zupa ...

21. Data: 2006-11-21 07:51:12

Temat: Re: zupa ...
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<w...@g...com> wrote in message
news:1164094557.065939.109250@m73g2000cwd.googlegrou
ps.com...

Ollla napisał(a):
> Witam.
[...]
> ( Był już rosół, była pomidorowa, była zupa serowa i flaki). Nie bardzo
> mam
> pomysł co tym razem...
> Drugie danie już mam -będzie to po prostu pieczony schab.
> Czekam na jakieś ciekawe sugestie z Waszej strony ...
> ( mile widziane również sprawdzone przepisy) :-)
>
> Z góry dziękuję i pozdrawiam, Ola

Nie wiem czy ogorkowa nadaje sie do pieczonego schabu, ale wlasciwie
dlaczego nie nie? ;-)

Polecam ogorkowa, przepis z wielkiego zarcia,
smaczna jak malo ktora zupa,
zawsze wychodzi :-))))

proponowalbym tylko troszke zmodyfikowac przepis
w oryginale (strona wielkie zarcie - zupa ogorkowa) jest "Wodę
zagotować z rosołkiem z kostki. Zetrzeć na tarce ...."

a wiec zadnej wody z rosolkiem z kostki, tylko normalny wywar na miesku
(karczek aboco)
a potem kawalki tego mieska do zupy (pozniej)

naprawde polecam,

Najlepsza młoda wołowina, wieprzowina jest jakaś taka bez wyrazu...

22. Data: 2006-11-21 08:39:14

Od: "Ollla" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. cebulowa (wersja do wyboru... "polska", "francuska")

Witam,
Jeszcze raz dziekuję za wszystkie pomysły.
Mam już zupę nie tylko na niedzielny obiad ( zwyciężyła grzybowa), ale i na
kilka kolejnych ;-)
Pozdrawiam serdecznie, Ola

23. Data: 2006-11-21 08:50:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ollla" <o...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> Jeszcze raz dziekuję za wszystkie pomysły.
> Mam już zupę nie tylko na niedzielny obiad ( zwyciężyła grzybowa), ale i

Polecam barszcz ukraiński KOZACKI (prawdziwy ukraiński, czyli barszcz
ukraiński ukraiński a njie polski ukraiński) dobry na ognisko / biwak (nikt
głodny nie będzie) jak i w domu - rozpisany na "łebka"...

24. Data: 2006-11-21 15:21:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> nabajdorzyl w wiadomości
>>
> [...]
>>

> etam, w tym wypadku
> tylko wieprzowina

Rosoły lepsze są z wołowiny, wieprzowina na pieczenie. Z jednym wyjątkiem
rosół z golonki - wspaniała podstawa do kapuśniaku, pomidorowej itp.

25. Data: 2006-11-21 15:22:45

Od: "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

26. Data: 2006-11-21 15:27:54

Od: rAzor <r...@p...gwnie.4rp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik w...@g...com napisał:
> [...]
> (karczek aboco)
> a potem kawalki tego mieska do zupy (pozniej)

Dobrze mówisz. Nie ma jak nieoskrobane z mięsiwa kości kości schabowe z
ogórkowej. Poezja. I też - nie woda z ogórców, ale dużo utartych ogórców.
--
rAzor
------------

27. Data: 2006-11-21 15:31:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"rAzor" <r...@p...gwnie.4rp> wrote in message

> Dobrze mówisz. Nie ma jak nieoskrobane z mięsiwa kości kości schabowe z
> ogórkowej. Poezja. I też - nie woda z ogórców, ale dużo utartych ogórców.
> --
> rAzor

He..he, to już lepsze żeberka, zupełnie nie obierane z mięsa i ogórki w
plasterkach pokrojonych na ćwiartki, lub pokrojone w kostkę.

28. Data: 2006-11-21 15:33:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kto tu pisze o rosole?
> ma byc wywar miesny :-)

Wow!!! Podziwiam odkrywczość. ;-P)))))))))

29. Data: 2006-11-21 15:37:12

Od: "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

30. Data: 2006-11-23 13:28:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Nov 2006 22:14:38 +0100, Wladyslaw Los
<w...@o...pl> wrote:

>Ależ zupa cytrynowa to żadna nowość. Można ją znaleźć w polskich
>książkach kucharskich przynajmniej od początku XX w., a sądzę, że nawet
>znacznie wcześniej.
>
>Władysław

A ja juz mialam nadzieje, ze zupa cytrynowa poszla w zapomnienie
- to zmora mojego dziecinstwa, gorsza chyba niz tran i sok z
marchwi :P

Pierz, jako dzieco straszny niejadek tematyczny (bo jadlam tylko
kiszone, marynowane, octowe i serowe)
K.T. - starannie opakowana

Bazylia z supermarketu umiera szybko
co do pieczenia chleba