Alergia na jabłka ??!

1. Data: 2004-01-23 08:08:00

Temat: Alergia na jabłka ??!
Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy możliwe jest, żeby mieć alergię na jabłka ? I to na dodatek - nagle, po
29 latach życia ?

Objawy pojawiły się jakieś 2 tygodnie temu - najpierw lekka opuchlizna ust,
potem doszło swędzenie, potem opuchlizna języka i podniebienia, aż 3 dni
temu po zjedzeniu jabłka miałam półgodzinny atak kaszlu, w oskrzelach mi
świszczało ;) i trochę się wystraszyłam...

Dodam, że od 10 lat mam alergię na pyłki traw.
Jabłka jadam (tzn. teraz już nie... :( ) starannie umyte, obrane i
pochodzące z różnych źródeł. Objawy pojawiają się w kilka minut po zjedzeniu
i nie ma możliwości, aby co innego było przyczyną.

Czy to rzeczywiście może być uczulenie na jabłka? Co robić ?

pozdrawiam

Monika

2. Data: 2004-01-23 08:24:30

Temat: Re: Alergia na jabłka ??!
Od: "TomeK." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i nie ma możliwości, aby co innego było przyczyną.
>

> Czy to rzeczywiście może być uczulenie na jabłka? Co robić ?

ja jestem uczulony na Olche,Brzoze i Leszczyne i też mam tak przy jedzeniu
jabłek i brzoskwiń
są to reakcje krzyżowe które tworzą się miedzy alergenami a nie którymi
pokarmami i jest to normalne dla alergików
musisz poszukać sobie pokarmów dla Twoich alergenów które tworzą reakcje
krzyżowe i wystrzegać się ich

pozdrawiam

TomeK.

3. Data: 2004-01-23 09:57:39

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam,
> czy możliwe jest, żeby mieć alergię na jabłka ? I to na dodatek -

Jest możliwe. Człowiek nie musi się urodzić z alergią na coś.

> [...]
zjedzeniu
> i nie ma możliwości, aby co innego było przyczyną.
> Czy to rzeczywiście może być uczulenie na jabłka?

Bardzo możliwe że tak, możliwe też że jesteś uczulona na jeden ze
środków chemicznych którymi są "faszerowane" jabłka w tym sezonie.
Ciekawe czy gdybyś zjadła takie "od chłopa" - nie pryskane, nie
konserwowane, nie woskowane (więc o tej porze roku mało prawdopodobne,
aby je zdobyć nie w słoiku) i które rosło z dala od autostrady ;), to
czy również Twoja alergia ujawniłaby się?

>Co robić ?

Nie jeść jabłek póki co i zrobić testy.

Mel.

4. Data: 2004-01-23 10:18:49

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam,
>
> czy możliwe jest, żeby mieć alergię na jabłka ? I to na dodatek - nagle,

mozliwe nawet po 50-ciu. Moze to alergia na produkty fermentacji jablek w
przewodzie pokarmowym a co za tym idzie drozdze.

5. Data: 2004-01-23 11:26:48

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości

> mozliwe nawet po 50-ciu. Moze to alergia na produkty fermentacji jablek w
> przewodzie pokarmowym a co za tym idzie drozdze.

Chyba nie - zbyt szybko pojawiają się objawy i chyba zbyt miejscowo (zaczęło
sie od puchnących ust)....

Dzięki

pozdrawiam

Monika

6. Data: 2004-01-23 11:27:46

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> aby je zdobyć nie w słoiku) i które rosło z dala od autostrady ;), to
> czy również Twoja alergia ujawniłaby się?

Też mi to chodziło po głowie, niestety, przekonam się o tym dopiero późnym
latem, jeśli wybiorę się do babci.

Dzięki za informacje

pozdrawiam

Monika

7. Data: 2004-01-23 12:10:07

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba nie - zbyt szybko pojawiają się objawy i chyba zbyt miejscowo
(zaczęło
> sie od puchnących ust)....

to drozdze mozna wykluczyc.

8. Data: 2004-01-23 12:58:00

Od: "TomeK." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nagle, po
>
> Jest możliwe. Człowiek nie musi się urodzić z alergią na coś.

to nie jest uczulenie na żadn środki do pryskania jabłek tylko REAKCJE
KRZYŻOWE
poszukaj sobie coś o tym albo zapytaj kogokolwiek kto jest alergikiem
to normalne symptomy...

jakiekolwiek jabłko zjesz nawet jakbyś sobie wychodowała to zawsze Ci sie to
bedzie objawiać

pozdrawiam

TomeK.

9. Data: 2004-01-23 19:43:34

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 Jan 2004, melaine wrote:

> Jest możliwe. Człowiek nie musi się urodzić z alergią na coś.

tak ja mam od ok. 15 lat - kiedys moglem wcinac caly kilogram dziennie
bez zadnych objawow

> Nie jeść jabłek póki co i zrobić testy.

zgadza sie, choc ja nabylem ja jakies 15 lat temu - bardzo
lubie jablka - wiec okresowo, gdy objawy sa mniej wyrazone
to jem jablka. Zazwyczaj najlepiej toleruje malinowki a
najwieksze objawy sa po jablkach dlugo przechowywanych.
Alergia na jablka jest mozliwa czasami wynika z podobienstwa
krzyzowego do innych alergenow

P.

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

10. Data: 2004-01-23 20:24:06

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend TomeK. ( t...@o...pl ) wrote :

> [...]
> to normalne symptomy...
>
> jakiekolwiek jabłko zjesz nawet jakbyś sobie wychodowała to zawsze Ci sie

Zastanawia mnie fakt, dlaczego po spożyciu pewnych produktów (np. orzechy
włoskie, ryby, mandarynki) reaguję jak przy pyłkowicy, którą też mam, tzn.
łzawienie, opuchnięta błona śluzowa nosa i wodnisty katar (nie do
opanowania) pojawiający się po ok.10 godz. od spożycia, a trwający dobę.
Nie spotkałam dotychczas takich objawów u nikogo.
Czy ktoś umie to wyjaśnić?

Szukając o reakcjach krzyżowych trafiłam na tę str.:
http://www.apsik.pl/pages/apsik/artykuly/27.php
to jest kilka słów z tej stronki. Czy może próbowałeś tego sposobu?
...Przed spożyciem owoców i/lub warzyw, które wywołują niepożądane reakcje,
należy poddać je obróbce termicznej przez gotowanie, mrożenie, lub inne
procesy technologiczne, dzięki czemu dochodzi do zlikwidowania właściwości
alergizujących...

Pzdr.
Iwona

stomatologia -co na NFZ?