:(

1. Data: 2002-05-23 18:39:35

Temat: :(
Od: "Artur Luzar" <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Moze moj post nie bedzie sie szczegolnie laczyl z grupa, ale jednak czytajac
wasze wypowiedzi doszedlem do wniosku ze tutaj sa ludzie na wysokim poziomie
i zrozumieja o co mi chodzi.

Czy masowe imprezy sa dobrze wplywaja na ludzi w wieku 16-21 lat? Po
pierwsze chodzi mi o alkohol i narkotyki. Zalozmy taka Inwazja Mocy
organizowana przez RMF... nie wiem czy pamietacie, ale (Bogu dzieki) Inwazja
upadla po tym, jak krakowska mlodziez zdemolowala kilkadzisiat autobusow
komunikacji miejskiej..... przyczyna jest nadmierne spozycie wyzej
wymienionych uzywek. Jak to jest, ze jakies drechy bezkarnie wykorzystuja
seksualnie naiwne dziewczynki w wieku 16 lub 17 lat? Czy to nie prowadzi do
patologii, a co za tym idzie do popadania w nalogi w roznych formach? Czy
organizatorzy koncertow nie zdaja sobie sprawy ze skutkow ubocznych? Zawsze
wszystkim chodzi o kase i pod pozorem dobrej zabawy dochodzi do nieszczesc
takich jak: niechciane ciaze z anonimowymi osobnikami, alkoholizm,
narkomania... wiem, ze to nie jest bezposredna przyczyna nalogow, ale
jednak od tego sie zaczyna. Jak w takim razie mozemy przeciwstawiac sie temu
? Przeciez kazdy lubi koncerty i ogolnie mowiac zabawy. Chodzi mi oto jak
zniwelowac skutki uboczne? Moze ktos z szanownych grupowiczow ma pomysl?
Prosze o opinie...

Pozdrawiam
Artur Luzar

2. Data: 2002-05-25 03:53:25

Temat: Re: :(
Od: "justynka" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm mysle i mysle powiem jedno ze w nalogi nie wpada sie na imprezach wiem
to dobrze to sie dzieje przypadkowo z dnia na dzien bo sama wpadlam w cos
okropnego i wyjsc nie umiem za bardzo

3. Data: 2002-05-25 10:32:44

Od: "Marek Dlugosz" <u...@r...please> szukaj wiadomości tego autora

Artur napisał:
> [...]
| zniwelowac skutki uboczne? Moze ktos z szanownych grupowiczow ma pomysl?

Cokolwiek bym nie napisał, to zaraz wpakuję się w tematykę religijną.

A tak całkiem pokrótce, to ludzie po prostu są ŹLI. Mają diabła za skórą.
Potrzebna jest operacja, wycięcie złego, inaczej zawsze będą łazić na
koncerty albo je organizować. I w rzeczywistości nie chodzi wcale o wyższe
doznania artystyczne na tych koncertach.

Mój nałóg cytowania:

Tacy są ludzie.

Jan. 3:19
A na tym polega sąd, że światłość przyszła na świat, lecz ludzie bardziej
umiłowali ciemność, bo ich uczynki były złe.

Tym trzeba operować:

Hebr. 4:12
Bo Słowo Boże jest żywe i skuteczne, ostrzejsze niż wszelki miecz
obosieczny, przenikające aż do rozdzielenia duszy i ducha, stawów i szpiku,
zdolne osądzić zamiary i myśli serca;

Marek D.

4. Data: 2002-05-26 14:37:40

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Luzar" <a...@l...pl> wrote in

> Czy masowe imprezy sa dobrze wplywaja na ludzi w wieku 16-21 lat?
> Po pierwsze chodzi mi o alkohol i narkotyki.

Nie spotkałem imprezy, na której picie alkoholu czy zażywanie
narkotyków było obowiązkowe, a bywałem w różnych miejscach. Natomiast
jest to pewna okazja, żeby się odurzyć, ale raczej na zasadzie
'pójdziemy na imprezę, to trzeba coś skołować', a nie 'poszedłem na
imprezę i tam mnie namówili'.
Poza tym na imprezy (rozumiem: 'koncerty') chodzi się po to, żeby
się bawić, a co kto uważa za zabawę, to już inna sprawa... Dla mnie
koncert to przede wszystkim muzyka, jak ktoś wypije jedno (ew. małe)
piwo, to też się nic nie stanie (i to niezależnie od wieku - wiem, że
to niezgodne z ust. o wych w trzeźwości, ale pełnoletni nie znaczy
dorosły, a dorosły nie musi być pełnoletni), natomiast przychodzenie na
koncert po to, żeby się nawalić jak stodoła to IMO nieporozumienie -
szkoda pieniędzy na bilet.

> [...]
> kilkadzisiat autobusow komunikacji miejskiej..... przyczyna jest
> nadmierne spozycie wyzej wymienionych uzywek.

To chyba nie tyle wina imprezy, co ludzi, którzy przyszli.
Zresztą, może się koncert nie podobał? Czekanie jest naprawdę mało
ciekawe, jeszcze gorzej jak grają jakieś smutki, bo wtedy rozmawiać nie
sposób... No a człowiek przyszedł się bawić, więc coś trzeba robić.

> Jak to jest, ze
> jakies drechy bezkarnie wykorzystuja seksualnie naiwne dziewczynki
> w wieku 16 lub 17 lat?

Kto jest w wieku 16-17 lat? Drechy, czy dziewczynki? ;-)
Zakładam, że dziewczyny.
Nie spotkałem się z wykorzystywaniem, jak panienka ma ochotę, to
przecież chyba jej wolno w tym wieku? Zresztą 16-17 lat to już nie
'naiwne dziewczynki', a na pewno nie należy traktować ich jak dzieci.
Problem IMO może się pojawić, gdy w domu jest traktowana jak
dziecko, a czuje się dorosła i widzi, że np. rówieśnicy piją piwo (a w
domu w życiu nie spróbowała i nie wie jak to działa). No to pije (oby
jedno)... A że potem samokontrola spada, to inna sprawa. W każdym razie
jeśli to ona potem podrywa faceta, to chyba nie chcesz go obwiniać?
Pozostaje kwestia kultury (piszesz 'drech', więc chyba się tu
rozumiemy?), ale nie jakiegoś karania.

> Czy
> organizatorzy koncertow nie zdaja sobie sprawy ze skutkow ubocznych?

Eee... Tak się składa, że gram w kapeli, czasami organizujemy
sami sobie koncerty (w lokalach). Generalnie organizator nie ma
kontroli nad tym, co się dzieje (picie, ćpanie). Można teoretycznie
zabronić wnoszenia alkoholu i nie sprzedawać go na miejscu, ale albo
będą ćpali (tu: zażywali narkotyki) w kiblach, albo na ulicy/w bramie
przed lokalem. W najgorszym wypadku pójdą gdzie indziej.
Generalnie - kto chce brać, ten weźmie, kto nie chce - nie
weźmie.

> Zawsze wszystkim chodzi o kase i pod pozorem dobrej
> zabawy dochodzi do nieszczesc takich jak: niechciane ciaze z
> anonimowymi osobnikami, alkoholizm, narkomania...

Wiesz co? Czasem nie chodzi o kasę, a jedynie o rozrywkę. Chyba
nie chcesz zabronić grania koncertów czy spotykania się z płcią
przeciwną (nie mówiąc już o tym, że z tym seksem to wyolbrzymiasz)?

> wiem, ze to nie
> jest bezposredna przyczyna nalogow, ale jednak od tego sie
> zaczyna. Jak w takim razie mozemy przeciwstawiac sie temu ?

IMO zaczyna się w domu. Jeśli nastolatek ma w domu za duży rygor
i/lub złe relacje z rodzicami, to potem każdą szansę na odrobinę luzu
będzie starał się wykorzystać, i to bez myślenia o konsekwencjach. Bo
rodzice czasem myślą, że są w stanie czegoś skutecznie zabronić, a
tymczasem mogą (i powinni) tylko edukować i prosić. Tzn. nie urządzać
awantur, gdy 'dziecko' przyjdzie 'pod wpływem' do domu, bo następnym
razem będzie wolało pójść np. do właśnie poznanych ludzi na noc zamiast
wrócić, nie zabraniać spotykać się z sympatią (w domu), bo i tak kogoś
pozna i skonsumuje znajomość jak będzie chciało, tyle że w warunkach i
stanie nie sprzyjających jakimkolwiek zabezpieczeniom. Oczywiście, nie
ma to szansy zadziałać zawsze i trzeba umieć wybrać sensowny czas i
sposób rozmowy, ale IMO tak jest lepiej.

--
/**** There are many ways to get what you want ****\
***** I use the best I use the rest *****

5. Data: 2002-05-26 22:32:39

Od: emes <e...@A...W.SYGNATURCE> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 May 2002 20:39:35 +0200, Artur Luzar wrote:

> [...]
> upadla po tym, jak krakowska mlodziez zdemolowala kilkadzisiat autobusow
> komunikacji miejskiej..... przyczyna jest nadmierne spozycie wyzej

przyczyną nie jest nadmierne spożycie, lecz nadmierna głupota
spożywających. myślący człowiek nawet zapruty do granic możliwości nie
będzie tłukł szyb w autobusach...
ale prawdą jest, że alkohol wydobywa agresję na wierzch... innych
używek akurat bym tu nie posądzał, bo działają całkiem inaczej. no, może
jeszcze amfetamina na niektórych tak wpływa...

> Jak to jest, ze jakies drechy bezkarnie wykorzystuja
> seksualnie naiwne dziewczynki w wieku 16 lub 17 lat?

"naiwne dziewczynki"? "jakieś drechy"? czy chcesz powiedzieć, że to
jakaś plaga gwałtów? niestety, te biedne "naiwne dziewczynki" bardzo
często same inicjują takie akcje, a "jakieś drechy" to zazwyczaj koledzy
ze szkoły. na paru imprezach byłem i różne rzeczy widziałem - zawsze potem
miałem nadzieję, że "może przynajmniej nie będą pamiętać..."
niektórym po alko wysiada kontrola nad chcicą, pozostali mają inne
głupie pomysły, czasem śmieszne i wspominane prze lata ;) czasem
przykre i smutne...

> ? Przeciez kazdy lubi koncerty i ogolnie mowiac zabawy. Chodzi mi oto jak
> zniwelowac skutki uboczne? Moze ktos z szanownych grupowiczow ma pomysl?
> Prosze o opinie...

ja bym zmienił repertuar. na inwazji mocy byłem raz, nieświadom
wcześniej tego kto gra i co gra. mówiąc krótko ale szczerze - taka żenada, że
"nic, tylko się naje*ać..." ;)

--
emes (na) hyperreal info

6. Data: 2002-05-27 09:32:51

Od: Aikon <b...@p...pp> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Dlugosz" <u...@r...please> wrote:

> Cokolwiek bym nie napisał, to zaraz wpakuję się w tematykę
> religijną.

> A tak całkiem pokrótce, to ludzie po prostu są ŹLI. Mają diabła za
> skórą. Potrzebna jest operacja, wycięcie złego,

nie, nie i jeszcze raz nie! Chłopie, zastanowiłeœ się co Ty piszesz? To
mi wyglšda na schizofrenię maniakalno - depresyjnš.
Ja nie twierdzę, że każdy człowiek to potencjalna Matka Teresa, ale
gdybyœmy przyjęli Twoje założenie o powszechnoœci zła, to skad skšd
wzięło się pojęcie altruizm, honorowe krwiodastwo, lekarze bez granic
i.in.

> inaczej zawsze
> będą łazić na koncerty albo je organizować. I w rzeczywistości nie
> chodzi wcale o wyższe doznania artystyczne na tych koncertach.

Teraz moje zdanie na temat koncertów. Otóż w żadnym razie nie uważam
jakoby były one miejscem gdzie przychodzi dobrze wychowana, majšca
dobry kontakt z rodzicami siedemnastoletnia dziewczyna i ni z tego ni z
owego po jednym koncercie zachodzi w cišżę! Jeżeli ktoœ nie potrafi
wychować dziecka to niestety, ale ta osoba będzie piła piwo jakiego
sobie nawarzyła. Dziecko to nie krowa, która pójdzie tam gdzie jš
zaprowadzš i zrobi to, co każš?
Mój przykład:
Na koncerty chodzę od czasu do czasu (od 16 roku życia). Obecnie mam 22
lata i do tej pory ani razu na koncercie nie brałem narkotyków, nie
biłem się itd. W przyszłoœci nie mam też zamiaru wykorzystywać głupich
małolat.
Uważam, że bardzo ważne sš stosunki dziecka z rodzicami, bo jak nie
będzie miało oparcia w rodzinie, to czy to bedzie koncert czy nie i tak
zrobi jakšœ głupotę.

> Mój nałóg cytowania:

[ciach]

Mam Pismo Œwięte w domu i nie musisz się chwalić wycišgnięciem jakiegoœ
cytatu z kontekstu.

Aikon

7. Data: 2002-06-03 21:46:14

Od: "caro" <c...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justynka" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> hmm mysle i mysle powiem jedno ze w nalogi nie wpada sie na imprezach wiem
> to dobrze to sie dzieje przypadkowo z dnia na dzien bo sama wpadlam w cos
> okropnego i wyjsc nie umiem za bardzo

justynka-mysle, ze w tym co napisal kolega artur jest bardzo wiele racji.
sam jestem osoba uzalezniona, po terapii, jestem od 8 miesiecy czysty, ale
znam doskonale droge-jaka przeszedlem. a w co wpadlas, jesli nie jest to
bardzo osobiste pytanie ?

8. Data: 2002-06-03 21:51:05

Od: "caro" <c...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aikon" <b...@p...pp> napisał w wiadomości

> nie, nie i jeszcze raz nie! Chłopie, zastanowiłeś się co Ty piszesz? To
> mi wygląda na schizofrenię maniakalno - depresyjną.
> Ja nie twierdzę, że każdy człowiek to potencjalna Matka Teresa, ale
> gdybyśmy przyjęli Twoje założenie o powszechności zła, to skad skąd
> wzięło się pojęcie altruizm, honorowe krwiodastwo, lekarze bez granic
> i.in.
sam bedac alkoholikiem bylem honorowym krwiodawca.... wiesz jakie to jest
ryzyko ??? znasz zycie alkoholika ??? na szczescie na nic nie zachorowalem,
ale wirus HIV mozna wykryc dopiero po ok 2 tygodniach, co by bylo, gdybym
oddal krew pomiedzy tym okresem ????
to jest altruizm ???
to jest dowartosciowywanie sie, ze nie jest sie jeszcze takim zlym do konca

> [...]
> Uważam, że bardzo ważne są stosunki dziecka z rodzicami, bo jak nie
> będzie miało oparcia w rodzinie, to czy to bedzie koncert czy nie i tak
ja znam koncerty z drugiej strony rowniez, znam ja od strony estrady. jako
gitarzysta w zespole widzialem wiele wiele sytuacji o ktorych pewnie nie
masz pojecia...ale to wloze miedzy ksiazki

9. Data: 2002-06-04 18:00:58

Od: "Lechox" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> upadla po tym, jak krakowska mlodziez zdemolowala kilkadzisiat autobusow
> komunikacji miejskiej..... przyczyna jest nadmierne spozycie wyzej

...sam sobie odpowiadasz....
jedyna mozliwoscia jest (niestety, nie-uswiadomienie - bo swiadomosc kazdy
jakas ma.... a i tak robi co uwaza..) tylko ograniczenie dostepnosci dla
niepelnoletnich.... i egzekwowanie tego.... ale to jest tylko moje zdanie z
ktoorym sie sam nie zgadzam... :-)))

10. Data: 2002-06-05 21:01:39

Od: Aikon <b...@S...JEST.BE.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

caro nagryzmolił(a):

> [...]
> ???? to jest altruizm ???
> to jest dowartosciowywanie sie, ze nie jest sie jeszcze takim zlym

Ja nie wštpię, że historia Twojgo życia jest barwna i ciekawa, ale
czytaj wštki proszę, to będziesz widział o co chodzi w wštku.

> ja znam koncerty z drugiej strony rowniez, znam ja od strony
> estrady. jako gitarzysta w zespole widzialem wiele wiele sytuacji
> o ktorych pewnie nie masz pojecia...ale to wloze miedzy ksiazki

Ja za to znam od strony publiki i widziałem wiele rzeczy, o których tak
samo możesz nie mieć pojęcia... ale nie będę o tym mówił...

Aikon

jak to sie stwierdza
uzależnienie od internetu
dwie radosne nowiny :)
Potrzebny oficjalny spis substancji nielegalnych.