je przyrządzić. Będę wdzięczna za rady.

Anna Styś

1. Data: 2003-09-11 08:00:40

Temat: Re: zielona soczewica
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna Styś <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bjp998$o39$...@n...onet.pl...
> [...]
nie
> mam pomysłu jak je przyrządzić. Będę wdzięczna za rady.

......jezeli soczewice ugotowalas na dosc sypko...polecam....cos delikatnego
i orginalnego.
Soczewica, drobno pokrojona marchewka, drobno zsiekana cebula.....wymieszac
z sosem sojowym w bardzo rozsadnej ilosci i olejem....dotrzec minimalna
ilosc swiezego imbiru.....
Podac w towarzystwie plastra wedzonego lososia.....z ciemnym chlebem

albo jezeli soczewica rozgotowana to....dosmazyc troche cebuli, dosmazyc
symboliczna ilosc boczku i zmiksowac to wszystko na paste....dodac
ewentualnie oliwy....i podciagnac smak sosem sojowym....duzo sie tego nie
zje ale ciekawe!

agataw

1. Data: 2003-09-11 08:11:29

Od: "Ewa P." <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> mam pomysłu jak je przyrządzić. Będę wdzięczna za rady.

A ja proponuję ugotować ryż (w przepisie połowę objętości soczewicy), dodać
tłuszcz, sół, curry i koniecznie duże ilości zielonej pietruszki. Można jeść
na ciepło, zimno i zamrażać.

Ewa

1. Data: 2003-09-11 08:24:29

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

nie
> mam pomysłu jak je przyrządzić. Będę wdzięczna za rady.

Ja takie nadmiary wykorzystuję do farszu np. do gołąbków lub warzyw (np.
kabaczków)
Gotuję ryż, na patelni podsmażam warzywa i cebulkę, mieszam z ryżem,
doprawiam (np. curry), lub zamiast warzyw pieczarki.

Ryż z soczewicą (i innymi strączkowymi) tworzy zestaw pełnowartościowego
białka - nie potrzeba tego niczym uzupełniać.

Sowa

1. Data: 2003-09-11 09:34:20

Od: "fankams" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Doskonałe są pierogi z nadzieniem z soczewicy!

Pierogi z soczewica (podawany przepis w programie R. Makłowicza)
Składniki:
Ciasto:
3 szkl. maki,
1/4 szkl. wody,
1/4 szkl. mleka,
1 jajo,
sól

Farsz:
1/2 kg zielonej soczewicy,
20 g boczku wedzonego,
3 cebule,
sól i pieprz

Farsz:
Soczewice bez moczenia ugotowac,
wymieszac z cebula poszatkowana i duszona na skwarkach i przyprawami do
smaku.
Ciasto:
Mąkę wsypac do miski, zrobic maly dolek.
Wbic jajo, posolic, dodac mleko i wode i calosc dobrze wyrobic na sprezyste
ciasto.
Ciasto rozwalkowac, wykrawac szklanka kólka, nakladac farsz i zlepiac
pierogi.
Wrzucac na wrzatek osolony, przemieszac i ugotowac.
Podawac z omasta zrobiona z cebulki i boczku.

1. Data: 2003-09-11 11:44:42

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fankams" <i...@p...fm> napisał w
wiadomości news:bjpfj0$q8q$1@zeus.man.szczecin.pl...
> [...]
> pierogi.
> Wrzucac na wrzatek osolony, przemieszac i ugotowac.
> Podawac z omasta zrobiona z cebulki i boczku.

Dziękuję, ale nie jem mięsa

[P] Kartacze, byliny i kołduny
witam czy ktoś mnie jeszcze pamięta
cynamonowiec z jablkami