365 Obiadów

1. Data: 2004-03-30 17:56:24

Temat: 365 Obiadów
Od: "paweł" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów.

Mam takie pytanie.
Posiadam unikalną tak mi się wydaje, książkę kucharską
pani Lucyny Ćwierciakiewiczowej.
Są w niej fantastyczne przepisy,chciałbym co jakiś
czas zamieścić na grupie jakiś przepis z tej książki,
ale obawiam się czy nie dojdzie do złamania praw autorskich,
oczywiście pod każdym przepisem będzie wzmianka z jakiego
żródła pochodzi przepis i kto jest jego autorem.
Co o tym myślicie,przepisy są naprawdę fantastyczne.

Pozdrawiam

Paweł

--
http://artserwis.pl/portfoliobrowser.php?gid=698
http://mp3.wp.pl/p/strefa/artysta/2196,informacje.ht

1. Data: 2004-03-30 18:26:12

Temat: Re: 365 Obiadów
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"paweł" wrote:

> Witam grupowiczów.
>
> Mam takie pytanie.
> Posiadam unikalną tak mi się wydaje, książkę kucharską
> pani Lucyny Ćwierciakiewiczowej.

Ja tez (przedruk XXIII wydania), czesto do niej zagladam

> [...]
> oczywiście pod każdym przepisem będzie wzmianka z jakiego
> żródła pochodzi przepis i kto jest jego autorem.

i to wystarczy - jest to przyjety sposob cytowania dziel.

> Co o tym myślicie,przepisy są naprawdę fantastyczne.

I porady takze, np:

"Rosol, bulion, a nawet kazda zupa, do ktorej wchodzi jakikolwiek kwas,
powinna byc gotowana w garnku kamiennym polewanym. W rondlu gotuje sie
zbyt szybko i paruje zanadto, glina zas, bedac zlym przewodnikiem
ciepla, utrzymuje rosol w jednostajnym gotowaniu. W restauracjach nie
przestrzegaja tego, totez tam nigdy rosol tak smacznym nie jest, jak
domowy."-"365 obiadow", Lucyna Cwierczakiewiczowa

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-03-30 18:53:11

Od: Docktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik paweł napisał:
> Witam grupowiczów.
>
> Mam takie pytanie.
> Posiadam unikalną tak mi się wydaje, książkę kucharską
> pani Lucyny Ćwierciakiewiczowej.

Zamieszczaj :) Ale czy ona taka unikalna jest, to nie wiem. Jakby
policzyc wszystkie wydania, to ze 100.000 egzemplarzy pewnie juz by sie
uzbieralo.

D.

1. Data: 2004-03-30 19:01:46

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "paweł" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam grupowiczów.
>
> Mam takie pytanie.
> Posiadam unikalną tak mi się wydaje, książkę kucharską
> pani Lucyny Ćwierciakiewiczowej.

Tez mam, dostałam od babci.

pozdr

cherokee
strasznie zabiegana ostatnio

1. Data: 2004-03-30 19:43:10

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c4ccc7$2q$1@atlantis.news.tpi.pl> paweł wrote:
> Witam grupowiczów.
>
> Mam takie pytanie.
> Posiadam unikalną tak mi się wydaje, książkę kucharską
> pani Lucyny Ćwierciakiewiczowej.

To żaden unikat, chociaż klasyk. Miała wiele wydań i wciąż jest
wznawiana.

> ale obawiam się czy nie dojdzie do złamania praw autorskich,

Nie dojdzie.

> żródła pochodzi przepis i kto jest jego autorem.
> Co o tym myślicie,przepisy są naprawdę fantastyczne.

Nie bardzo wiem po co, chyba że ktoś pyta o konkretny przepis.

Władysław

1. Data: 2004-03-30 20:54:31

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Ja tez (przedruk XXIII wydania), czesto do niej zagladam

jesli to taka staroc, to nie ma mowy o prawach autorskich (przynajmniej
w polskim prawie)
wiku

1. Data: 2004-03-30 23:35:24

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

paweł ( a...@p...onet.pl ) napisał:

> Mam takie pytanie.
> Posiadam unikalną tak mi się wydaje, książkę kucharską
> pani Lucyny Ćwierciakiewiczowej.

Ja także takową posiadam...;)

Iwona

1. Data: 2004-03-31 01:56:29

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Docktor wrote:

> Zamieszczaj :) Ale czy ona taka unikalna jest, to nie wiem. Jakby
> policzyc wszystkie wydania, to ze 100.000 egzemplarzy pewnie juz by sie
> uzbieralo.
>
> D.

100 000 egzemplarzy bylo wydane do 1924 roku. A potem kilkanascie wydan, w
sumie pewnie ponad million.
MB

1. Data: 2004-03-31 09:49:58

Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> [...]
> przestrzegaja tego, totez tam nigdy rosol tak smacznym nie jest, jak
> domowy."-"365 obiadow", Lucyna Cwierczakiewiczowa

i "główkę cielęcą rozpłatać na dwoje" (z przepisu na móżdżek bodajże) ;-)
[Lucyna Ćwierczakiewiczowa "365 obiadow"]

--
Pozdrawiam, Elske
GG# 5141425

1. Data: 2004-04-01 13:20:54

Od: "Waldek F." <t...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
(ciach)

Ja mam reprint wydania z 1911 r.

przepis na ciasto do szarlotki-poszukuje
Palcówka
120-180 stopni w mikrofali?
suszarka do warzyw itp. czy warto?
Automat do pieczenia chleba (promocja w Makro)