przepis na ciasto do szarlotki-poszukuje

1. Data: 2004-03-30 17:27:05

Temat: przepis na ciasto do szarlotki-poszukuje
Od: "Hafsa" <a...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

Szukam wyprobowanego przepisu na ciasto do szarlotki, zeby bylo nie za
twarde a kruche, jakos nie moge zrobic nigdy jaK nalezy, a corka wymyslila
szarlotke na piatek( dla kolezanek)-help!!! Tylko prosze nie odslylac mnie
do googli, konczy mi sie pakiet internetowy i nie dam rady wyszukac.
Pozdrawiam Hafsa

--
moj adres:hafsa[małpa]poczta.onet.pl
strona domowa: www.hafsa.republika.pl

1. Data: 2004-03-30 17:51:35

Temat: Re: przepis na ciasto do szarlotki-poszukuje
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Hafsa" <a...@n...ma> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> szarlotke na piatek( dla kolezanek)-help!!! Tylko prosze nie odslylac mnie
> do googli, konczy mi sie pakiet internetowy i nie dam rady wyszukac.
Najprostsza jaka robie i zawsze wychodzi !
sklaniki:
mus jablkowy(biore 2 pudelka)
1/2 kg maki
szcz. soli
1 cukier wan.
1 kostka masla
1 lyzka maki ziemniaczanej
100 g cukru
1 1/2 lyz. proszku do pieczenia
3 zoltka
2 lyzki smietany gestej
1/ 2 lyzeczki cynamonu
Wygniesc ciasto, schowac na 1 dzien do lodowki.
Czesc ciasta wylozyc na blache( grubosc na palec), zapiec w 200° ok. 15
min(z termoobiegiem 180°), ma byc podpieczone, ale blade, na podpieczone
polozyc mus zmieszany z cynamonem, na to reszte ciasta (tak zeby nie bylo
przeswitow).W praktyce wyglada to tak, ze rozwalkowuje to ciasto cieniutko
miedzy dwiema foliami, nie przykleja sie do walka, ani stolnicy i latwo
"przetransportowac" w calosci na blache.Nastepnie pieke ok. 1/2 godz.
smacznego
Ilona

1. Data: 2004-03-30 18:04:59

Od: "net2" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest przepis na szarlotkę, która zawsze wychodzi i jest pyszna:

Szarlotka
1,5 kg jabłek, (ja dodałam słoik startych jabłek i też było ok)
50 dag mąki,
kostka margaryny,
szklanka cukru, 4 jaja,
2-3 łyżki gęstej śmietany,
5 dag rodzynków,
łyżeczka proszku do pieczenia,
bita śmietana
lub 2-3 łyżki cukru pudru,
cynamon(wg mnie wystarczy łyżeczka), cukier waniliowy
Margarynę utrzeć z 3/4 szklanki cukru, dodając stopniowo żółtka. Z mąki
wymieszanej z proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym, tłuszczu z
żółtkami oraz śmietany zagnieść ciasto, po czym włożyć je do lodówki lub
zamrażarki. Umyte, obrane i pozbawione gniazd nasiennych jabłka utrzeć na
tarce o dużych oczkach, wymieszać z cukrem, rodzynkami i cynamonem. 2/3
ciasta rozwałkować, wyłożyć nim natłuszczoną i posypaną tartą bułką blachę.
Na cieście rozłożyć jabłka i wstawić blaszkę do nagrzanego do około 200°C
piekarnika. Z białek ubić pianę, pod koniec ubijania dodać łyżkę cukru
pudru. Po 30 min pieczenia szarlotkę wyjąć, posmarować pianą i pokryć
warstewką ciasta utartego na tarce. Piec jeszcze 15-20 min. Gdy ciasto
wystygnie, udekorować je bitą śmietaną lub posypać cukrem pudrem.

Smacznego
Joanna

1. Data: 2004-03-30 20:31:15

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szarlotke na piatek( dla kolezanek)-help!!! Tylko prosze nie odslylac mnie
> do googli, konczy mi sie pakiet internetowy i nie dam rady wyszukac.

Witam!
Bardzo kruche ciasto :
1 kg mąki/ pół zwykłej , pół krupczatki/
6 żółtek
1 margaryna
1 kostka smalcu/ lub druga margaryna/
2 łżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka cukru pudru
3 łżki gęstej śmietany
cukoer waniliowy

żółtka roztrzepać z cukrem
tłuszcz posiekać z mąką / nie dotykać rękami/
na koniec szybko wyrobić ciasto , tylko do zmieszania składników
ciasto do zamrażalnika, żeby zamarzło

Zamrożone ciasto zetrzeć na tarce jarzynowej/ połowę/
położyć uprażone jabłka
pianę z białek
na wierzch reszta startego ciasta

Można podpiec spód przed położeniam jabłek

2 kg jabłek obrać i zetrzeć na tarce
dodać szklankę cukru
orzechy włoskie
całość uprażyć

Ciasto piec ok. 40 minut.

starte ciasto jest bardziej kruche.
pzdr.

1. Data: 2004-03-31 10:09:58

Od: "Hafsa" <a...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje za przepisy, dzis wygniatam, jutro pieke.Hafsa

Palcówka
120-180 stopni w mikrofali?
suszarka do warzyw itp. czy warto?
Automat do pieczenia chleba (promocja w Makro)
co z tego da sie upichcić/