czas na ...

1. Data: 2015-02-28 21:41:37

Temat: czas na ...
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

... "szczypanie dziewek", jak to mówił pewien ogrodnik :-).
Nie bawię się w jakieś przechowywanie zrazów przez zimę, tylko na
początku marca tnę zrazy z tych odmian, którymi chcę zaszczepić i od
razu szczepię.
Myślałam, że już koniec ze szczepieniem, ale dowiedziałam się kto ma
'antonówkę', której ja nie mam, więc chcę zaszczepić moje drzewka tą
odmianą.
Mam jeszcze kilka innych pomysłów na szczepienia.
Nie przyjęły mi się szczepienia gruszy chińskiej na pigwie, dziś wiem że
jest tam niezgodność genetyczna.
Ale ponieważ mam na pigwie rosnącą gruszę, to teraz szczepienie zrobię
na gałęziach gruszy i musi się przyjąć.
Liczę na znalezienie dobrej podkładki na zeszłorocznie posadzonej
Mirabelce z Nancy w celu zaszczepienia większą odmianą śliwy.
I pewnie dokonam kilka, jeszcze nie planowanych, szczepień.

Pozdrawiam, Krycha.

2. Data: 2015-02-28 21:55:55

Temat: Re: czas na ...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Feb 2015 21:41:37 +0100, Krycha napisał(a):

> [...]
> Mirabelce z Nancy w celu zaszczepienia większą odmianą śliwy.
> I pewnie dokonam kilka, jeszcze nie planowanych, szczepień.

http://nauka.newsweek.pl/drzewo-z-40-rodzajami-owoco
w-newsweek-pl,artykuly,345689,1.html

--

XL
pewni siebie.

3. Data: 2015-02-28 22:07:44

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-28 21:55, Ikselka pisze:

> http://nauka.newsweek.pl/drzewo-z-40-rodzajami-owoco
w-newsweek-pl,artykuly,345689,1.html

Jestem na dobrej drodze na razie mam od 6 do 9 odmian na jednym drzewie. :-)

Krycha.

4. Data: 2015-02-28 22:37:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

w-newsweek-pl,artykuly,345689,1.html

> Jestem na dobrej drodze na razie mam od 6 do 9 odmian na jednym drzewie. :-)

E tam, wcześniej drzewo popadnie w autyzm, a wtedy skończy się cała zabawa.

--
Jarek

5. Data: 2015-02-28 22:38:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Feb 2015 22:07:44 +0100, Krycha napisał(a):

w-newsweek-pl,artykuly,345689,1.html

> Jestem na dobrej drodze na razie mam od 6 do 9 odmian na jednym drzewie. :-)

Skoncentruj się jeszcze bardziej ;-))

--

XL
pewni siebie.

6. Data: 2015-03-10 17:33:51

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-28 o 21:41, Krycha pisze:
> [...]
> Mirabelce z Nancy w celu zaszczepienia większą odmianą śliwy.
> I pewnie dokonam kilka, jeszcze nie planowanych, szczepień.

Wszystko to trochę za dużo zachodu. Drzewa owocowe najprościej szczepić
w sierpniu, pąkiem kwiatowym.

7. Data: 2015-03-10 21:40:23

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-10 o 17:33, Trybun pisze:

> Wszystko to trochę za dużo zachodu. Drzewa owocowe najprościej szczepić
> w sierpniu, pąkiem kwiatowym.

Latem robimy oczkowanie. Ale jeszcze nie spotkałam się z tym, aby używać
do tego oczek z pąkiem kwiatowym.
Robi się oczkiem uśpionym, z którego powinna wyrosnąć gałązka, a nie kwiat.
Letnie szczepienie oczkiem jest trudniejsze, wg moich doświadczeń, niż
szczepienie zrazami pod koniec zimy/na początku wiosny.

Krycha.

8. Data: 2015-03-14 08:29:33

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-10 o 21:40, Krycha pisze:

> [...]
> Letnie szczepienie oczkiem jest trudniejsze, wg moich doświadczeń, niż
> szczepienie zrazami pod koniec zimy/na początku wiosny.

Nie wiem jak to się fachowo nazywa. Jednak ja po wielu próbach tylko w
sierpniu szczepię drzewka. Mało które szczepienie się nie przyjmie, w
innych typach szczepień jest dokładnie odwrotnie.

9. Data: 2015-03-16 21:24:54

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-14 o 08:29, Trybun pisze:
> [...]

(...)

> Nie wiem jak to się fachowo nazywa. Jednak ja po wielu próbach tylko w
> sierpniu szczepię drzewka. Mało które szczepienie się nie przyjmie, w
> innych typach szczepień jest dokładnie odwrotnie.

Podziwiam Cię. jak Ci się udaje znaleźć w sierpniu do szczepienie oczko
z pąkiem kwiatowym.
Tutaj np. piszą o pąkach liściowych.
http://www.wymarzonyogrod.pl/zakladanie-ogrodu/owoce
-i-warzywa-w-ogrodzie/szczepienie-drzew-owocowych-ja
k-i-kiedy-wykonac-szczepienie-drzewek-owocowych-oczk
owanie,29_2172.html
"Na oczka wybieramy jedynie dobrze wykształcone pąki liściowe."

Krycha.

10. Data: 2015-03-16 22:04:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Mar 2015 21:24:54 +0100, Krycha napisał(a):

> Podziwiam Cię. jak Ci się udaje znaleźć w sierpniu do szczepienie oczko
> z pąkiem kwiatowym.

Paki kwiatowy przecież nie TWORZY SIĘ wiosną - tworzy się w tym samym
sezonie wegetacyjnym, co owocowanie - ale po owocowaniu. Wiosną musi on być
gotowy, aby we właściwej chwili tylko rozkwitnąć.

"Pąki kwiatowe u jabłoni i grusz tworzą się głównie na krótkopędach, czyli
gałązkach krótszych niż 20 cm. U niektórych odmian tworzą się także na
długopędach (ok. 1/3 wszystkich pąków kwiatowych). Pąki kwiatowe tworzą się
już latem roku poprzedzającego kwitnienie, w lipcu na krótkopędach, w
sierpniu i wrześniu na długopędach. Do jesieni w tych pąkach formują się
kwiaty, które wymagają kilkutygodniowego okresu chłodu do dalszego rozwoju
i zakwitnięcia. Wczesną wiosną, gdy temperatura podnosi się powyżej 10oC
następuje dalszy rozwój pąków."
http://www.staresady.republika.pl/ciecie_drzew.htm
--

Ikselka