zupa soczewicowo-grzybowa

1. Data: 2003-12-13 08:48:03

Temat: zupa soczewicowo-grzybowa
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przegladajac kuchenne zapasy trafilam na spora ilosc zielonej soczewicy i
postanowialm wykorzystac ja na zupe. Do tej pory robilam zupe
cebulowo-soczewicowa a teraz zachcialo mi sie eksperymentu - zupy z
grzybami.
Eksperyment okazal sie bardzo udany, zupka smakowala calej rodzince.
Robilam to mniej wiecej tak:

Garsc suszonych grzybow zalalam mala iloscia wody i ugotowalam w osobnym
garnku.
W drugim, wiekszym garnku gotowaly sie razem warzywa(marchew, por, seler,
pietruszka) i soczewica.
Gdy soczewica byla juz dosc miekka wyjelam warzywa, do garnka dodalam
pokrojone ugotowane grzyby wraz z wywarem i 2 kostki bulionu grzybowego.
Wszystko to gotowalo sie dalej a ja w tym czasie obralam kilka ziemniakow i
pokrojone w kostke dodalam do garnka. Do zupy wrocila tez marchew z wywaru,
tyle ze pokrojona w kostke.
Calosc gotowala sie do miekkosci ziemniakow.
Oczywiscie w miedzyczasie zupe doprawilam sola, do garnka trafil tez listek
laurowy.
Zupa podana ze smietana i posiekana natka pietruszki byla bardzo smaczna,
polecam.

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2003-12-18 07:11:14

Temat: Re: zupa soczewicowo-grzybowa
Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Basia" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> grzybami.
> Eksperyment okazal sie bardzo udany, zupka smakowala calej rodzince.

tez sprobuje ten przepis tylko nie mam grzybow suszonych ale pieczarki chyba
moga byc;)

pozdrawiam arielka

> [...]
> laurowy.
> Zupa podana ze smietana i posiekana natka pietruszki byla bardzo smaczna,

pralinki orzechowo-marcepanowe
Warszawa - gdzie musztarda Dijon
sernik
uszka do barszczu