ALKOHOL - PROBLEM

1. Data: 2003-09-25 19:07:47

Temat: ALKOHOL - PROBLEM
Od: "Andy" <A...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam kotntaktu z osobami, które same dały sobie radę z problemem
alkoholowym, tzn. bez AA, grup wsparcia, kościoła, itp.

Andy

2. Data: 2003-09-26 21:51:07

Temat: Re: ALKOHOL - PROBLEM
Od: Kasia Bartnicka <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andy pisze:

> Szukam kotntaktu z osobami, które same dały sobie radę z problemem
> alkoholowym, tzn. bez AA, grup wsparcia, kościoła, itp.
Jeszcze do niedawna myslałam, ze znam kogoś takiego. Człowiek ten
nie pił prze cztery lata, pomimo stresujacej pracy i nieprzychylnościom
losu nie brał alkoholu do ust. W tym okresie bywał też w miejscach gdzie
serwowano alkohol i pomomo, ze znajomi popijali on bawił się przy
szklaneczce coli. Po czterech latach znów zaczął pić.
Mysle, że alkoholikom potrzebna jest grupa wsparcia, bo silna wola to
jeszcze nie wszystko, problem polega na tym, żeby nie sięgać po pierwszy
kieliszek.

--
kasia

3. Data: 2003-09-28 13:47:31

Od: "..::WISKOLER::.." <j...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Sep 2003 21:51:07 +0000 (UTC), Kasia Bartnicka
<k...@t...pl> mozolnie myślał/a i wstukiwał/a w klawiszki:

> [...]
>serwowano alkohol i pomomo, ze znajomi popijali on bawił się przy
>szklaneczce coli. Po czterech latach znów zaczął pić.
Właśnie - podstawowy błąd każdego pijącego alkoholika który próbuje
zerwać z nałogiem - przebywanie w tych samych miejscach gdzie
przebywał do tej pory. To same towarzystwo, te same zachowania,
nawyki...
Można zaryzykowac stwierdzenie że nie pił fizycznie alkoholu, ale
piłgo na sucho.
>Mysle, że alkoholikom potrzebna jest grupa wsparcia,
Tu nie ma co myśleć, to jest pewne jak dwa razy dwa :)
>bo silna wola to eszcze nie wszystko,
Silna wola u alkoholika ???????????? Nie istnieje coś takiego
>problem polega na tym, żeby nie sięgać po pierwszy
>kieliszek.
Właśnie, zabija lokomotywa a nie ostatni wagon :)

W leczeniu uzależnień ważna jest zmiana świadomości, zmiana
środowiska, przyzwyczajeń, odruchów, skojarzeń itd.
Bez grupy wsparcia w postaci AA, terapii, pomocy rodziny mikro to
widzę, choć daleki jestem od stwierdzenia że to nie jest możliwe.
Wyjątki mogą tylko potwierdzić regułę...

..::WISKOLER::..
~~Adres w nagłówku kodowany w ROT13~~
~~~Nie bądź egoistą~~~
^dziel sie pchłami z innymi^

4. Data: 2003-09-29 16:01:47

Od: "aga" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

A w zasadzie dlaczego, masz coś przeciwko AA. Poza tym jeśli ktoś nie
przeszedł terapi to moim zdaniem nie jest najlepszym kontaktem dla innego
alkocholika - no chyba że piszesz doktorat :-)
aga

5. Data: 2003-09-29 19:01:44

Od: "..::WISKOLER::.." <j...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Sep 2003 18:01:47 +0200, "aga" <i...@p...fm> mozolnie
myślał/a i wstukiwał/a w klawiszki:

>A w zasadzie dlaczego, masz co? przeciwko AA. Poza tym je?li kto? nie
>przeszed? terapi to moim zdaniem nie jest najlepszym kontaktem dla innego
>alkocholika - no chyba ?e piszesz doktorat :-)
>aga
Doktorat z niepicia ???
ROTFL :))))))))
Nie ma lepszych specjalistów od alkoholików w AA.
Pozdrówka dla Agi :)

6. Data: 2003-10-07 23:38:52

Temat: Re: Re: ALKOHOL - PROBLEM
Od: "andrzej maciąg" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozwolę się wtrącić w wątek, uważam (nie piję od 15 lat) że grupy AA są bardzo
pomocne, lecz podstawą jest jednak terapia.
Tu nie do końca chodzi o to żeby nie pić a raczej żeby nie pić i nie być
nieszczęśliwym z tego powodu, żeby nie czuć tego jako ograniczenia.

7. Data: 2003-10-20 11:14:15

Od: "Karolina Grajewska" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba bez aa sie nie obejdzie

8. Data: 2003-10-29 13:15:39

Od: "djkgds" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam kotntaktu z osobami, które same dały sobie radę z problemem
alkoholowym, tzn. bez AA, grup wsparcia, kościoła,

nie wiem czy zyje w ogóle na swiecie osoba uzależniona od alkoholu,która
wychodzi z nałogu solo,myslę ze jest to dla człowieka który jakże jest
ułomny po prostu temat nie do ugryzienia
a zresztą po co szukać jakiś nowych cudownych rozwiązań kiedy są gotowe,
sprawdzone i przede wszystkim skuteczne metody w postaci róznego rodzaju
terapi,mitningów AA,czy Boga
trzeba tylko chcieć czyli osiągnąć swoje dno
bo jezeli się nie za bardzo chce wychodzic z nałogu to nawet lampowy dzin
nie pomorze,a cóż dopiero samotna droga do trzeżwości

amfa, uzaleznienie, pomocy
pustka
Re: Awaria - brak ostatnich wiadomości
Awaria - brak ostatnich wiadomości