zupa grzybowa z suszonych grzybow jaak?

1. Data: 2005-02-05 14:17:35

Temat: zupa grzybowa z suszonych grzybow jaak?
Od: "MadziaK" <m...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie;)
Moj mezczyzna zazyczyl sobie na jutrzejszy obiad zupe grzybowa.
Mam duzo suszonych grzybow, ale jak ta zupe zrobic?
bo nigdy z suszonych nie robilam:( robilam tylko pieczarkowa.
pomozcie mi, a ja ide namaczac grzyby, bo rozumiem, ze i tak mnie to nie
ominie;)
MadziaK

1. Data: 2005-02-05 14:36:33

Temat: Re: zupa grzybowa z suszonych grzybow jaak?
Od: "Agnieszka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja zamaczam garsc (solidna) grzybow w ilosci okolo 1/2 litra goracej wody.
gotuje 2 kostki bulionu grzybowego, dodaje te wode od namoczonych grzybow, a
grzyby drobniutko siekam i tez dodaje do zupy, potem wrzucam pol paczki
wloszczyzny mrozonej (shame on me:) - wiem, mialo byc kroje wloszczyzne i
wrzucam do garnka) gotuje kolo 30 minut, a w tym czasie w drugim garnku
gotuje do miekkosci makaron swiderki. pod koniec zabielam zupe SLODKA
smietanka z kartonika i zalewam w talerzu makaron goraca zupa grzybowa.
pyyycha

1. Data: 2005-02-05 16:46:53

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MadziaK" <m...@U...pl> napisał w
wiadomości news:cu2khv$gjf$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> bo nigdy z suszonych nie robilam:( robilam tylko pieczarkowa.
> pomozcie mi, a ja ide namaczac grzyby, bo rozumiem, ze i tak mnie to nie

Ja tam niczego nie namaczam. Grzyby wkładam do wody (sporo, taka garść ile
wlezie i jeszcze wystaje), solę, dodaję cebuli i pieprzu w ziarnkach i masła
i tak się to gotuje i gotuje aż cebula sie rozpadnie, grzyby zmiekną i
wyjdzie z nich smak. Wtedy odcedzam, starannie wybieram pieprze. I to jest
wersja wigilijna, można dodać śmietany (kwaśnej) albo nie. W wersji
niepostnej do wywaru z grzybów dodaję nieco rosołu. Do takiej grzybówki
pasuje wyłącznie makaron domowy (może być sklepowy - co ma na sobie
napisane - domowy), żadne tam świderki, kolanka czy inne rurki - tylko taki
makaron co wygląda jak normalny krojony w domu. Do zupy można dodać część
grzybów, na których sie gotowała pokrojonych w paseczki. Ale mi na ogół
szkoda - robie z nich farsz wraz z kapustą do pierogów albo krokietów
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2005-02-06 10:18:46

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja jestem nietypowa, bo nigdy nie daję makaronu;)
Grzyby namaczam w zimnej wodzie, gotuję je, potem wlewam tę wodę do wywaru
mięsno - warzywnego, a grzybki kroję i wrzucam do zupy. Pod koniec gotowania
dodaję pokrojone w kostkę ziemniaki.
Żadnych gotowych bulionów, to zupełnie niepotrzebne - wywar z suszonych
grzybów jest b. aromatyczny.

Pozdr. Ewa

1. Data: 2005-02-06 12:14:51

Od: Aga <a...@B...poczta.onet.plTO> szukaj wiadomości tego autora

MadziaK wrote:

> [...]
> bo nigdy z suszonych nie robilam:( robilam tylko pieczarkowa.
> pomozcie mi, a ja ide namaczac grzyby, bo rozumiem, ze i tak mnie to nie

IMO prawdziwa grzybowa to nigdy z pieczarek, sa zbyt malo aromatyczne :(

Ja grzybowa robie na skrzydeklkach kurzych, dodac jarzynke, pogotowac.
Grzybki namaczam na pare godzin, plyn wlewam, grzybki siekam i tez
dodaje. Doprawic. Mozna dodac smietany - ja lubie, maz nie :)
Pyszna z lazankami.
Moja mama woli bardziej gesta wersje - pieczarki pokroic na plasterki,
cebulka, przesmazyc to troche i siup do w/w zupki.

Pozdr
aga

1. Data: 2005-02-06 19:52:31

Temat: Zrobilam pyyycha:)
Od: "MadziaK" <m...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam tak:
ugotowalam rosolek na kurczaczku:)
zalalam wrzatkiem grzyby suszone
polezaly jakies 3 godziny w wodzie
pokroilam je i wlalam wszystko razem z woda do rosolku
pokroilam marchewke z rosolku w krazki i pietruszke w kostke
dolalam troszke smietany
makaronu kupnego, co na nim napisane domowy
i pyyyyyycha;)
mniam:)
MadziaK

1. Data: 2005-02-06 20:08:03

Temat: Re: Zrobilam pyyycha:)
Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zalalam wrzatkiem grzyby suszone
> polezaly jakies 3 godziny w wodzie
> pokroilam je i wlalam wszystko razem z woda do rosolku

Surowe grzyby? Nie gotowałaś grzybów? Tylko moczyłaś? Oj, czy aby nie kpisz
z nas?
Pozdr. - A.

1. Data: 2005-02-06 20:43:13

Od: "MadziaK" <m...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Surowe grzyby? Nie gotowałaś grzybów? Tylko moczyłaś? Oj, czy aby nie
> kpisz
> z nas?
> Pozdr. - A.

ojacie:)
zapomnialam napisac, ze gotowaly sie w tym rosolku dobre chyba 2 godziny:)))
to takie oczywiste:))))
MadziaK

1. Data: 2005-02-07 13:33:44

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo nigdy z suszonych nie robilam:( robilam tylko pieczarkowa.
> pomozcie mi, a ja ide namaczac grzyby, bo rozumiem, ze i tak mnie to nie

MAczasz grzyby na noc...mozna je pokroić albo i nie...

potem sie je gotuje w wywarze ..z kostki jakiej moze byc ale nie musi..
pod koniec dobrze jest dodac szklanke dobrego kwasu z kapusty kiszonej..
zanielic..
podawac z makaronem..
albo jak kto lubi z ziemniakami..

Marek