zimny sos

1. Data: 2002-04-17 10:48:15

Temat: zimny sos
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto mi podpowie jakis pyszny sos ktory sobie mozna wykonac w domu po czym
zawiesc na zielona trawke i skonsumowac razem z grillowanym mieskiem?
Zawsze kupowalam gotowce, ale mowiac delikatnie - nie sa najlepsze, albo sie
mi przejadly. No to bede eksperymentowac, POMOCY.
AniaK

1. Data: 2002-04-17 11:02:51

Temat: Re: zimny sos - chrzanowy (P)
Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ana wrote:

> [...]
> Zawsze kupowalam gotowce, ale mowiac delikatnie - nie sa najlepsze, albo sie
> mi przejadly. No to bede eksperymentowac, POMOCY.

Przepis:
150 ml kwasnej smietany
4 łyżeczki drobno utartego chrzanu (może byc ze słoika)
1 łyżeczka białego octu winnego
1/4 łyżeczki cukru
1/4 łyżeczki soli

Mieszamy smietanę z chrzanem, octem, cukrem i solą. I gotowe!
--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

1. Data: 2002-04-17 11:05:03

Temat: Re: zimny sos
Od: m...@m...pl (ZimnyNos) szukaj wiadomości tego autora

> Kto mi podpowie jakis pyszny sos ktory sobie mozna
wykonac w domu po czym
> zawiesc na zielona trawke i skonsumowac razem z
grillowanym mieskiem?

Co myslisz o czyms takim:

Salsa mocno egzotyczna i pikantna tez

Idealny sos do wszelkich mies - bardzo dobry do
pieczonego kurczaka, ktorego to zamienia w danie
bardzo wykwintne.

czerwona papryka - raczej wieksza niz mniejsza
4 plastry ananasa
2 polowki brzoskwin z zalewy
dwie lyzki oliwy
garsc drobno posiekanego szczypiorku
pol lyzeczki cukru
odrobina chilli
sol
swiezo zmielony pieprz

Powiew morz poludniowych w tym sosie bardzo silny...

Przygotowanie tak proste, ze bardziej byc nie moze:
papryke myje, usuwam gniazdo nasienne i kroje na
bardzo drobne kawaleczki.
Brzoskwinie i ananasy kroje na kostke troche wieksza.
A potem już tylko mieszam dokładnie wszystkie
składniki razem ze soba i wstawiam do lodówki na
kilkanascie minut.
Sos bowiem najlepszy, jak się chwile "przegryzie" i
mocno oziebi.

Przepis pochodzi ze strony:
http://www.mniammniam.pl/p.php?p=264 czyli Gotowanie
to sztuka!

To co myslisz na temat takiego sosu?

pozdr,
PaprykaIsyn

wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
http://www.kuchnia.serwisy.net
http://www.kuchnia.serwisy.net.pl

1. Data: 2002-04-17 11:07:34

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ana <a...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a9jjs6$11is$...@n...ipartners.pl...
> [...]
sie
> mi przejadly. No to bede eksperymentowac, POMOCY.

masz tu:
http://www.gotowanie.wkl.pl/grp_przep.php?grp_prz=30

diabelski i koperkowo-chtzanowy sa ciekawe

Wkn

1. Data: 2002-04-17 11:08:29

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Zaleska-Gajc" <z...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 1/4 łyżeczki cukru
> 1/4 łyżeczki soli
>
> Mieszamy smietanę z chrzanem, octem, cukrem i solą. I gotowe!

O, to to - niby proste a sama bym nie improwizowala. A czy jakies koperki
szcypiorki ziola cus mozna w to wrzucic?
Dzieki
AniaK

1. Data: 2002-04-17 11:12:34

Temat: Re: zimny sos - czosnkowy (P)
Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ana wrote:

> O, to to - niby proste a sama bym nie improwizowala. A czy jakies koperki
> szcypiorki ziola cus mozna w to wrzucic?
> Dzieki
> AniaK

Co tylko lubisz :-). Myslę, że koperek chyba będzie lepszy niż
szczypiorek... Albo natka pietruszki. Ale to rzecz gustu i smaku ;-).

To dorzucę jezcze przepisik na sos czosnkowy:
1 opakowanie serka homogenizowanego bezsmakowego (np.Toska)
2 łyżki majonezu
2-3 ząbki czosnku, zmiażdżone
sól, cukier, pieprz do smaku

Też jest pyszny. Moja znajoma wcina go z... chipsami :-)
--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

1. Data: 2002-04-17 11:14:39

Od: m...@m...pl (DiabLo) szukaj wiadomości tego autora

> masz tu:
> http://www.gotowanie.wkl.pl/grp_przep.php?grp_prz=30

> diabelski i koperkowo-chtzanowy sa ciekawe

> Wkn

Potwierdzam ich wielka ciekawosc!
Gwarancja DiabLo!

pozdr,
MaxiWacxi
ponize tez duzo pomyslow na sosy
klikaj, nie zwlekaj!

1. Data: 2002-04-17 11:46:43

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "ZimnyNos" <m...@m...pl> napisal w wiadomosci

> Salsa mocno egzotyczna i pikantna tez
>
> Idealny sos do wszelkich mies - bardzo dobry do
> pieczonego kurczaka, ktorego to zamienia w danie
> bardzo wykwintne.
(ciach)
> To co myslisz na temat takiego sosu?
>
> pozdr,
> PaprykaIsyn

Ho ho, mysle ze niezwykly to on jest na pewno.
Tylko mi brak tu plynu. Czy one te dwie lyzki oliwy wystarczyc maja za plyn
sosowy?
AniaK

1. Data: 2002-04-17 11:55:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>
>Ho ho, mysle ze niezwykly to on jest na pewno.
>Tylko mi brak tu plynu. Czy one te dwie lyzki oliwy wystarczyc maja za plyn

no pewnie, ze wystarczy...salsa to takie troche rozdziamgane cos,
kazda jest swietna....moze ta rozdziamganosc nie orbi
najelegantszego wrazenia jako slowo, ale jak podziubiesz np
pomidorki z puszki to one tez sa rozdziamgane...salse robie
czesto w lecie.

a sos...na bazie dobrego majoneziku + jogurtu/smietany mozesz
wykonac poematy, dodajac rozne rzeczy...musztarde, ziola,
przyprawy, siekane rozne z octu, curry i troszke dzemu np
morelowego..oczywiscie nie wszystko na raz...jeszcze pasta pomid
i czarnuszka i drobno siekana cebulka, galaretka porzeczkowa
(dzem) z chrzanem i sola i odrobina majoneziku, albo czarna
porzeczka (to co wymienilam to miala byc czerwona).
etc etc

albo zrob chutney. obiecywalam Basi przpeis, poszperam i wpuszcze
pozniej. teraz ide DALEJ malowac rozne sciany i drzwi

Krysia

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The Largest Usenet Servers in the World!
------== Over 100,000 Newsgroups - Ulimited downloads - 19 servers ==-----

1. Data: 2002-04-17 11:56:40

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2-3 ząbki czosnku, zmiażdżone
> sól, cukier, pieprz do smaku
>
> Też jest pyszny. Moja znajoma wcina go z... chipsami :-)

Bardzo dzieki. Ja co prawda sprobuje z czosnkiem sproszkowanym, bo do
prawdziwego sie nie dotkne , ale mysle ze bedzie OK.
AniaK

Majufka - co jesc???
Kuchnia chinska
Jak aromatyzowac oliwe?