chrzest + wesele (długie)

1. Data: 2002-01-24 07:12:47

Temat: chrzest + wesele (długie)
Od: "Agniefka" <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Mam na imię Aga. Od jakiegoś czasu czytuję sobie tą grupkę
aż w końcu postanowiłam od czasu do czasu coś napisać.
Nie rozpisuję się na swój temat, bo tu jest strasznie dużo ludzi
i tak nikt tego nie zapamięta. Napiszę tylko, że jestem młodą
mężatką (od 1,5 roku) i mieszkam we Wrocławiu. Na razie to
wystarczy. A internet mam tylko w pracy, więc on-line będę
bywać tylko w godz. 7-15.

Ale mam do Was pytanie i mam nadzieję, że mi pomożecie.
W 1 dzień świąt wielkanocnych idę z mężem na imprezę.
Będzie to kameralne przyjęcie dla najbliższych - ok.30 osób.
Moja dobra koleżanka bierze ślub, a poza tym na jednej
uroczystości będzie też chrzest ich dziecka. Czyli dwa w jednym :-)

Mój problem dotyczy prezentu - chyba powinniśmy dać dwa,
prawda? Dla młodych pieniądze - zbierają na samochód,
sami to zasugerowali, więc nie mamy nic przeciwko.
Teraz tylko kwestia - ile? Ile się teraz daje idąc na wesele?
A co dla maleństwa? Malutka ma teraz 3 miesiące. Też pieniądze?
Nie chciałabym, bo boję się, że wszystko pójdzie do jednej
puli "na samochód", a wolałabym, żeby coś zostało na przyszłość.
Co powinno się kupić dziecku z tej okazji?

Dodam, że nie jesteśmy ani świadkami, ani chrzestnymi, więc
nie obliguje nas to do większych zakupów.
Ale od czasu naszego ślubu pewnie trochę się zmieniło, trochę
więcej wrzuca się do koperty. Bo maleństwa jeszcze nie mamy,
więc nie wiem, co dostanie z okazji chrztu :-)

Liczę na Waszą pomoc i propozycje. Mam jeszcze trochę czasu,
ale od kiedy się dowiedziałam (czyli wczoraj) juz o tym myślę :-)
Pozdrowionka dla wszystkich:-)
Fajnie się czyta tą grupę i jeśli tylko będzie taka możliwość,
postaram się częściej udzielać.

Aga

2. Data: 2002-01-24 15:47:58

Temat: Re: chrzest + wesele (długie)
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cześć!

czesc :))

> Moja dobra koleżanka bierze ślub, a poza tym na jednej
> uroczystości będzie też chrzest ich dziecka. Czyli dwa w jednym :-)
[..]
> Co powinno się kupić dziecku z tej okazji?
> Dodam, że nie jesteśmy ani świadkami, ani chrzestnymi, więc
> nie obliguje nas to do większych zakupów.

Co do slubu raczej nie podpowiem-wole dawac prezenty, albo pieniazki skladkowo-
jakos tak ladniej wyglada a od kilku osób jak sie zbierze np. po 40-50 zl to
juz sie kwota bardzo sensowna uzbiera.
Jesli chodzi o chrzest to chyba najbardziej popularnym i zawsze na czasie
prezentem jest Biblia w ladnym wydaniu. Po latach jest piekna pamiatka.
Ludzie daja tez medalik dla dziewczynki lub krzyzyk dla chlopca ale to juz
raczej nalezy do obowiazków chrzestnych.
Eentualnie moze jakis ladny drobiazg dzieciecy? Sa ciuszki, zabawki- to juz
pamiatka nie bedzie ale za to na pewno sie przyda.
Widzialam tez w sprzedazy okolicznosciowe naczynia typu ozdobny talerz np. na
ciasto czy patera na okazje chrztu i komunii- ale to juz zalezy od gustu co sie
podoba.
pzdr
agi

3. Data: 2002-01-24 19:37:13

Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agniefka" <z...@h...pl> napisał w wiadomości
> Cześć!
[ciach]
> [...]
> Teraz tylko kwestia - ile? Ile się teraz daje idąc na wesele?
> A co dla maleństwa? Malutka ma teraz 3 miesiące. Też pieniądze?

IMHO pieniadze sa jednak bardzo uniwersalne w takich wypadkach jak slub, a
kwota zalezy przede wszystkim od Waszych możliwosci.

Pol roku temu sama wyprawialam chrzciny i moj synek zbieral glownie wlasnie
"koperty" co akurat mnie specjalnie nie cieszylo, bo chcialam zeby mial cos
dla siebie, (pieniadze i tak sie jakos potem rozeszly). Najbardziej cieszyl
sie ze skromnego prezentu (pluszowego niebieskiego kroliczka z pozytywka)
ale on mial wtedy rowno rok. Mi bardzo podobalo sie obrazkowe wydanie
Biblii, takie specjalne dla dzieci, bo warto zeby maly mial jakies pojecie
.. Moze jakas fajna zabawka dostosowana do wieku? Taka z tych na jakie
rodzice nie beda mogli sobie normalnie pozwolic?
A swoja droga ja w takich sytuacjach po prostu spytalabym taktownie czego by
sobie rodzice dziecka zyczyli.

Pozdrawia
Sassenach
GG 1527151 ICQ 144311597
http://www.ambrozja.pl

4. Data: 2002-01-25 06:29:15

Od: "Agniefka" <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Użytkowniczka <a...@p...onet.pl> napisała:
> Co do slubu raczej nie podpowiem-wole dawac prezenty, albo pieniazki
skladkowo-
> jakos tak ladniej wyglada a od kilku osób jak sie zbierze np. po 40-50 zl
> juz sie kwota bardzo sensowna uzbiera.

Ja też wolę prezenty, jeśli mam pewność, że będą przydatne (chodzi mi
o wesela z trzema żelazkami, czterema tosterami itp.), ale w tej sytuacji
wiem,
że potrzebują pieniędzy i wolą mniejsze kwoty, ale jednak pieniądze.
Są razem już 7 lat i zgromadzili sobie pokaźne gospodarstwo domowe.
Teraz potrzebują "tylko" mieszkania i samochodu (to akurat nie kaprys,
bo koleżanka ma do pracy ok. 70 km)

> [...]
> Ludzie daja tez medalik dla dziewczynki lub krzyzyk dla chlopca ale to juz
> raczej nalezy do obowiazków chrzestnych.

Chyba się zdecyduję ja jedno albo drugie. Mam jeszcze 2 miesiące :-)

W każdym razie dzięki za sugestie
Aga

5. Data: 2002-01-25 06:32:50

Od: "Agniefka" <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka "sassanach" <s...@p...fm>
napisała :
> IMHO pieniadze sa jednak bardzo uniwersalne w takich wypadkach jak slub, a
> kwota zalezy przede wszystkim od Waszych możliwosci.

Ja też tak uważałam, ale jakiś czas temu na jednej z grup śledziłam
wątek podobny i padały tam kwoty rzędu 1000 zł.
A ja nawet tyle nie zarabiam ... Więc nie wiem, czy wszędzie tak jest
czy akurat trafiłam na takich ludzi.

Chyba tak zrobię :-)
Aga

6. Data: 2002-01-25 08:21:33

Temat: złote wesele, było Re: chrzest + wesele (długie)
Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> [...]
> Moja dobra koleżanka bierze ślub, a poza tym na jednej
> uroczystości będzie też chrzest ich dziecka. Czyli dwa w

Mam podobny: prezent na _pięćdziesiątą_ rocznicę ślubu (robi
wrażenie, nie?) Jubilatami są ciocia i wujek mojego TŻ, ciocię
spotkałam dwa razy, o istnieniu wujka dowiedziałam się przy
okazji zaproszenia na ww. imprezę, która - dla uściślenia - jest
w niedzielę. Najbliższą :) Nie wiem, jak to się stało, ale
odpowiedzialnośc za wybór prezentu spadła na mnie (kiedyś nie
wytrzymam i napiszę tu epopeję zaczynającą się od słów "dlaczego
oni zawsze..." :))) Pomoooocyyyy!

Koperta z oczywistych względów odpada. Myślałam o dużej stojącej
ramce z reprodukcją ślubnego zdjęcia (kurczę pieczone, myślałam
o tym trzy tygodnie temu, ale oczywiście wtedy wszyscy mieli
jeszcze tyyyyle czasu...) - niestety już nie zdążę. Nie mam
zielonego pojęcia, jak wygląda mieszkanie wujostwa. Poszukiwany
prezent powinien spełniać następujące kryteria: po pierwsze -
być "dla dwojga", po drugie - niezbyt osobisty (ze względu na
niezbyt bliską znajomość i dużą różnicę wieku niezręcznie mi
startować np. z kompletem pościeli czy czymś takim - a może się
mylę?), po trzecie - dać się łatwo schować ;) (na wypadek, gdyby
się nie spodobał). Moja desperacja powoli dosięga już poziomu
oznaczonego jako "cena nie gra roli". Błagam, pomóżcie...

Pozdrawiam
Hanka z amokiem i żądzą mordu w oczach
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

7. Data: 2002-01-25 09:16:27

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agniefka" <z...@h...pl> napisał

Krzyżyków się NIE daję ! Taki przesąd, że dziecko będzie miało krzyż przez
całe życie :-(

> Chyba się zdecyduję ja jedno albo drugie. Mam jeszcze 2 miesiące :-)

Tylko to raczej uzgodnij bo tak jak wspominała przedmówczyni ... te
wymienione prezenty są raczej zarezerwowane dla chrzestnych - więc głupio
będzie jak wkroczysz z łańcuszkiem a chrzestna da inny od siebie.

Pozdrawiam
MOLNARka

8. Data: 2002-01-25 10:11:57

Temat: Zlote wesele, było Re: chrzest + wesele (długie)
Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

9. Data: 2002-01-25 11:10:09

Temat: Re: Zlote wesele, było Re: chrzest + wesele (długie)
Od: "satia" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a2raop$jfu$...@n...tpi.pl...

> Mam podobny: prezent na _pięćdziesiątą_ rocznicę ślubu (robi
> wrażenie, nie?) Jubilatami są ciocia i wujek mojego TŻ, ciocię
> spotkałam dwa razy, [ciach]

Tak sie tylko ciesze, ze sie "TŻ" przyjmuje!
Hanko - pozdrawiam! TŻ i kota Behemota
satia

10. Data: 2002-01-25 11:33:13

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka wrote:

> juz
>
> Krzyżyków się NIE daję ! Taki przesąd, że dziecko będzie miało krzyż przez
> całe życie :-(

Wiesz to chyba zalezy od regionu. Z podzialem na dawanie krzyzyków vs medalików
spotykam sie cale zycie a o tym przesadzie uslyszalam dopiero niedawno.
pzdr
agi

Skora
alimenty +opieka na dzieckiem