Angina - jak długo

1. Data: 2007-08-25 17:17:02

Temat: Angina - jak długo
Od: "szfagier" <szfag_ro_pol@nie_lubie_spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

Pierwszy raz na grupie, więc witam serdecznie.
We wtorek wieczorem zaczęło mnie boleć gardło, prawy migdał bardzo, lewy
mało, do tego doszedł ból stawów i temp. 38 stopni. Rano zaczął mnie boleć
węzeł chłonny.
W środe udałem się do lekarza. Jakby wziąć obraz kliniczny i czas wykluwania
anginy
to dosyć szybko.
Pani doktor stwierdziła anginę i przepisała Zinnat w dawce 500 mg 2 *
dziennie co
12 godzin przez 7 dni + leki przeciwzapalne i takie tam. Jeżeli chodzi o
Zinnat jest to silna dawka
tego leku. Godziny brania antybiotyku ustaliłem sobie na 18:30 i 6:30.
Chciałem jak najszybciej
rozpocząć kurację, a 6:30 przy chorobie to i tak dobra godzina :)
Dzisiaj mamy sobotę. Czyli trzecia doba brania antybiotyku, a poprawa jakaś
taka średnia.
Naloty nadal są, bo pojawiły się w czwartek albo w piątek, nie pamiętam
dokładnie. Temperatura
skacze od 36,7-8 rano do 37,5-38,0 wieczorem. Gardło strasznie boli, płuczę
szałwią i biorę
tabletki do ssania. Stawy i "kości" już nie bolą. To tyle o chorobie :)

Pytanie. Do kiedy mogą utrzymywać się tak silne objawy (nie chodzi mi o
temp.)?
Czy możliwe jest, że Zinnat działa średnio dobrze i trzeba zmienić lek?

Dlaczego pytam, bo wiem, że Zinnat podaje się w sytuacjach kiedy inne
lekarstwa zawiodą.
Ja go dostałem od razu i od razu silną dawkę.

Pozdrawiam.

2. Data: 2007-08-25 17:18:08

Temat: Re: Angina - jak długo
Od: "szfagier" <szfag_ro_pol@nie_lubie_spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ups...
sorki za polskie literki :)

Pzdr.

3. Data: 2007-08-25 17:34:04

Od: "mrmool" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tabletki do ssania. Stawy i "kości" już nie bolą. To tyle o chorobie :)
>
> Pytanie. Do kiedy mogą utrzymywać się tak silne objawy (nie chodzi mi o

z doświadczenia anginowca - kolo 4 - 5 dni

> Czy możliwe jest, że Zinnat działa średnio dobrze i trzeba zmienić lek?

po mojemu (nie jestem lekarzem) tak - u mnie kilka antybiotyków nie działało
wogóle - szczep bakteri odporny czy coś takiego - pózniej wymaz, posiew
antybiogram i dobranie odpowiedniego antybiotyku - pomogło że tak powiem
"wnet" ;-)

pzdr i zdrówka

4. Data: 2007-08-25 17:58:29

Od: "szfagier" <szfag_ro_pol@nie_lubie_spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wogóle - szczep bakteri odporny czy coś takiego - pózniej wymaz, posiew
> antybiogram i dobranie odpowiedniego antybiotyku - pomogło że tak powiem

no nic, czekam do poniedzialku, jak nie bedzie poprawy to lece do lekarza.
Mam nadzieje, ze antybiotyk dziala, tylko szczep jakis taki upierdliwy, moze
ma
jakiegos recydywiste-arnolda, co zyje i sieje i nie wpadl jeszcze na mine ;)

> pzdr i zdrówka

A nie dziekuje, tak z przesadu ;)

Pzdr.

5. Data: 2007-08-25 20:02:45

Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

szfagier pisze:
> [...]
> lekarstwa zawiodą.
> Ja go dostałem od razu i od razu silną dawkę.

Angina to wredna choroba. Doktorka zapisała jak się obecnie stosuje i
należy to brać. Myślę jednak, że na 7 dniach nie wolno tego zostawić.
Jako stary i doświadczony anginowiec przy następnej anginie postawił bym
na penicylinę G domięśniowe 2mln jedn 2 x dziennie przez 14 dni a potem
przez 1/2 roku debecylina wg diagramu. Leczenie doustne angin ropnych
jest trochę bezsensowne i w innych krajach np. UK nie stosowane. Skutki
zaniedbanej anginy to uszkodzenie mięśnia sercowego, nerek, stawy tzw.
gorączka reumatyczna. To dopiero jest zabawa...

Pozdrawiam
Juanitos

6. Data: 2008-08-29 19:30:08

Od: m...@w...pl (Mariusza) szukaj wiadomości tego autora

Hej.Witam.Widzę,zę masz wątpliwości,co do zastsowania Zinnatu.JA jednak
mam inne odczucia.Uważam,że Zinnat jest antybiotykiem o szerokim spektrum
działania.Mnie nie pomógł Augmentin.Po dwóch tygodniach jego brania,angina
wróciła.Potem zacząłem brac Zinnat i widzę znaczną poprawę.Pamiętam jak
kiedyś zachorowałem na paskudztwo,tak iż kaszlałem krwią z buzi i
nosa,miałem przez 5 dni gorączkę prawie 39,9 i wtedy przyszedł mi z pomocą
Zinnat,który wyratował mnie z tego dziadostwa.

--
Wysłano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

7. Data: 2013-02-06 10:41:11

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 25 sierpnia 2007 19:17:02 UTC+2 użytkownik szfagier napisał:
> [...]
> lekarstwa zawiodą.
> Ja go dostałem od razu i od razu silną dawkę.

@szfagier, mam identyczne objawy jak u Ciebie, dostałem zamiennik Zinnatu z tą samą
substancją czynną. Gardło mniej boli, ale stan podgorączkowy utrzymuje się 3cią dobę
łykania antybiotyku. Wiem, że to było lata temu, ale czy pamiętasz, czy Zinnat
ostatecznie Tobie pomógł? Ile dni miałeś jeszcze stany podgorączkowe?

wakacje z joga - kursy masazu tajskiego Kampinos Warszawa kurs masaz tajski szkolenie masaze tajskie szkola masazy warsztaty masazystow
Czy slodzenie ziol oslabia ich dzialanie?
laserowa korekcja wzroku
korzonki?
dziwna sprawa