zmarznięte jabłka

1. Data: 2004-01-09 19:05:27

Temat: zmarznięte jabłka
Od: "julita" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie .
Mam pytanie dotyczące jabłek. Zaskoczyła mnie zima i nie schowałam ich w
bezpieczne miejsce, temperatura spadła do -20 stopni no i z jabłek zrobiły
się kamienie.Czy coś można z nich jeszcze zrobić po rozmrożeniu oprócz
wyrzucenia na kompost. Jest tego około 20 kg.
Bardzo proszę o pomoc
stale czytająca, czasami się ujawniająca nowosolanka -Julita

1. Data: 2004-01-09 19:09:57

Temat: Re: zmarznięte jabłka
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "julita" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> się kamienie.Czy coś można z nich jeszcze zrobić po rozmrożeniu oprócz
> wyrzucenia na kompost. Jest tego około 20 kg.

Hmm... jeśli zamarzły, raz a dobrze, to pewnie można je przerobić na masę do
szarlotki... a jeśli to było tak, że zamarły, rozmarzły, zamarzły,
rozmarzły... a w międzyczasie ciut nadgniły, to lepiej na kompost...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-01-09 19:19:33

Od: "julita" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szarlotki... a jeśli to było tak, że zamarły, rozmarzły, zamarzły,
> rozmarzły... a w międzyczasie ciut nadgniły, to lepiej na kompost...

Zamarzły w tym tygodniu i jeszcze nie odmarzły, bo u nas jeszcze delikatne
mrozy trzymają.
Tak właśnie myślałam o przygotowaniu ich na szarlotkę, tylko szczerze mówiąc
nigdy tego nie robiłam i w związku z tym jeszcze mam pytanie, czy wystarczy
je poddusić trochę z odrobiną cukru i w słoiki zapasteryzować, czy to ma być
jakaś większa sprawa.
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź

Julita

1. Data: 2004-01-09 19:52:32

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"julita" <j...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> wyrzucenia na kompost. Jest tego około 20 kg.
> Bardzo proszę o pomoc
> stale czytająca, czasami się ujawniająca nowosolanka -Julita

Moze to Ci pomoze http://www.kuchnia.com.pl/DiD/przetw.html#jablszarlo
Ilona

1. Data: 2004-01-09 20:41:37

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wystarczy
> je poddusić trochę z odrobiną cukru i w słoiki zapasteryzować, czy to ma

Oczywiście, że wystarczy.

1. Data: 2004-01-10 19:26:02

Od: "egol" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "I.P." <i...@g...de> napisal w wiadomosci

> "julita" <j...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag

Ja od kilku lat robie inaczej. Kroje na 4, odrzucam ogonek, jeszcze w
poprzek wszystko i do gara. Migiem idzie. To sie troche smazy, mieszam
czasem. W stalowym garnku przykryte smaze.Prawie rozsypane potrzymam jeszcze
troche bez ognia. Potem na sitko i lyzka drewniana przecieram, idzie lekko.
W sumie mniej pracy niz obieranie. Puszyste geste, slodze troche ,podgrzewam
i do sloikow.
Pozdrawiam - E.G

1. Data: 2004-01-10 19:36:20

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "egol" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja od kilku lat robie inaczej. Kroje na 4, odrzucam ogonek, jeszcze w
> poprzek wszystko i do gara.

Gniazda nasienne zostawiasz?

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2004-01-10 19:38:23

Temat: Re: zmarznięte jabłka/przepis na placek
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

egol wrote:

> [...]
> W sumie mniej pracy niz obieranie. Puszyste geste, slodze troche ,podgrzewam

Mimo, ze tylko 4 jablka beda Ci potrzebne, proponuje ciasto pieczone w
patelni zeliwnej:

Placek jablkowy do gory nogami

4 jablka
sok z 1 cytryny i z 1 pomaranczy
3/4 szklanki cukru
110 gr masla
1 szklanka maki
3/4 lyzeczki proszku do pieczenia
2 jajka

Rozgrzac piec do 180°C
Jablka (nie obrane) pokroic w grube plastry, odrzucic gniazda nasienne.
W ciezkiej patelni skarmelizowac 1/4 szklanki cukru i rozprowadzic
widelcem po calym dnie. Ulozyc na tym plasterki jablek, zazebiajac o
siebie i zalac sokiem. Dusic na malym ogniu az polowa soku odparuje,
czyli bedzie gesty syrop na dnie, okolo 2 minuty. Zdjac patelnie z
ognia. W mikserze ubic pozostaly cukrier z maslem, dodac jajka, make i
proszek i ubijac 2 minuty, az puszyste. Rozprowadzic rowno po jablkach.
Wstawic patelnie na najwyzsza polke w piekarniku i piec az zlote, okolo
pol godziny, sprawdzic patyczkiem, czy ciasto upieczone. Wyjac i
zostawic na 1-2 minuty, nastepnie zakryc patelnie talerzem i odwrocic
ciasto na talerz. Powinno wyjsc bez problemu. Podawac cieple, mozna z
bita smietana lub lodami.
Magdalena Bassett.

1. Data: 2004-01-10 19:49:19

Od: "egol" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorka" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "egol" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Gniazda nasienne zostawiasz?
>
> Serdecznosci
> Dorota
Tak, zostawiam, wszystko zostanie na sitku.
Wzajemnie E.G.

1. Data: 2004-01-10 19:59:37

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, zostawiam, wszystko zostanie na sitku.

Dzieki za ulatwienie pracy:)))

Serdecznosci
Dorota

> Wzajemnie E.G.

oliwki
kurczak z KFC
Papier do pieczenia - na pomoccc!!!!!!!!
Do Magdy Bassett
gdzie we Wrocławiu ser kaszkawał?