AFRYKA ???

1. Data: 2004-02-07 09:35:16

Temat: AFRYKA ???
Od: "Shooya" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
poszukuje pomysłow na potrawe Afrykanska.
Jakas prosta w wykonaniu. A moze podpowiecie mi jakies akcenty kulinarne
lub skojarzenia z
tym kontynentem?
Czy ktos ma jakies przepisy lub pomysły?
Magda

1. Data: 2004-02-07 09:51:09

Temat: Re: AFRYKA ???
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shooya" <s...@n...pl>
> Czesc,

Witaj,

> poszukuje pomysłow na potrawe Afrykanska.

??? Pn, Pd, Wsch, Zach ? ...

> Jakas prosta w wykonaniu. A moze podpowiecie mi jakies akcenty
kulinarne
> lub skojarzenia z tym kontynentem?
> Czy ktos ma jakies przepisy lub pomysły?
> Magda

... a pośrodku US Aid.
--
Pozdrawiam, Jerzy
---

---

1. Data: 2004-02-07 10:04:33

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl>
> Użytkownik "Shooya" <s...@n...pl>
>
> Witaj,

[...]
> ... a pośrodku US Aid.

Miałem na myśli dokładnie to:
USAID
http://www.usaid.gov/locations/sub-saharan_africa/

--
Pozdrawiam, Jerzy
---

1. Data: 2004-02-07 10:53:05

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN napisał:

> Troll to osoba, która przeszkadza innym użykownikom grup dyskusyjnych.

Nie, żebym coś miała do Twoich słabości, bolączek i obsesji - prawie
każdego z nas trapią jakieś koszmary i walczy z nimi jak może i umie.
Ale jednak zerknij tutaj: http://www.pnj.pl/Netykieta.htm
i policz, ile linijek zajmuje Twoja sygnatura. (To to, co masz po
delimiterze ;) )
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-02-07 11:37:49

Temat: Re: (OT) AFRYKA ???
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl>

> Nie, żebym coś miała do Twoich słabości, bolączek i obsesji - prawie
> każdego z nas trapią jakieś koszmary i walczy z nimi jak może i umie.
> Ale jednak zerknij tutaj: http://www.pnj.pl/Netykieta.htm

Oj Basiu, sama powinnaś ją poczytać. Ciekaw jestem czy wiesz dlaczego?
:-)

> i policz, ile linijek zajmuje Twoja sygnatura. (To to, co masz po
> delimiterze ;) )

Masz rację, że mi zwracasz uwagę. Dziękuję i przepraszam.
Faktycznie coś jest nie tak, jak ustawiałem wszystko się zgadzało.
:-(
Zaraz poprawię.
--
Pozdrawiam, Jerzy
---

---

1. Data: 2004-02-07 11:49:42

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN napisał:

> Oj Basiu, sama powinnaś ją poczytać. Ciekaw jestem czy wiesz dlaczego?
> :-)

Wskazałeś drogę, ale i tak byłam świadoma wykroczenia. Zatem kończę i
jeśli będę gadać, to głównie na temat :)
--
pa,BasiaBjk

1. Data: 2004-02-07 13:12:51

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl>

> Wskazałeś drogę, ale i tak byłam świadoma wykroczenia.

A ja nie ale już "się" poprawiłem.

> Zatem kończę i jeśli będę gadać, to głównie na temat :)

Wolę Twoje gadanie nie na temat (OT) od bełkotu - co poniektórych - na
temat.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy
PS

---

1. Data: 2004-02-07 13:35:54

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 7 Feb 2004 10:35:16 +0100, "Shooya" <s...@n...pl>
wrote:

>Czesc,
>poszukuje pomys?ow na potrawe Afrykanska.
>Jakas prosta w wykonaniu. A moze podpowiecie mi jakies akcenty kulinarne
>lub skojarzenia z
>tym kontynentem?
>Czy ktos ma jakies przepisy lub pomys?y?
>Magda

Zrob bobotie (wym. mniej wiecej - boubutii, w sumie zalezy czy
slyszysz to od holenedrskiego SA obywatela czy angielskiego ;)))

w zasadzie nie ma jednego scisle przestrzeganego przepisu, ale
pomysl jeden jeden przewodni.

bila buleczke trzeba namoczyc w mleku,
saute cebule i czosnek - dowoplne ilosci, ale w sumie chyba
wyjdzie takaka mala/niewielka cebula i ze dwa zabki czosnku,
jeden jak duzy.
i teraz tak - albo mieso mielone (wieprzowe) sie podsmaza albo
nie (tu te roznice...)

przyprawy mozesz dodac kiedy cebula sie podsmaza, albo do miesa -
surowego lub podsmazanego, jak Ci wygodniej.

ALE - ani cebuli ani meisa nie smazy sie na ciemno! ma byc
podduszone.

a przyprawy to: curry powder, turmeric, tamaryndowy sok (jesli
masz), chile, cynamon, odrobina cukru, imbir, galka
muszkatolowa, gozdzik lub dwa, posiekane migadly, chytney
(najlepiej mangowy).
mozna dodac troche rodzynkow, kawalek jablka starty...albo kilka
moreli suszonych posiekanych

NIEKONIECZNIE musisz dodawac wszystko co tu wymienialam, ale
chodzi o efekt troche owocowy, troche przyprawowy, w ogole
egzotyczny ;))

i teraz tak - odcisnac trzeba buleczke, zostawic mleko w spokoju
na razie, wymeiszac dosc delikatnie wszystko razem - bulka,
mieso, cebula, przyprawy, ew. owoce. mozna popsikac kilkoma
kroplami dobrego octu

mozna wymieszac z jajkiem, wylozyc do naczynia zarodopornego,
wyrownac, powtykac w to kilka lisci laurowych, zapiec - tak z pol
godziny w srednim piekarniku. w tzw miedzyczasie wymieszac jajo
z mlekiem (tym od moczenia bulki), troche posolic (aaa,
zapomnialam, mieso tez posolic!! i popieprzyc), mieso wyjac,
zalac jajo-mlekiem, zapiec az sie zetnie i zaszloci ten budyn na
nieslodko ;)

inna szkola polewa mieso masa mleczno jajeczna od razu.

dlugi opis mi wyszedl, ale juz tak jest u mnie z przepisami ;)))
mamy w rodzinie osoby z Poludniowej Afryki, wiec dawno temu
zaczelam od przepisow na papierze, potem zasiegalam porady
prawdziwych ludzi.

aaa, podaawc z ryzem ;) i jakimi sie chce jarzynami, nie jestem
jednak pewna czy surowka z kiszonej kapusty akurat pasuje ;))),
mozna podac chutney, salate...

i to wszystko.

podejrzewam, ze dluzej sie to czyta niz robi ;))

trys
K.T. - starannie opakowana

przyrządy do dekorowania potraw
Surówki z kapust [P]