Ale to już było? - no to jeszcze raz.

81. Data: 2008-12-01 09:01:41

Temat: Re: Ale to już było? - no to jeszcze raz.
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gawron" <s...@l...po> wrote in message news:gh08fs$aq4$1@news.onet.pl...

> Może, ale po co się katować brakiem soli? W końcu używanie soli to jeden z
> wyznaczników człowieczeństwa, kultury :)

Powiedz zwierzynie płowej i krowom, że są ludźmi - wszak lubią lizawki...

82. Data: 2008-12-01 09:07:02

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zwierzęta także zabijają po to aby nakarmić inne, a nie siebie.

Nie uważam, że pochodzę od zwierząt.
Nie widzę żadnej sprzeczności.

Twoje założenie jest IMHO chore. :)

--
CB

83. Data: 2008-12-01 09:08:41

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli negujesz zadawanie bólu, to dlaczego miałoby to dotyczyć
tylko zwierząt?

--
CB

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
n.googlegroups.com...

Rozmawiamy o ZADAWANIU bolu, lub o ZABIJANIU, a nie o porodzie.
Te rodzaje bolu nie sa dla mnie rownoznaczne.

84. Data: 2008-12-01 09:10:35

Temat: Re: Ale to judz? bydz?o? - no to jeszcze raz.
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pier*lisz jak potluczony.

Jedz do Tajlandii - odkryjesz dzieki temu swoja Ameryke. ;D

--
CB

Uzytkownik "glob" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
.googlegroups.com...

Cbnet-To co czlowieka ze zwierzeciem,roslina zrównuje,jest odczuciem
bólu,który trzeba niwelizowac w kazdym przypadku.Katolicyzm
zlekcewazyl wszelkie stworzenie,poza czlowiekiem.Trudno wyobrazic
sobie bardziej olimpijska obojetnosc na 'ich' ból-'ich',zwierzat czy
roslin.Ból czlowieczy ma dla katolika sens-podlega zbawieniu-wszak
czlowiek ma wolna wole,wiec to kara za grzechy,wszak zycie przyszle
wynagrodzi najscislej krzywdy tego zycia.Ale koń?Robak? O nich
zapomniano.To cierpienie jest pozbawione sprawiedliwosci-nagi fakt
ziejacy absolutem rozpaczy.Pomijam dialektyke skomplikowana swietych
doktorów.Mówie o przecietnym katoliku,który chodzac w blasku
sprawiedliwosci wydzielajacej mu wszystko co mu sie nalezy,jest gluchy
na otchlań bezmierna tamtego bólu-nieusprawiedliwionego.Niech cierpia!
To go nic nie obchodzi.Przeciez nie maja duszy.Niech cierpia zatem-bez
sensu.

85. Data: 2008-12-01 09:24:15

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gawron" <s...@l...po> napisał w wiadomości
> Redart<r...@o...pl>

.googlegroups.com

> Może, ale po co się katować brakiem soli? W końcu używanie soli to jeden z
> wyznaczników człowieczeństwa, kultury :)

> No i nie wiem z tym ewentualnym brakiem pyszności, trudno mi to sobie
> wyobrazić - chyba że ktoś nigdy nie spróbował ani nie przechodził obok
> grilla i nie wciągał w nozdrza kuszącej woni ;)

No cóż ... W kwestii nie-obojętności wobec zapachów dochodzących z grilla
to mamy jako ludzie bardzo zbieżne zainteresowania z psami. Ale wyłapujemy
z tego zapewne trochę inną gamę 'atraktorów'. Dla nas dodatek cebulki itp
sytuację jeszcze wzmaga, u psa zdaje się raczej na odwrót. Surowe mięso
zaś człowieka generalnie odpycha, psa wręcz przeciwnie. Jesteśmy ewolucyjnie
przystosowani do spożywania mięsa, ale poddanego obróbce termicznej.
Jedzenie surowego mięsa to dla człowieka bardzo poważne zagrożenie, taki
pies za
to ma zdaje się masę mechanizmów wspomagających trawienie i obronę - przed
pasożytami, bakteriami i ich specyficznymi toksynami itp, itd.

Natomiast ...
Obserwując np. zachowania kobitek zaciążonych widzę, że ta 'nieobojętność'
to jednak bardzo względna jest. Lekka modyfikacja hormonalna i sama myśl
o smaku mięsa powoduje odruch wymiotny ;). Ja po sobie zaś widzę, że bez
większego
żalu udałoby mi się przerzucić np na sery, jajka, czy też ryby. Zresztą tak
powoli skręcam
w tym kirunku. Jakiś żal pewnie tam pozostanie ;) Podobny do nostalgii za
utraconym
życiem studenckim ;) Tylko finansowo to różnie wychodzi, dobre żólte sery do
tanich
nie należą. No ale podsumowując: te nasze 'nieobojętności' są modyfikowalne.
Może nie z dnia na dzień - ale są i wcale nie są to jakieś traumatyczne
wybory.
No w każdym bądź razie nie dla mnie.
Absolutnie nie jestem jednak zwolennikiem uprawiania jakiegoś wegetarianizmu
na siłę.
Imho mało rzeczy da się zrobić dobrze na siłę.

86. Data: 2008-12-01 09:25:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in message

W Starym Testamencie czyli dla ciebie Torze jest katalog zwierzat, które
jesc mozna i tych których nie mozna. Mysle, ze ze nikt z ludzi nie pozera je
zywcem... Dlatego opisany jest rytual ze spuszczaniem z nich krwi - która -
jak wierzono - jest siedliskiem duszy...
A twoje filozofie sa GWno warte - czlowiek ma swoje miejsce w lancuchu
pokarmowym - zjada organizmy na róznym szczeblu rozwoju i sam jest zjadany.
Zarówno przez zwierzeta jak i rosliny - i to zywcem. Niekiedy nazywamy to
choroba (grzyby i pasozyty), jak i pada ofiara drapiezników ladowych i
wodnych, nawet kanibalizmu.

Wierzysz w mniemanologie jako jedyne zródlo wszechwartosci. Gdy ja
wylaczysz - zostaje ci GWno. Amen!

87. Data: 2008-12-01 09:28:01

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poza tym gdzie napisałem, że gardzę zwierzętami?

Jeśli gardzę jakimś stworzeniem, to ludźmi, którzy odwracają się
od człowieczeństwa.

Co nazywasz pogardą wobec zwierząt?
Odmawianie im praw równych człowiekowi?
Jeśli tak, to OK, niech będzie: gardzę zwierzętami. ;)

--
CB

88. Data: 2008-12-01 09:38:55

Temat: Re: Ale to juz bylo? - no to jeszcze raz.
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" <r...@o...pl> wrote in message news:ggq3v7$80b$1@news.onet.pl...

eeee tam, ta jakby Twoja antykatolicka obsesja,
ze az musiales wytknac jedzenie miesa jako
teza do stwierdzenia hipokryzji :)

Pozdr,
Duch

89. Data: 2008-12-01 09:40:21

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" <r...@o...pl> wrote in message news:ggus66$nan$1@news.onet.pl...

> Nie jestem, byc moze bede.

No to mega LOL!
Jesli juz zarzuciles komus hipokryzje to bylem pewien ze sam nie jesz miesa.
To tu - prosze.
Duch

90. Data: 2008-12-01 09:41:29

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Cbnet-A co mnie obchodza tubylcy z Tajlandii,rozwój wrazliwosci
spolecznej wszedzie jest rózny.W Europie mamy tubylców
katolickich,którzy wrazliwosc na cierpienie zwierzad oslabiaja.Zwierze
to materia organiczna i niestety tez cierpi.Tak trudno to pojac
Cebenetka. co mu sie nalezy,jest gluchy
> na otchla? bezmierna tamtego b?lu-nieusprawiedliwionego.Niech cierpia!
> To go nic nie obchodzi.Przeciez nie maja duszy.Niech cierpia zatem-bez
> sensu.

Literatura
Mulholland Drive
Seks po osiemdziesiątce