Alkoholomierz do nalewek

1. Data: 2005-11-25 10:05:22

Temat: Alkoholomierz do nalewek
Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Kochani pijacy,

czy sa alkoholomierze do trunkow nieczystych, innych niz wodka czy
spirytus? Cos mi sie obilo o uszy, ze sa tez i takie. Strasznie jestem
niepoukladany i mam gasiorek zalany czyms tam ale zapomnialem czy byl to
I zalew spirytusem 70° czy tez II zwykla wodka. Niby mocne ale przez to
ze silnie skoncentrowane nie moge sprawdzic jak to ma moc. Teraz juz
nalepiam na kazdym sloju i gasiorze czym zalewam a wowczas zawalilem
sprawe i nie wiem czy to rozcienczac czy raczej pozostawic jak jest.

Irek

PS. Wczoraj przytargalem wiadro tarniny a jakies dwa jeszcze wisza.
Nieszpolke to moglbym szkrzynkami nosic i to ponad 4 cm. Ale czeka do
pierwszych przymrozkow az bedzie slodsza.

2. Data: 2005-11-25 11:31:23

Temat: Re: Alkoholomierz do nalewek
Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nieszpolke to moglbym szkrzynkami nosic i to ponad 4 cm. Ale czeka do
> pierwszych przymrozkow az bedzie slodsza.

A gdzie można w ogóle zakupić alkomierz? W jakiś sklepach specjalistycznych?

3. Data: 2005-11-25 11:36:18

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bebekot" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

> A gdzie można w ogóle zakupić alkomierz? W jakiś sklepach
> specjalistycznych?

Super specjalistyczne: market OBI, centrum ogrodnicze... Też w necie w
sklepach netowych.

DJD

4. Data: 2005-11-25 12:29:57

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

bebekot schrieb:

> A gdzie można w ogóle zakupić alkomierz? W jakiś sklepach specjalistycznych?

Ja kupilem moj od Ukraincow:

- pane, kupy szo nybuc'
- a o szo u was je?
- a szo choczete?
- a spirtomir je u was?
- a skilki choczete?

wzialem 5, wyciskarke do czosnku i czort wie co jeszcze. Ale ten
spirtomir dziala tylko w przypadku czystego alkoholu, dlia npyhotowannia
likars'ch nastojiw ta al/kohol'nych napojiw w domasznich umowach, czy
jakos tak.

bud'mo!

Irek

5. Data: 2005-11-25 13:47:44

Od: "FilipJ" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> napisal w
wiadomosci news:dm6o8r$12l$00$1@news.t-online.com...
> czy sa alkoholomierze do trunkow nieczystych, innych niz wodka czy
> spirytus? Cos mi sie obilo o uszy, ze sa tez i takie.

Sa i takie. Skladaja sie dodatkowo z chlodnicy ;)
Destylujesz calosc i mierzysz tym który masz. Innej prostej metody nie ma.

Pozdrawiam
FJ

6. Data: 2005-11-25 13:48:48

Od: bib <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pane to se neda
Niestety ze względu na różną zawartośc cukru w różnych nalewkch
sprawdzenie zawartości alkocholu takim zwykłym pływającaym
alkocholomierzem nie jest możliwe.
Może są jakieś elektroniczne cuda ale to chyba do przemyslowych zastosowań.

bib

7. Data: 2005-11-25 14:03:41

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

bib schrieb:
> [...]
> alkocholomierzem nie jest możliwe.
> Może są jakieś elektroniczne cuda ale to chyba do przemyslowych zastosowań.

No wlasnie. Wprawdzie ja nie cukrze esencji a dopiero potem ale pewnie
chodzi o te zabarwienia. Chcialem dzisiaj isc do miasta i zapytac w
takim sklepiku ze zdrowa zywnoscia, bo u nich mozna rozne takie cuda
zamowic ale taki szturm, ze nawet dzieci na dwor nie wygonilem. Inna
rzecz, ze u nich te same rzeczy, ktore mozna tez w Polsce kupic sa
dwukrotnie drozsze a w dzisiejszych czasach... przy tych cenach spirytusu...

Irek

8. Data: 2005-11-25 14:11:23

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

FilipJ schrieb:
> [...]
>

> Sa i takie. Skladaja sie dodatkowo z chlodnicy ;)
> Destylujesz calosc i mierzysz tym który masz. Innej prostej metody nie ma.

Powiem Ci Filipie, ze to tez za mna po glowie chodzi. Z jednej strony
mozna przepedzic dereniowy zacier ale wowczas uzyskuje sie wprawdzie
rewelacyjny trunek ale ta metody jest malo wydajna. Inna polega na
zalaniu owocow i przepedzeniu dereniowego maceratu. Ta jest bardziej
wydajna. Czy smakowo dorownuje pierwszej? Nie wiem. Pilem tylko to
pierwsze. Od bidy doslodze to co mam i zrobie z tego jakis likierek. Co
ja Wam glowe zawracam? Przeciez ja tylko tej jesieni nastawilem 3 balony
15 litrowe i jeszcze reszte po sloikach upychalem, bo juz mi sie
konfitury nie chcialo robic. Chyba napisze do sw. Mikolaja, ze chce
destylarke.

Irek

9. Data: 2005-11-25 15:05:19

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

bib schrieb:
> [...]
> alkocholomierzem nie jest możliwe.
> Może są jakieś elektroniczne cuda ale to chyba do przemyslowych zastosowań.

To jeszcze raz ja. Zaczalem wlasnie szukac po sieci i po niemiecku.
Znalazlem cos co nazywa sie vinometer, o tu:
http://www.brennbedarf.de/vinometer.php
Jesli nie znasz niemieckiego to pozwolilem sobie najwazniejsze wyjasnic
i tak: tym mozna zmierzyc procent alkoholu w winie, likierach lub
zacierze ale tylko do 25°. Jesli jednak produkt ma moc wieksza niz 25°,
wowczas nalezy go rozcienczyc z woda w stosunku 1:1 a wynik pomiaru
pomnozyc przez 2.

Irek

10. Data: 2005-11-25 17:30:47

Od: "Jerry" <j...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Takie urządzenia działające na zasadzie kapilary były swego czasu dostępne w
TESCO - niestety mają podstawową wadę, są bardzo niedokładne.

Matheo_39

Użytkownik "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> napisał w
wiadomości news:dm79r9$p2v$01$1@news.t-online.com...

> [...]
> ale tylko do 25°. Jesli jednak produkt ma moc wieksza niz 25°, wowczas
> nalezy go rozcienczyc z woda w stosunku 1:1 a wynik pomiaru pomnozyc przez

Jak zrobić sos, który ma być biały?
Re: Jak zrobić sos, który ma być biały?
Re: Jak zrobić sos, który ma być biały?
Re: Jak zrobić sos, który ma być biały?