3 i 4 marca w Brukseli zaczyna się"Pokój w Wojnie z Narkotykami"

10. Data: 2003-03-03 22:26:27

Temat: 3 i 4 marca w Brukseli zaczyna się"Pokój w Wojnie z Narkotykami"
Od: "Artur Radosz" <s...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

Szansa dla Świata na alternatywną politykę narkotykową
Według ostatnich prognoz pogody, poniedziałek 3 i wtorek 4 marca 2003
powinny być idealnymi dniami, aby zasiać "ziarna pokoju".

Dlatego Międzynarodowa Koalicja Organizacji Pozarządowych dla Sprawiedliwej
i Efektywnej Polityki Narkotykowej zdecydowała o wykorzystaniu tych dni do
rozpoczęcia Międzynarodowej Kampanii "Rozsiejmy Ziarna", której celem jest
fundamentalna reforma trzech konwencji Organizacji Narodów Zjednoczonych, na
temat Nielegalnych Narkotyków, podpisanych w 1961, 1971 i 1988 roku.

W poniedziałek 3 marca, między 13.00 i 18.00 podczas publicznej manifestacji
odbywającej się na Placu de la Monnaie w Brukseli zostaną wypuszczone setki
balonów napełnionych ziarnami konopi, koki oraz opium.

We wtorek, 4 marca, w Parlamencie Europejskim odbędzie się Publiczna
Dyskusja zatytułowana "Wiedeń 2003: Szansa dla Świata na alternatywną
politykę narkotykową". Od 9.00 do 18.30 europejscy eksperci przedstawią
argumenty przemawiające za natychmiastową reformą praw narkotykowych, oraz
zaproponują konkretne kroki, które powinny zostać powzięte przez rządy
europejskie.

Celem tej kampanii jest przekonanie polityków europejskich do przedstawienia
na nadchodzącym spotkaniu Komisji Narkotykowej ONZ w Wiedniu (8-17.04.2003),
propozycji nowych międzynarodowych porozumień, które pozwolą poszczególnym
państwom na regulacje produkcji, dystrybucji i konsumpcji narkotyków
niekoniecznie za pomocą prohibicji.

W Polsce podobnie jak w wielu miastach Europy, 12 kwietnia 2003 roku,
zostanie zorganizowana duża demonstracja przeciwko obecnej polityce
narkotykowej. Planujemy także wiele innych akcji.

Aby uzyskać więcej informacji na temat tego i innych wydarzeń, które zostaną
zorganizowane przez ICN, odwiedź www.vienna2003.org lub skontaktuj się z:

Arturem Radoszem, tel.: +48 694 929 747
Joep Oomen, tel.: 03/237 7436 / 0499 27 25 36
Farid Ghehioueche, tel.: + 33 (0) 6 14 81 56 79

KANABA e-mail: k...@h...info
Website: hyperreal.info/kanaba

Kanaba jest nieformalnym ruchem na rzecz legalizacji konopi w Polsce.
Organizacja działa od 2000 r. i od samego początku zajmowała się zbieraniem
i publicznym udostępnianiem informacji na temat zdrowotnych, naukowych,
przemysłowych oraz rekreacyjnych zastosowań konopi. W 2002 r. zostały
rozpoczęte przygotowania do nowelizacji obecnej ustawy o przeciwdziałaniu
narkomanii. Ruch jest skupiony wokół internetowej strony
www.hyperreal.info/kanaba w chwili obecnej liczy ok. 200 członków.

EUROPEAN NGO COUNCIL ON DRUGS AND DEVELOPMENT - ICN Coordinator
Tel.: 00 32 (0)3 237 7436
Fax.: 00 32 (0)3 237 0225
e-mail: e...@g...be
Website: www.encod.org

ICN (The International Coalition of NGO's for a Just and Effective Drug
Policy), czyli Międzynarodowa Koalicja dążąca do Efektywnej Polityki
Narkotykowej. Skupia organizacje pozarządowe działające na rzecz zmiany
obecnej polityki narkotykowej i zastąpienie prohibicji bardziej efektywnymi
metodami. Obecnie zrzesza 126 organizacji z 32 państw w tym polski ruch na
rzecz legalizacji konopi Kanaba.

1. Data: 2003-03-06 08:40:15

Temat: Odp: 3 i 4 marca w Brukseli zaczyna się"Pokój w Wojn
Od: "Draco" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze "Artur Radosz" <s...@h...net>

> W poniedziałek 3 marca, między 13.00 i 18.00 podczas publicznej manifestacji
> odbywającej się na Placu de la Monnaie w Brukseli zostaną wypuszczone setki
> balonów napełnionych ziarnami konopi, koki oraz opium.

Rozumiem, że ziarenek tytoniu nie trzeba będzie, w ten sposób rozsyłać,
bowiem dzięki właściwej polityce państw europejskich w jego kwestii,
miliony ludzi mają możliwość umierać na wywołane paleniem nowotwory
i choroby układu krążenia?

Serdecznie gratuluję "genialnej" akcji.

--
DRACO

2. Data: 2003-03-19 07:43:41

Temat: Re: 3 i 4 marca w Brukseli zaczyna się"Pokój w Wojn
Od: "Wlodek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Draco" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> bowiem dzięki właściwej polityce państw europejskich w jego kwestii,
> miliony ludzi mają możliwość umierać na wywołane paleniem nowotwory

ale można zerwać z tym nałogiem tak jak ja to zrobiłem i 68 dni już nie palę
a paliłem po 3 paczki dziennie przez 28 lat

3. Data: 2003-03-23 21:33:09

Temat: Re: 3 i 4 marca w Brukseli zaczyna się"P
Od: Chewie <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Draco wrote:
> [...]
> bowiem dzięki właściwej polityce państw europejskich w jego kwestii,
> miliony ludzi mają możliwość umierać na wywołane paleniem nowotwory

Nie masz racji Draco. Papierosy to używka innego rodzaju niż narkotyki.
Do tego samego "worka" wrzucić można alkohol. Efekty "genialnej"
prohibicji widać na przykładzie stanów zjednoczonych. Zobacz ile kasy
idzie na walkę z dilerami itp. a i tak dostęp do narkotyków jest
bezproblemowy. Do tego jeszcze używki te są nie najlepszej jakości-
niejednokrotnie dodają do nich jakieś ścierwa. Gdyby narkotyki były pod
ochroną państwa przyniosłoby to szereg korzyści:
1.) Przykładem Holandii możnaby nałożyć na narkotyki b. wysoką akcyzę.
2.) Miast ścigać dilerów, co przypomina walkę z wiatrakami, pieniądze
płynące na ten cel powinno przeznaczyć się na skuteczną kampanię
informacyjną o skutkach zażywania i leczenie już uzależnionych.
3.) Towar byłby czysty, objęty byłby kontrolą. W dzisiejszych realiach
środki dodawane do np. marihuany powodują dużo większą jej szkodliwość.
Na przykładzie Holandii widać, że legalizacja zdaje egzamin. No to
lepiej dalej dawać zarabiać mafiom?

Pozdrawiam
Chewie

4. Data: 2003-03-24 06:30:43

Od: "Piotrek" <p...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Wazniejsze jest zdrowie i życie, a nie pieniądze, tego za pieniądze nie
kupisz.

Zresztą, jak toś chce się truć to i tak będzię się truł.

5. Data: 2003-03-24 20:34:43

Od: "bred" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie masz racji Draco.

Papierosy to używka innego rodzaju niż narkotyki.
A wlasnie ze nie to legalny narkotyk.
> [...]
> środki dodawane do np. marihuany powodują dużo większą jej szkodliwość.
> Na przykładzie Holandii widać, że legalizacja zdaje egzamin. No to
To sie zgadza

A pozatym to jest dobra akcja trzeba uswiadomic spoleczenstwu rozroznienie w
srod uzywek narkotykow miedzy konopia a kokaina morfina czy metamfetamina.
Tak jak mowia niektorzy nauczyciele pedagogika [; zaslysza haslo marihuana
to odrazu kojarza z braniem w zyle sniffowaniem itd.a zapomnieli ze dawniej
to byl legalny surowiec na wiele rzeczy i dalej moze byc.
pozdrawiam
bred

6. Data: 2003-03-24 23:01:15

Od: emes <e...@s...wiatr.w.oczy.i.noz.w.plecy> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Mar 2003 07:30:43 +0100, Piotrek wrote:

> Wazniejsze jest zdrowie i życie, a nie pieniądze, tego za pieniądze nie
> kupisz.

tyle że obecne prawo niczyjego zdrowia nie chroni. no, chyba że mafii.

--
emes (na) hyperreal.info -|- jabber: e...@j...org

7. Data: 2003-03-26 07:36:53

Temat: Odp: 3 i 4 marca w Brukseli zaczyna się"P
Od: "Draco" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze "Chewie" <c...@W...pl>

> Nie masz racji Draco. Papierosy to używka innego rodzaju niż narkotyki.

Dlaczego innego rodzaju?
To narkotyk i tak jest klasyfikowany.
Uzależnia, zabija, powoduje powikłania zdrowotne.
Oglądałeś statystyki tyczące się ilości zgonów,
spowodowanych paleniem?

> Do tego samego "worka" wrzucić można alkohol.

Alkochol de facto jest mniej uzależniający.
Nałogowi alkoholicy to jednak tylko pewnien odsetek ogółu
spożywających alkohol.
Nałogowi nikotynicy, to większość ludzi palących papierosy.

> Efekty "genialnej"
> prohibicji widać na przykładzie stanów zjednoczonych. Zobacz ile kasy
> idzie na walkę z dilerami itp. a i tak dostęp do narkotyków jest
> bezproblemowy.

Zobacz ile kasy idzie na walkę z mafią, korupcją itp.
A i tak nadal powstają nowe grupy przestępcze,
i wychodzą na jaw nowe afery gospodarcze.
Czy wniosek stąd, że powinniśmy zalegalizować działalność
mafijną? Byłyby z tego jeszcze zyski, można by ich wtedy
opodatkować itp.

> [...]
> ochroną państwa przyniosłoby to szereg korzyści:
> 1.) Przykładem Holandii możnaby nałożyć na narkotyki b. wysoką akcyzę.

A czy wiesz jakie są społeczne koszty nikotynizmu?
Wiesz ile państwo kosztuje leczenie ludzi, którzy po 20-40 latach palenia
zaczynają chorować? Którzy przez to wcześnie stają się niezdolni do pracy?
Czy fakt, że coś stanie się za 20-30 lat a nie już dzisiaj,
sprawia, że koszty tego będą mniejsze?

> 2.) Miast ścigać dilerów, co przypomina walkę z wiatrakami, pieniądze
> płynące na ten cel powinno przeznaczyć się na skuteczną kampanię
> informacyjną o skutkach zażywania i leczenie już uzależnionych.

A to jest akurat dobry pomysł. Na początku lat 80-tych
edukacja w tym zakresie w mediach była o wiele bardziej nasilona.
Zwłaszcza biorąc pod uwagę mniejszy wybór programów.
Sugerowałbym też konsekwentnie zmiany w prawie.

> [...]
> środki dodawane do np. marihuany powodują dużo większą jej szkodliwość.
> Na przykładzie Holandii widać, że legalizacja zdaje egzamin. No to

Paradoksalnie marichuana jest mniej uzależniająca od tytoniu.
I chociaż kojarzy mi się pozytywnie ze względu na swój anarchizm,
to jednak jej legalizacja mogłaby sugerować społeczeństwu,
iż skoro to jest legalne, to znaczy, że jest również bezpieczne.
Jak dzieje się to chociażby z papierosami czy alkoholem.
Dlatego nie wydaje mi się, by w ogólnym rozrachunku
akcja ta była dobrym pomysłem.

Zgodziłbym się natomiast z tezą, iż charakter działań
antynarkotykowych należałoby zmienić, kładąc nacisk
przede wszystkim na edukację w mediach,
zaś w przypadku narkotyków, które obecnie są legalne,
na utrudnianie koncernom kreowania fałszywego wizerunku
produkowanych przez nie używek.

DRACO

8. Data: 2003-03-26 15:23:54

Od: Chewie <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:
> Wazniejsze jest zdrowie i życie, a nie pieniądze, tego za pieniądze nie
> kupisz.
>
> Zresztą, jak toś chce się truć to i tak będzię się truł.

A pokaż mi gdzie napisałem że jest inaczej?

9. Data: 2003-03-31 14:53:36

Od: Chewie <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Draco wrote:

> Dlaczego innego rodzaju?
> To narkotyk i tak jest klasyfikowany.
> Uzależnia, zabija, powoduje powikłania zdrowotne.
> Oglądałeś statystyki tyczące się ilości zgonów,
> spowodowanych paleniem?

Otóż dlatego, że papierosy w przeciwieństwie do marihuany ludzie palą
dlatego, że są uzależnieni, a nie dlatego, żeby dobrze się czuć- jak
marihuane ( i alkohol) , która jest de facto o wiele mniej uzależniająca
niż alkohol i papierosy.

> Alkochol de facto jest mniej uzależniający.
> Nałogowi alkoholicy to jednak tylko pewnien odsetek ogółu
> spożywających alkohol.
> Nałogowi nikotynicy, to większość ludzi palących papierosy.

Jak powyżej. Nałogowi alkoholicy są. "Nikotynicy" również. A widziałeś
kiedyś marihuaniste? Ta subsgtancja nie uzależnia bardziej niż kawa,
czekolada, itp.

> [...]
> Czy wniosek stąd, że powinniśmy zalegalizować działalność
> mafijną? Byłyby z tego jeszcze zyski, można by ich wtedy

Zalegalizować działalność mafijną czyli co?"? Bo nei zrozumiałem ciebie
za bardzo. Mafia to jest "zorganizowana grupa przestępcza". Napisz jak
według ciebie można "zalegalizować działalność mafijną" bo nie rozumiem.

> [...]
> zaczynają chorować? Którzy przez to wcześnie stają się niezdolni do pracy?
> Czy fakt, że coś stanie się za 20-30 lat a nie już dzisiaj,

Znowu nikotynizm. Patrz co napisałem wyżej.

> [...]
> Jak dzieje się to chociażby z papierosami czy alkoholem.
> Dlatego nie wydaje mi się, by w ogólnym rozrachunku

A jeśli alkohol jest legalny- to nikt nie wie żę to jest szkodliwe.
Jakby go zakazać, to ludzie by przestali brać. Yhm- nie wiem czy wiesz
ale w jakimś kraju już było to rozpatrywane. Zakazany owoc smakuje lepiej.

> [...]
> zaś w przypadku narkotyków, które obecnie są legalne,
> na utrudnianie koncernom kreowania fałszywego wizerunku

Pozdrawiam
Chewie

prosze o pomoc
Re: alkoholizm - stan zaawansowany