Afty w jamie ustnej

1. Data: 2001-05-04 06:24:27

Temat: Afty w jamie ustnej
Od: "Mariusz" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Zna ktoś moze jakiś skuteczny sposób na zwalczenie pojawiąjących sie w jamie
ustnej (w tym też na języku) baaardzo bolących białych plamek, ktore po
jakis 5-7 dniach zanikają. Podobno nazywa sie to aftami...

Za wszelkie sugestie z góry dzięki
mariusz

d...@p...pl

2. Data: 2001-05-04 07:40:49

Temat: Re: Afty w jamie ustnej
Od: "Halina" <h...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz

> [...]
> ustnej (w tym też na języku) baaardzo bolących białych plamek, ktore po
> jakis 5-7 dniach zanikają. Podobno nazywa sie to aftami...

Zajrzyj do apteki, jest tam lek do "pędzlowania" w jamie ustnej / bez
recepty/ o bardzo zblizonej nazwie.
H.

3. Data: 2001-05-04 08:25:01

Od: "szpi.q." <s...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ustnej (w tym też na języku) baaardzo bolących białych plamek, ktore po
> jakis 5-7 dniach zanikają. Podobno nazywa sie to aftami...

Po pierwsze kiedy już się pojawią, kupić w aptece Aphtin (to ponoć
środek stosowany u dzieci, ale ja stosowałem ze znakomitymi wynikami,
afty znikają po 2 dniach) i delikatnie pędzlować afty. Szczypie trochę,
ale później zasycha (środek jest dość gęstawy), a poza tym ma całkiem
przyjemny, słodki smak :) Stosuj dość często (kilka razy dziennie,
na przykład co 2 godziny) i od razu jak tylko coś ci się pojawi, bo im
później zaczniesz reagować, tym dłużej zajmie ci zwalczenie tego świństwa.

Po drugie, zadbaj o profilaktykę - czyli koniecznie dokładne dbanie o
higienę jamy ustnej i dużo witamin. Ja brałem przez jakiś czas codziennie
Centrum i zżerałem dużo owoców + oczywiście częste mycie kłów i pomogło :)

Pozdrawiam,
Przemek

4. Data: 2001-05-04 15:33:49

Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <d...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ustnej (w tym też na języku) baaardzo bolących białych plamek, ktore po
> jakis 5-7 dniach zanikają. Podobno nazywa sie to aftami...

Pojawienie się aft jest chroniczne, czyli jesli masz taką
skłonność to nie chce cie straszyc ale czasami je bedziesz
co jakis czas miał albo ci to "przejdzie"
Afty są to nadzerki śluzówki w jamie ustnej, bolą i trzba je
jakos osłonić, plus uważac zeby nie zakazic (rzadko się to zdarza).
oraz przyspieszyć nabłonek jamy usntej do wytworzenia nowego
nabłonka.
Jest pełno leków jak Solcoseryl(maśc osłaniająca), Chamosaldont zel,
Sachol. Albo idz do dentysty i on zastosuje mocnieszy lek.
Jeśli ci sie to bedzie często powtarzać idz do dentysty to
powinien dać ci jakis lek, najczęsciej wzmagający opornośc.
Ale prawidlowa dieta, wit itp powinny nieco pomóc.
iwona

5. Data: 2001-05-04 19:15:52

Temat: Odp: Afty w jamie ustnej
Od: "Robert Wojciechowski" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jamie
> ustnej (w tym też na języku) baaardzo bolących białych plamek, ktore po

Chcesz zeby sie nie pojawialy - to wybierz sie do dentysty
i zrob porzadek ze swymi zebami.
Wydasz troche kasy to i bedziesz dbal wiecej o cale ustrojstwo

Kret

6. Data: 2001-05-04 20:13:30

Od: "OBAŚ" <o...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Wojciechowski" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> Chcesz zeby sie nie pojawialy - to wybierz sie do dentysty
> i zrob porzadek ze swymi zebami.
> Wydasz troche kasy to i bedziesz dbal wiecej o cale ustrojstwo

Nie masz racji.Afty mogą pojawiać się nawet po zjedzeniu nieumytych owoców
czy warzyw...
Jola

7. Data: 2001-05-06 12:45:30

Od: "alda" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

bywa, że pojawiają się w miejscach, gdzie dentysta przy leczeniu zęba
wkładał ligninę bo nie stosuje ssawki...
niezła jest pioktanina, na wodzie lub spirytusie, jak kto lubi;)))
pozdro
alda

OBAŚ napisał(a) w wiadomości: <9d1n39$3ts$1@news.tpi.pl>...

8. Data: 2001-05-07 13:18:55

Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"OBAŚ" <o...@b...pl> napisał (a) ...

> [...]
wiadomości

> Nie masz racji.Afty mogą pojawiać się nawet po zjedzeniu nieumytych

A nawet i bez takiej okazji. U mnie pojawiają się dokladnie tydzień
przed miesiązką.

Justyna

9. Data: 2001-05-08 22:27:07

Od: "Robert Wojciechowski" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krys" napisala
> owoców
> A nawet i bez takiej okazji. U mnie pojawiają się dokladnie tydzień
> przed miesiączką.

Hm to pewnie sprawa niewlasciwej diety.Czegos za malo, czegos za duzo,
wystarczylo by pewnie zmienic jadlospis na tydzien przed aftami .
A moze poprostu wtedy jestes mniej odporna -
-zrezygnowac z picia kefirkow , jogurtow i napojow kiedy to usta stykaja
sie
z brudnymi opakowaniami (jezeli juz to przez slomke,lyzeczka,albo przelac do
szklanki)
-nie zuc gumy
-nie calowac sie z byle kim :)
-oddychac nosem i nie wciagac ton kurzu do buzi
-zmienic paste do zebow
-nie palic papierosow
-nie pic piwa
-mniej pracowac
-wiecej spac

Pozdruvka

Robert Wojciechowski
k...@t...pl

10. Data: 2001-05-10 17:53:47

Od: Lukasz Komsta <l...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz wrote:

> Zna ktoś moze jakiś skuteczny sposób na zwalczenie pojawiąjących sie w jamie
> ustnej (w tym też na języku) baaardzo bolących białych plamek, ktore po
> jakis 5-7 dniach zanikają. Podobno nazywa sie to aftami...

Są to nadżerki, w których żyją sobie drożdżaki (najczęściej np. Candida
albicans). Można na to stosować Aphtin dostępny w aptece bez recepty.
Jednak bardzo skuteczny jest preparat Vagothyl (kwas
polimetakrezolosulfonowy) stosowany w podobnych dolegliwościach błony
śluzowej pochwy. Tylko że lek ten jest na receptę i trzeba naprawdę to
stosować z umiarem (bardzo cierpkie, toksyczne). Po prostu zanurzamy
patyczek z watką (taki jak do ucha) do roztworu i dotykamy _tylko_ do
afty. Afta natychmiast robi się biała i martwa, często na drugi dzień
rano jej nie ma. Przed użyciem skonsultuj to z lekarzem i weź receptę.

Jednocześnie zastanów się:

-czy nie masz niedoborów witamin;
-czy nie masz ostatnio wyczerpanego organizmu (stres, wysiłek, brak snu
przez kilka nocy etc.)
-czy odżywiasz się w wystarczającym stopniu;
-czy utrzymujesz higienę jamy ustnej (zwłaszcza chodzi o mycie zębów np.
po słodkich napojach -cola!)

Niektórzy ludzie mają takie afty raz na jakiś czas zwłaszcza w
powyższych okolicznościach i nie można z tego robić ogromnego problemu.

* Lukasz Komsta * ICQ 14892426 *
* http://www.luke.eu.org/ *

Alergia
oddawanie krwi