Alle fajna muzyka w Trójce!:))

1. Data: 2002-11-27 21:06:02

Temat: Re: Re: Re: Alle fajna muzyka w Trójce!:))
Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:MPG.184f49e3aa68df6698978c@news.onet.pl...
> w art. <as2r6s$l6a$1@news.tpi.pl>,
> szanowna kol. EvaTM pisze, ze:
> <...>
Co

> spolka czy zoo, instytucja bierno-czynna?
> a dupa.
> najwyrazniej ta "instytucja" jest wlasnie owym efektem,
> dzialania okreslonych mechanizmow we wlasciwym czasie,
> ten czas mija, wbrew zachciankom (dzieciecym?).
> a czesto bywa, ze w owym czasie ta czy inna zostaje zniewolona
> sila czy urokiem przerosnietych miesni,
> a owa niedoroslosc partera zdaje sie nie miec tedy wiekszego znaczenia
> (co innego u siebie - tu ona (niedor.) mogla o wszystkim przesadzic)

No przecież nie przeczę! :)
Gupimysom;) często na początku, mamy nadzieję, że
rozwój dotyczy wszystkich spółkowiczów ;) w stopniu
zbliżonym. By jednak móc, trzeba chcieć.
Nie wszyscy jednak chcą. Nie wszyscy zapewne mogą.
Jest jak jest. Cytowałam tu kiedyś Mani kawałek ksiązeczki
P. Mulforda "Przeciw śmierci". druga to "Moc ducha, moc życia".
co zresztą przeszło bez echa, ale tam jest cała prawda
o życiu, chociaż język nieco już archaiczny.
To samo zresztą można znaleźć i gdzie indziej.

No nic.. pozdrawiam :)
E.

1. Data: 2002-11-27 22:37:15

Od: Marsel <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w art. <as3c58$ktf$1@news.tpi.pl>,
szanowna kol. EvaTM pisze, ze:
<...>
> No nic.. pozdrawiam :)

pozdrawiam :)
Marsel

1. Data: 2002-11-27 22:54:32

Temat: Re: Alle fajna muzyka w Trójce!:))
Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

eTaTa wrote:

[ciach zachętę do rozmowy :-)]

| Misja jest w tle i nie pozornie, faktycznie. A nadbudowa jest pozorna,
| dlatego misja jest nieuświadomiona. Defakto nie wiedzą, czemu mówią o
| męskiej niedojrzałości i dlaczego stosują 'gierki'.

Ty to dopiero jesteś odporny :-)

Co to znaczy, że nadbudowa jest pozorna??
Wygląda mi to na wrzucenie przesłanki do wniosku.

Na razie pozostanę przy swoim przekonaniu, że zarzut "niedojrzałości" bywa
niezależny od swojego źródła w misji i może być wykorzystywany zupełnie
arbitralnie, rzekłbym twórczo :-)

A dlaczego mówią o męskiej niedojrzałości?
Spójrzmy na źródła krążącego hasła o "niedojrzałości" mężczyzn z jeszcze
innej strony. Co powiesz na to, żeby za czynnik sprawczy uznać również samo
krążenie
takiego przekonania? Poręczne narzędzie, które krąży. Taki memik.
Który stanowić może dla kobiety wyjście z niewygodnej dla niej sytuacji.
Używany po to, by zamknąć mężczyźnie usta.

Znam przypadki, gdy zarzut "niedojrzałości" był użyty przez kobietę po to,
aby nie musiała przyjąć na siebie winy za rozpad pewnego związku, a w innym
przypadku po to, aby nie musiała powiedzieć prawdy, stawiającej ją w złym
świetle.

Niedojrzałość została tu zrównana z domaganiem się odpowiedzialności albo
odwagi/powinności powiedzenia prawdy. Można i tak.

Zarzut niedojrzałości jest tak dobrym narzędziem również dlatego, że
ewentualną irytację na jego użycie "od czapy" też można podciągnąć pod
niedojrzałość.

[cut]
| Mam takie wrażenie, że dzięki efektowi kierowanego uczenia, dojrzewanie
| zaczyna się nie od silnego korzenia podstaw wiedzy w celu wzniesienia się
| w obłoki, ale powolnym spadaniu z nich, by poznać wreszcie ten korzeń.
| Prawdopodobnym powodem tak tragicznie odwróconej korelacji jest system
| zdziecinniałego wychowania i pozorna (wręcz destrukcyjna) ochrona dzieci
| przed podstawowymi elementami ich bytu. Prawdopodobnie wywodząca się z
| tradycji Judeo-chrześcijańskiej.

Zdziecinniałe wychowanie i destrukcyjna ochrona dzieci przed życiem to dość
świeże wynalazki. Bodajże do XIX w. z dziećmi zupełnie się nie
patyczkowano i traktowano ich jak małych dorosłych. Dopiero później
wynaleziono dzieci jako odrębną jakość i zaczęto na nie chuchać. Aktywnie je
wychowywać w rodzinie. Wynaleziono szkoły powszechne.

Ale może chodzi Ci o coś innego. W takim razie na czym miałoby
polegać to wywodzenie się z tradycji judeo-chrześcijańskiej?

Każdy krok dalej jest rozczarowaniem, a
| nie wzmacnianiem.
|
| Niedojrzałość dotyczy obu płci, a jej stopień zależy od dostępnej wiedzy
| i oporu w jej przyswajaniu. Wiedza potrafi tłumić instynkt (cywilizacja).

Nie na darmo 'dojrzewanie' to 'dojrzewanie' właśnie. :-)

| Chyba jest niedojrzały facet, który przejmuje się kobiecym "jesteś
| niedojrzały"?

A jeśli przejmuje się nim wyłącznie jako chwytem poniżej pasa?

I niedojrzałą jest kobieta, która przykłada swoją nierówną
| miarkę do męskiego pośladka i mówi "jesteś niewymiarowy".
|
| Czy więc, coś demaskujesz?

Być może nic. A być może dojrzałem :-)) jeden drobny klocek z układanki pt.
mechanizmy zaczepno-obronne zaciemniające rzeczywistość. Czyniąc go
przezroczystym być może pomagam dojrzewać także innym.:-))

Saulo

1. Data: 2002-11-28 16:07:14

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Niezbecki" <t...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:as3iag$87e$1@news.tpi.pl...
| eTaTa wrote:
|
| [ciach zachętę do rozmowy :-)]

| Ty to dopiero jesteś odporny :-)

Siła drzemie w dżemie.
:-))

> [...]
| mechanizmy zaczepno-obronne zaciemniające rzeczywistość. Czyniąc go
| przezroczystym być może pomagam dojrzewać także innym.:-))

Być tak może, więc zobaczmy.

| Na razie pozostanę przy swoim przekonaniu, że zarzut "niedojrzałości" bywa
| niezależny od swojego źródła w misji i może być wykorzystywany zupełnie
| arbitralnie, rzekłbym twórczo :-)

Czyli mówię zwrot, nie do końca wiedząc co mówię, za to wiedząc jak działa
na odbiorców. Taki patyk, którym małpa małpę trąca i patrzy jak działa.

> [...]
| Który stanowić może dla kobiety wyjście z niewygodnej dla niej sytuacji.
| Używany po to, by zamknąć mężczyźnie usta.

Czyli jak wyżej. Czynnik sprawczy zasłyszenie_podpatrzenie - ok.
Zakładamy bardzo ubogą naturę kobiecą. Kobiety jednak w odróżnieniu
od nas świetnie posługują się niezrozumiałymi (przez artykulację)
narzędziami
wiedząc_czując ich wartość w sposób nie koniecznie logiczny. Wskazywałoby na
to, już samo to, że używają tego narzędzia.

> [...]
innym
| przypadku po to, aby nie musiała powiedzieć prawdy, stawiającej ją w złym

Czyli kłamała, a to już inna działka. Jeśli założyć, dobre intencje kobiety,
co najwyżej podenerwowanie, zagubienie, etc - to nie można przypisywać
jej szachowej rozgrywki.
Ale kłamać można zawsze. Oszukiwać świadomie.

> [...]
|
| Zarzut niedojrzałości jest tak dobrym narzędziem również dlatego, że
| ewentualną irytację na jego użycie "od czapy" też można podciągnąć pod

No i racja. Dojrzałych ze świecą trza szukać :-))
Łatwo znaleźć tłumy niedojrzałych. I nic w tym dziwnego. Cywilizowanie się
rozmiększa i przedłuża ten okres. To ciężkie czasy dla facetów.
:-))

> [...]
je
| wychowywać w rodzinie. Wynaleziono szkoły powszechne.

Zauważ jednak, że wychowanie, uczenie itd istniało zawsze. Bardziej zbliżony
wzorzec wychowania do dzisiejszego istnieje tysiące lat, ale w sferach
rządzących. Upowszechnienie szkół itd. to wyrównanie szans. Dziadowi dane
nie było,
matce troszeczkę, a mnie wszystko. W takim schemacie dorośli wymiękają ze
swoją
wiedzą. Jajka mądrzejsze od kur. Nawet nie wiedzą co by mogli temu dziecku
tłumaczyć i z jakiej płaszczyzny. Dziecka ładowane są w szkole. I tam
pozostawiają
rozum.

| Ale może chodzi Ci o coś innego. W takim razie na czym miałoby
| polegać to wywodzenie się z tradycji judeo-chrześcijańskiej?

Cywilizacja w której istniejemy. Temat rzeka.

| Każdy krok dalej jest rozczarowaniem, a
| |

| Nie na darmo 'dojrzewanie' to 'dojrzewanie' właśnie. :-)

| A jeśli przejmuje się nim wyłącznie jako chwytem poniżej pasa?

Przejmować się tym że kobieta chwyciła Cię poniżej pasa?
Żartujesz? :-))
Chwyć ją też.
Nie żartuję, odwołaj się do tego samego.

| Co to znaczy, że nadbudowa jest pozorna??
| Wygląda mi to na wrzucenie przesłanki do wniosku.

Może niedokładnie dobrałem słowo. Nadbudowa stwarza pozory.
Świat nierzeczywisty. Stwarza świat wg kiepskich wzorców pojęciowych
otoczenia. Tu zwierzaki wygrywają z człekokształtnymi.
A wśród człeków ten, kto ma 'lepsze' środowisko.
Świat intuicji jako pierwotny tłumimy wykształceniem, dzięki temu uzyskujemy
inne wartości w naszym pojęciu. Ot choćby kulturalność.
etc.

Wrażliwość intuicyjna może być tłumiona na wiele sposobów, jak też, mniej
lub
bardziej.
Skutkiem nieuświadomienia sobie intuicyjnych_podświadomych zachowań jest
mylenie pojęć elementów świadomości, a tym bardziej, inteligencji.
Stad to miotanie_ w_jakże_niezrozumiałym świecie.

ett
Doświadczenia, mimo wszystko, warto wykonywać na sobie.

1. Data: 2002-11-28 21:19:31

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

eTaTa wrote:
"Saulo"

| Czyli mówię zwrot, nie do końca wiedząc co mówię, za to wiedząc jak działa
| na odbiorców. Taki patyk, którym małpa małpę trąca i patrzy jak działa.

Nie całkiem.
Wiem, jak działa na odbiorców (to dobra broń, czasami wytrącająca odbiorcy
broń z ręki) i przede wszystkim dlatego jej używam, ale to nie oznacza, że
nie wiem, co mówię. Zawsze mam w zanadrzu naprawdę sensowne uzasadnienie
jego użycia w danej sytuacji, milczące jednak na temat jego faktycznej
funkcji.
Przykład: zauważyłem u paru kobiet, że, jeśli nie były w stanie polemizować
z treścią, krytykowały pewien aspekt formy, np. użycie przez mężczyznę
wulgaryzmu (nawet jeśli nie miał on żadnego znaczenia dla meritum sprawy).
Funkcja krytyki - zamknąć usta, zmienić niewygodny temat. Sensowne
wytłumaczenie krytyki - wulgaryzmy są be, świadczą np. o... niedojrzałości
:-) - co jest spójne z poglądami danej kobiety, wyrażanymi nie tylko w
sytuacjach konfliktowych.

Znamienne jednak jest, że zarzut niedojrzałości stosowany w przepychankach
psychicznych może równie dobrze zastąpić "jesteś głupi", "jesteś chory",
"jesteś nienormalny", "jesteś niemiły". Funkcja atakująco-obronna zawsze
jednak będzie ta sama.

> [...]
| wiedząc_czując ich wartość w sposób nie koniecznie logiczny. Wskazywałoby
| na to, już samo to, że używają tego narzędzia.

Nie zakładamy bardzo ubogiej natury kobiecej.
Zakładamy "zwierzęcą" zmyślność niektórych kobiet w wykorzystywaniu
wszystkiego, co się nadaje do psychicznych przepychanek oraz korzystanie od
czasu do czasu z "niskich" narzędzi również przez inne kobiety, np. w
sytuacji dużego zagrożenia.
Nie zakładamy bezmyślnego i mechanicznego powtarzania zasłyszanych wzorów,
tylko ich czasami (częściowo) arbitralne wykorzystywanie, gdy można je
akurat skutecznie zastosować. Wydaje mi się, że kobiety mają przy tym mniej
skrupułów niż mężczyźni. Liczy się przede wszystkim skuteczność.
Jedne kobiety będą często używać skutecznych "zwierzęcych" narzędzi
atakująco-obronnych, inne funkcjonować będą na wyższym poziomie
"moralno-intelektualnym", nie posuwając się zwykle do takich chwytów.

| Czyli kłamała, a to już inna działka. Jeśli założyć, dobre intencje
| kobiety, co najwyżej podenerwowanie, zagubienie, etc - to nie można
| przypisywać jej szachowej rozgrywki.

Ale szermierkę i uderzenia poniżej pasa, żeby przypadkiem nie przegrać w
uczciwej walce jak najbardziej. Założyć można co najwyżej subiektywne
poczucie zagrożenia, możliwość funkcjonowania tylko w pozycji "moje na
wierzchu" i błyskawiczne porzucenie w związku z tym zasad fair play.

[cut].

[ciach o wychowywaniu: mało czasu, mało wiedzy, a z Twojej strony raczej
ogólniki]

| Przejmować się tym że kobieta chwyciła Cię poniżej pasa?
| Żartujesz? :-))
| Chwyć ją też.
| Nie żartuję, odwołaj się do tego samego.

Kiedyś nie potrafiłem się zmusić. Teraz być może już tak.

[ciach resztę, być może na razie]

Saulo

takie sobie pytania...
JAK SADZICIE????????
Prosba ( Rydzyk)
(spam)Pisze prace zaliczeniowe
Co za bydlo jezdzi tymi pociagami - komentarz