zielona tarta

1. Data: 2002-10-27 21:49:53

Temat: zielona tarta
Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam te tarte, bo jest po prostu obledna. przepis wzielam z gazety
wyborczej, ale smak tarty przeszedl moje najsmielsze oczekiwania. ja
zrobilam ze szpinakiem - i sadze, ze jak ktos nie wie, czy lubi szpinak,
niech sprobuje te tarte. wychodzi tez ona slicznie zywo zielona:)

tarta z nadzienie pesto

2/3 opakowania ciasta francuskiego

4 szalotki lub 1 duża cebula

5 ząbków czosnku

pęczek bazylii lub 1/2 opakowania mrożonego szpinaku w kulkach

1 opakowanie parmezanu

30 g orzeszków pini lub pestek słonecznika

5 jajek

3 łyżki śmietany

2 łyżki oliwy

1 łyżka oleju

Miksujemy posiekaną bazylię (lub lekko rozmrożony szpinak), pokrojony
czosnek, oliwę, parmezan i pokrojoną w drobną kostkę szalotkę, usmażoną na
oleju. Dodajemy śmietanę,

rozbełtane jajka, sól, pieprz i dokładnie mieszamy. Piekarnik nagrzewamy do
200°C. Ciasto rozwałkowujemy na grubość kilku milimetrów. Wykładamy nim
szklaną lub porcelitową,

okrągłą formę (26 mm). Na cieście układamy zmiksowaną pastę i wstawiamy do
piekarnika na 20 - 25 minut. Tartę podajemy posypaną uprażonymi na patelni
orzeszkami lub pestkami.

ciasto na tartę

250 g mąki (najlepiej krupczatki)

125 g masła

szczypta soli

1/3 szklanki wody

1 łyżka oleju

masło posiekać nożem, dodać mąkę, szczyptę soli i oleju. Lekko wyrobić
czubkami palców. Dolać wodę i szybko zagnieść ciasto, uformować kulę i
włożyć do lodówki na 1-2 godziny.

Wysmarować tłuszczem formę o średnicy 24 - 26 cm, wyłożyć ciastem i nakłuć
je widelcem.

Piec w gorącym piekarniku ok. 20 minut

1. Data: 2002-10-28 08:31:54

Temat: Re: zielona tarta
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

rena:

> 1 opakowanie parmezanu
a ile to, bo opakowanie to dla mnie takie koło, będzie chyba 10 kg.

a reszta wygląda smacznie.

Waldek

1. Data: 2002-10-28 16:44:45

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ile to, bo opakowanie to dla mnie takie koło, będzie chyba 10 kg.

w warszawie sprzedaja parmezan (starty) w takich malych opakowaniach ok. 100

> a reszta wygląda smacznie.

o zebys wiedzial:) dzis robie drugi raz)))

kurczak w sosie czosnkowo-miodowym
zupa czosnkowa w 20 min.
francuska kolacja - sprawozdanie
Powitanie