Antybiotyki na wirusy

1. Data: 2005-11-23 16:38:33

Temat: Antybiotyki na wirusy
Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@a...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Bylem u lekarza. Rozpoznanie: infekcja wirusowa gornych drog oddechowych.
Dostalem antybiotyk: Summamed.

Pytanie: Jaki sens ma dawanie antybiotyku na WIRUSY??

Pozdr.
Adam

2. Data: 2005-11-23 17:05:34

Temat: Re: Antybiotyki na wirusy
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@a...neostrada.pl> napisał
w wiadomości news:dm25vv$bsd$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Pytanie: Jaki sens ma dawanie antybiotyku na WIRUSY??

zaden:( w tv mowia, ze to pacjenci prosza lekarzy o antybiotyki, mi zas
ciagle lkearze wciskaja antybiotyki np. na przeziebienie:(

3. Data: 2005-11-23 20:54:40

Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał
| zaden:( w tv mowia, ze to pacjenci prosza lekarzy o antybiotyki, mi zas
| ciagle lkearze wciskaja antybiotyki np. na przeziebienie:(

bardzo czesto mi sie zdarza iz przychodzi pacjent i na pytanie "co Pani/u
dolega" odpowiada iz jest przeziebiony i przyszedl po antybiotyk
gdy w badaniu nie stwierdzam wskazan do zastosowania antybiotyku pacjenci
bardzo czesto obrazaja sie iz nie rozumiem ich problemow i tego jak bardzo
sa chorzy
ich zdaniem wylacznie antybiotyk moze ich z choroby wyciagnac
tlumaczenia nie pomagaja

ostatnio do gabinetu wpadl mi koles w wieku okolo 50 lat i na wstepie
stwierdzil iz ma zapalenie oskrzeli... troche sie zdziwilem ale tylko troche
bo juz nieco przywyklem do rozpoznan stawianych samodzielnie przez pacjentow
gdy zapytalem o objawy ow pan stwierdzil iz piecze go za mostkiem i kaszle
gdy sie kladzie
nawiasem piszac pan wazyl okolo 130 kg

osluchowo zadnych zmian nad plucami nie bylo wiec osmielilem sie podwazyc
rozpoznanie pacjenta na co zareagowal zywa gestykulacja i nerwowoscia
gdy wypisalem mu leki ktore moim zdaniem powinny mu pomoc zazadal informacji
co to za specyfiki a gdy wyjasnilem co mu zapisalem uslyszalem pod swym
adresem dosyc dluga wiazanke rodem spod budki z piwem
nie zwlekajac wyprosilem delikwenta z gabientu sklaniajac go do wizyty u
innego lekarza

tyle dygresji

a wracajac do pacjentow - owszem - spora czesc z nich usiluje wymusic badz
wrecz wymusza antybiotyki na lekarzach - zwlaszcza tych mlodszych, z
mniejszym stazem pracy

--
Dominik

4. Data: 2005-11-24 00:41:12

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> napisał w
wiadomości news:dm2l05$36t$1@nemesis.news.tpi.pl...

> a wracajac do pacjentow - owszem - spora czesc z nich usiluje wymusic badz
> wrecz wymusza antybiotyki na lekarzach - zwlaszcza tych mlodszych, z
> mniejszym stazem pracy

IMO swiadomosc tego ze antybiotyk nie zawsze jest potrzebny jest coraz
wieksza. nawet wsrod matek kilkuletnich dzieci. natomiast wiekszym problemem
sa osoby ktore nie moga sobie pozwolic na nieobecnosc w pracy.W tym wypadku
czesto ulegam poniewaz nawet niewielkie ryzyko, ze infekcja wirusowa skonczy
sie dluzsza choroba, jest dla tych osob zbyt duze. na ich miejsce w pracy
czekaja juz nastepni. :-)))))

5. Data: 2005-11-24 05:46:37

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> sa chorzy
> ich zdaniem wylacznie antybiotyk moze ich z choroby wyciagnac

widac ten kij ma 2 konce:) chetnie bym do ciebie chodzila sie leczyc, bo
widac, ze masz zdroworozsadkowe podejscie:) a ja trafiam na
internistow-fanow antybiotykow...

6. Data: 2005-11-24 06:01:01

Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał
> [...]
skonczy
| sie dluzsza choroba, jest dla tych osob zbyt duze. na ich miejsce w pracy

to jest specyficzna sytuacja i gdy ktos mowi iz nie chce zwolnienia z pracy
gdyz boi sie o swe miejsce, ustalamy zasady leczenia i niekoniecznie jest to
antybiotyk na "Dzien dobry" a czesciej po prostu druga recepta z zaleceniem
zazywania antybiotyku w razie braku szybkiej poprawy po innych specyfikach
to jednak juz kwestie indywidualne :)

--
Dominik

7. Data: 2005-11-24 10:43:48

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:dm3kv6$8pj$1@atlantis.news.tpi.pl
Od: gburek <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze>
Było:
> antybiotyku w razie braku szybkiej poprawy po innych specyfikach
> to jednak juz kwestie indywidualne :)

No to w jakich przypadkach stosuje się antybiotyk przy wirusowym... czymś?
Antybiotyk zwalcza wirusy czy nie?

8. Data: 2005-11-24 16:03:18

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
wiadomości news:dm45ip$qbg$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> Było:
>
> No to w jakich przypadkach stosuje się antybiotyk przy wirusowym... czymś?

Generalnie chodzi o to, że infekcja wirusowa sprawia, że organizm jest słaby
i podatny na zakażenia bakteryjne - czyli w tym przypadku antybiotyk ma
niejako chronić przed powikłaniami infekcji wirusowych. Tak nawiasem mówiąc
w medycynie ludzkiej już się raczej zaczyna odchodzić od takiego podawania
antybiotyków przy każdej okazji - też w zakażeniach wirusowych - natomiast w
medycynie weterynaryjnej to jest standard niestety - praktycznie przy każdej
wirusówce podaje się antybiotyk. Ale to tak zupełnie poza tematem :-)

--
Pozdrawiam, Marta

9. Data: 2005-11-24 16:43:24

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Nov 2005, Kriepa wrote:

> niejako chronić przed powikłaniami infekcji wirusowych. Tak nawiasem mówiąc
> w medycynie ludzkiej już się raczej zaczyna odchodzić od takiego podawania

niby sie odchodzi ale sa przypadki w ktorych jednak nalezy wlaczyc
antybiotyk przy pierwszych objawach infekcji ...

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

10. Data: 2005-11-24 21:54:23

Od: "Gargamel" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zaden:( w tv mowia, ze to pacjenci prosza lekarzy o antybiotyki, mi zas
> ciagle lkearze wciskaja antybiotyki np. na przeziebienie:(

ha, z tymi wirusami to jest tak jak z alergią (jak nie wiadomo co jest to
się pacjentowi wciska że to wirus albo alergia, oczywiście nie potwierdzając
tych słów żadnymi badaniami)

ale faktycznie antybiotyki w chorobie wirusowej mają sens, bo z wirusem
radzi sobie system odpornościowy człowieka (najpierw bada wirusa a potem
produkuje odpowiednie do niego przeciwciałka), problem w tym, że na ogół to
trochę trwa, dochodzi do osłabienia odporności, w wyniku czego organizm
atakują bakterie i właśnie na nie są te antybiotyki, bo jakbyś ich nie
dostał to miałbyś powikłania po tych bakteriach a nie po wirusie,

oczywiście najlepiej jest być zdrowym i mieć "końską odporność", wtedy żaden
wirus cię nie ruszy :O)

kolnierz usztywniajacy
"Prochy" na silowni?
Coldrex/Gripex/Tabcin - który najlepszy na przeziębienie?
Rozpoznanie Babci proszę o przetłumaczenie
Cholesterol