Ku przestrodze

1. Data: 2010-08-30 19:28:05

Temat: Ku przestrodze
Od: "Jacek Buda" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mając trochę czasu opiszę wam to co było dawno jak byłem w szkole
jak pewna zabawa ....... a oto szczegóły
UWAGA NIE WOLNO TEGO ROBIć GROZI TO NAWET Smiercią
AUTOR NIE PONOSI ODPOWIEDZIAłLNOśCI ZA ZAISTNIAłE RZECZY !!!!!!!

Chodziłem do Podstawówki to byłą chyba klasa 5 i 6
Naszą klasę ogarneła zabawa
robiło się 10 przysiadów 10 wdechó2 potem kolega ściskał kolegę a tantem w
osteczności tracił na chwilę przytomność
i tak kilka razy dziennie szok
Byłą środa bo był totek w tv
nagle zaczeło się mi strasznie zawracać wgłowie i chyba zbladłem
położyłem nie byłem w stanie stać
opowiedziałem o tym rodzicom
oni wezwali pogotowie
Nie wiem co było dalej bo to było dawno
wiem że lekarz stwierdził ze miałem szczęście
do szkoły poszedłem za parę dni
W szkole zawrzało
zrobiono specjalną lekcję
zabawa się skończyła
Rok póxniej w innej klasie dzieciaki robili to samo
nasza klasa zadziałała opieprzyła powiedzeła nauczycielom i dyrektorce
Pytanie czy mogło mi się cos stac i do czego takie zabawy mogą doprowadzić

2. Data: 2010-08-31 08:30:48

Temat: Re: Ku przestrodze
Od: Ingarden <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Naszą klasę ogarneła zabawa
> robiło się 10 przysiadów 10 wdechó2 potem kolega ściskał kolegę a tantem w
> osteczności tracił na chwilę przytomność

Bawilismy sie tak samo za mlodu. Przysiady, potem z tylu kolega
obejmowal oburacz klatke (albo przepone, nie pamietam) i sciskal,
unoszac lekko do gory sciskanego. Potem liczenie do 10.. Rzeczywiscie,
zdarzalo mi sie tak "zasnac".
Bawilismy sie rowniez wdychaniem zapalajacych sie "zapalek" i potem
wypuszczaniem dymu.. Na wykopach skakaniem po rurach z wrzaca woda.. W
skakanie na jadace pociagi.. Wlasnej roboty prochami, petardami,
saletra.. Jedlismy szczaw z torowisk..
Ot, mlodosc :-) Wiele z tych zabaw nie bylo zbyt madrych. Rola rodzica
jest czuwanie, zeby nie przekroczyc pewnej granicy i nie zrobic sobie
krzywdy.

Ale nie mozna przesadzac w zadna ze stron. Patrze teraz na trzepaki,
nasypy.. i pusto. Jeszcze 10-20 lat temu bylo to nie do pomyslenia. Nowy
wykop w okolicy to bylo jak przyjazd cyrku do miasta. Od razu bieglo sie
na "rozpoznanie". Ciekawe czy juz wymyslili komputerowy symulator
trzepaka :-)

Moze i bieganie po wykopach, glupie zabawy, kopanie ziemianek, robienie
bramek z pretow stalowych itp. bylo niebezpieczne, ale uczylo tez
samodzielnosci, pomyslowosci, wytrwalosci.. Wiem to troche inny temat,
ale tak mi sie zebralo na wspominki, ha!

--
le

3. Data: 2010-08-31 08:33:13

Od: Ingarden <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obejmowal oburacz klatke (albo przepone, nie pamietam) i sciskal,
> unoszac lekko do gory sciskanego. Potem liczenie do 10.. Rzeczywiscie,

Acha, zeby bylo jasne - nie popieram takich zabaw. To akurat bylo
wyjatkowo bezmyslne.

--
le

4. Data: 2010-08-31 15:22:54

Od: "ziutek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ingarden" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> Acha, zeby bylo jasne - nie popieram takich zabaw. To akurat bylo
> wyjatkowo bezmyslne.

Heh..Ja nadal pamiętam "psi kał" jaki wylądował mi na twarzy po tym jak
wsadziłem w niego zapaloną petardę i nie zdążyłem wystarczająco szybko
uciec.. Młodość :)
A skakanie po drabinkach, gra "w grzyba", zabawy z zapałkami? Poezja.

Odnośnie opieki rodziców - jak oni mogą dziecko pilnować 24 godziny na dobę?
Nieee..nie da rady! Mam oprawie 30 na karku, dzieci jeszcze nie posiadam,
ale nie wydaje mi się abym miał je trzymać pod kloszem. Może jak mieć będę
to mi się odwidzi..nie wiem. Wiem teraz, że pilnowanie i "chuchanie" na
dziecko tylko mu zaszkodzi w przyszłości. Tak jak nadmiar czystości - jak
dziecko nie wybabra się w błocie gdy będzie chciało to tylko zaszkodzi
swojemu organizmowi..nie nabierze tej odporności na zarazki.

5. Data: 2010-08-31 19:56:21

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Będąc sama członkiem dziecięcej zgrai,
czytałam bodajże w Expressie Wieczornym
o zabawie polegającej na howaniu się do kartonowego pudła
leżącego na środku skszyżowania, ze skutkiem tragicznym.
Teraz wydaje mi się to niemożliwe.
Dzieci mądżeją , czy ja nie mam wyobraźni?

6. Data: 2010-08-31 23:17:17

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-31 10:30, Ingarden pisze:

> [...]
> samodzielnosci, pomyslowosci, wytrwalosci.. Wiem to troche inny temat,
> ale tak mi sie zebralo na wspominki, ha!

A teraz pod pomnikiem Witosa i na cmentarzu na Wólce Węglowej skaczą na
deskorolkach. Pod mostem Siekierkowskim skaczą na rowerach. Czasy się
zmieniły. Sprzęt też.

--
animka

7. Data: 2010-08-31 23:19:37

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-31 17:22, ziutek pisze:
> Mam oprawie 30 na karku,

W tych czasach dali Ci na imię Józio? Chyba przesadzasz.

--
animka

8. Data: 2010-09-01 06:57:13

Od: Ingarden <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A skakanie po drabinkach, gra "w grzyba", zabawy z zapałkami? Poezja.

O właśnie, "grzyb"! O tym zapomniałem. Stado dzieciaków rzucających
sobie po nogach nożem. Teraz to chyba brygada antyterrorystyczna by
przyjechała interweniować :-)

--
le

9. Data: 2010-09-01 07:08:43

Od: Ingarden <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W tych czasach dali Ci na imię Józio? Chyba przesadzasz.

Uspokój się.

--
le

10. Data: 2010-09-01 17:49:50

Temat: A mnie ciekawi
Od: "Jacek Buda" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Buda <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> nasza klasa zadziałała opieprzyła powiedzeła nauczycielom i dyrektorce
> Pytanie czy mogło mi się cos stac i do czego takie zabawy mogą doprowadzić

A mnie ciekawi co się wtedy dzieje w organiźmie i do czego takie zabawy
mogą doprowadzić
Może jakaś mądra głowa napisze coś na ten temat

Przebarwienie po oparzeniu.
Wczesne rozpoznanie nowotworu
ból stóp
nadmierna potliwość wynikajaca chyba z nerwicy - do kogo się zgłosić, jak leczyć?
leczenie wrzodow