Aeracja trawnika teraz?

1. Data: 2015-03-04 15:54:01

Temat: Aeracja trawnika teraz?
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam okazję pożyczyć na 1-2 dni aerator spalinowy i "przelecieć" nim
trawniki (mam b. dużo mchu). Ponieważ jest jeszcze bardzo mokro więc
obawiam się, że aerator wydrapie mi wszystko razem z trawą do zera.
Następną okazję na pożyczenie będę miał dopiero za miesiąc.
Czy zaryzykować aeracje teraz, czy poczekać do kwietnia? Jak radzicie?
Jacek
PS
poczytałem sobie, co radzi wujek Google. Radzi w marcu, a jak się nie
da, to ostatecznie początek kwietnia.

2. Data: 2015-03-04 19:46:24

Temat: Re: Aeracja trawnika teraz?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 04 Mar 2015 15:54:01 +0100, Jacek napisał(a):

> Ponieważ jest jeszcze bardzo mokro (...)
> Czy zaryzykować aeracje teraz,

"Aeracja pobudza rośliny do rozwoju, zwiększa masę ich korzeni, trawnik
staje się bardziej elastyczny i odporny na deptanie, zwiększają się jego
zdolności regeneracyjne. Zabieg wykonuje się specjalnymi narzędziami lub
maszynami, tzw. aeratorami, gdy gleba jest dostatecznie wilgotna, ale nie
za mokra(...)"
http://www.wymarzonyogrod.pl/trawniki-zywoploty/traw
niki/aeracja-czyli-napowietrzanie-trawnika-na-czym-p
olega-aeracja-trawnika,8_291.html

Na zdrowy rozum - wykonanie aeracji kiedy jest bardzo mokro to próżny trud
- otwory się zaraz zasklepią od wpływajacego w nie natychmiast błota.
--

XL
pewni siebie.

3. Data: 2015-03-04 20:23:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 04 Mar 2015 15:54:01 +0100, Jacek napisał(a):

> Mam okazję pożyczyć na 1-2 dni aerator spalinowy i "przelecieć" nim
> trawniki (mam b. dużo mchu).

No i jeśli nawet, to co da aeracja i to na mokro, jeśli nie usuniesz
faktycznej przyczyny omszenia? Najczęściej przyczyną jest brak światła oraz
brak nalezytego odprowadzania wody, jak również:

"Oto podstawowe przyczyny pojawiania się mchu na trawniku:

gleba jest zbytnio zakwaszona (można to sprawdzić pH-metrem) i pH jest
niższe niż 6,0. W tej sytuacji należy nawieźć trawnik nawozem zawierającym
wapń, tak aby doprowadzić do pH obojętnego (około 6,5),
gleba jest mało przepuszczalna lub nadmiernie ubita (np. skutek
częstego deptania), trzeba ją rozluźnić wertykulatorem lub aeratorem,
następnie na powierzchni trawnika rozsypać około centymetrową warstwę
piasku i przeczesać go elastycznymi widłami,
powierzchnia trawnika jest warstwą tak zwanego filcu, czyli plątaniny
obumarłych pędów i niezgrabionych, skoszonych źdźbeł trawy. Filc trzeba
wygrabić ostrymi grabiami i pamiętać, by zawsze po koszeniu usuwać z
powierzchni trawnika ściętą trawę,
trawnik jest zbyt często i zbyt nisko koszony - trzeba go skosić na
wysokości 4 cm i nie częściej niż raz w tygodniu."

http://poradnikogrodniczy.pl/chwasty_i_mech.php

--

XL
pewni siebie.

4. Data: 2015-03-05 11:24:06

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
>.
> Czy zaryzykować aeracje teraz, czy poczekać do kwietnia? Jak radzicie?

Hejka. Chciałbym to zobaczyć jak teraz "przelatujesz". :-)
Pozdrawiam homogenizująco Ja...cki

STOP "polskim obozom koncentracyjnym"!
czas na ...
czas na agrest?