żywopłot

1. Data: 2004-08-20 12:38:19

Temat: żywopłot
Od: "Rafał Turlej" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
Mam do Was pytanie związane z zakładaniem żywopłotu. Mam działkę o wymiarach
20x50m na której stoi dom w stanie surowym. Niestety nie dane mi jest na
razie zamieszkać w nim, bo wyjeżdżam na 4-lata za granicę do pracy. 4-lata
to dość duży okres czasu więc postanowiłem zasadzić żywopłot, aby po
powrocie zasłaniał już część działki. Węższe boki działki są zorientowane
północ-południe, wejście do domu też jest od północy. Po wielu
przemyśleniach postanowiłem posadzić od północy - cis, od południa - głóg
(różne gatunki, różny kolor kwiatów), od zachodu - buk i grab (na 2-3 graby
jeden buk) a od wschodu chyba leszczynę. Oprócz ściany zachodniej reszta w
zamierzeniach ma być żywopłotem nieformowanym albo mało formowanym. W
związku z tym co sądzicie o moim pomyśle? W jaki sposób sadzić sadzonki -
szachownica, rząd, podwójnie? Ile sadzonek powinno przypadać na metr
bieżący? Jak pielęgnować rośliny (żywopłotem będą zajmować się rodzice,
którzy mają żywopłot z grabu)? Za wszelkie uwagi bardzo dziękuję.
Pozdrawiam

RAFAŁ T
głóg
-------------------- PŁD
| |
| |
| |
leszczyna| |
| |
| |
| |
---------------------
cis PŁN

2. Data: 2004-08-20 12:44:06

Temat: Re: żywopłot
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Turlej" <r...@p...onet.pl> writes:

> Mam do Was pytanie związane z zakładaniem żywopłotu. [...] od
> zachodu - buk i grab (na 2-3 graby jeden buk)

Z bukiem wśród grabów to jest tak, że: wolniej rośnie, jest podatny na
mszyce. Jeżeli nie przeszkadza Ci to, to sadź :-).

> W jaki sposób sadzić sadzonki - szachownica, rząd, podwójnie?

W dwóch rzędach, odległych o powiedzmy 50 cm, rośliny między sobą w
rzędzie też ok. 50 cm, zaś rzędy przesunięte względem siebie w fazie
:-).

> Jak pielęgnować rośliny (żywopłotem będą zajmować się rodzice,
> którzy mają żywopłot z grabu)? Za wszelkie uwagi bardzo dziękuję.

Podlewać i zwalczać chwasty. I jeszcze podlewać.

Pomyśl też nad żywopłotem mieszanym, z różnych gatunków iglastych i
liściastych.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Alojzy z miasta Wrocławia
Namawiał mnie i namawiał.

3. Data: 2004-08-20 13:25:43

Od: "Rafał Turlej" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko napisał(a) w wiadomości: ...

>W dwóch rzędach, odległych o powiedzmy 50 cm, ro?liny między sob? w
>rzędzie też ok. 50 cm, za? rzędy przesunięte względem siebie w fazie
>:-).

Głogi i cisy (ewentualnie inne sadzonki) też sadzić tak??

>Pomy?l też nad żywopłotem mieszanym, z różnych gatunków iglastych i
>li?ciastych.

A jaką masz propozycję na żywopłot mieszany, zarówno liściasty jak i
iglasty?

4. Data: 2004-08-20 13:52:39

Od: "Rafał Turlej" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zapomniałem dodać, że ziemia to VI klasa:( w wykop na żywopłot kupuję ziemię
ogrodniczą

5. Data: 2004-08-20 17:10:33

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Turlej" <r...@p...onet.pl> writes:

> Głogi i cisy (ewentualnie inne sadzonki) też sadzić tak??

Nie wiem, nie sadziłem, ale jeśli to ma być zwarty żywopłot, to tak,
jak najbardziej.

> A jaką masz propozycję na żywopłot mieszany, zarówno liściasty jak i
> iglasty?

Berberysy, irgi, głogi, derenie, bzy, lilaki, róże, klony, świdośliwa,
ogniki, ostrokrzewy, sosny, wszystko, co Ci wpadnie w rękę. Poszukaj w
archiwum, kilka razy ten wątek się przewijał, łącznie z żywopłotem
,,dla ptaków'' :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starszy mężczyzna w Nepalu
Osadzony raz został na palu.

6. Data: 2004-08-31 18:47:30

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zamiast samej leszczyny i glogu - wymieszaj je z klonami tatarskimi,
dereniami, tawulami, krzewuszkami, forsycja, swidosliwa, laurowisnia, itd.

Elfir

szczepienie
lubin trwaly ozdobny
Papirus ciag dalszy ...