kolnierz usztywniajacy

1. Data: 2005-11-23 13:07:54

Temat: kolnierz usztywniajacy
Od: "przszczps" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam mam pytanko,
spotkalo mnie male nieszczescie wyladowania na slupie autem,nic powaznego
sie nei stalo ale pojechalem na pogotowie z bolem szyi,tam pan zalozyl mi
jakis kolnierzopodobne cos na szyje,nieraz widzialem jak ktos mial takie
usztywnienie to wygladalo to troche inaczej, u mnei wyglada to tak jakby
zwinal kilka razy jakas sciere, obwinal mi ja dookola szyi, poobwijal
bandazem i zaklepil na koniec plastrem no i z czyms takim 2 tygodnie gdzie
ani tego zdhjac chocby ogolic sie, albo umyc bo po 2 tygodniach to robale
mis ei tam zalegna :/ no ale wczoraj dowiedzialem sie ze bede mial mozliwosc
pozyczenia normalnego kolnierza i teraz ptanie:
czy musze isc najpierw do orotpedy zeby przypisalk mi inny kolnierz albo
stwierdzil czy ten co mam jest dobry? czy wystarczy ze sobie go sam
zdejme,zaloze pozyczony a do ortopedy zglosze sie po 2 tygach zeby zbadal
czy sie cos nie popieprzylo? z drugiej strony to ten ortopeda chyba nie
powinien miec nic przeciwko temu ze sobie go zdejme bo skad on moze wiedziec
co mi zalozyli na pogotowiu?

P qwertyyy

2. Data: 2005-11-25 00:48:32

Temat: Re: kolnierz usztywniajacy
Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "przszczps" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> powinien miec nic przeciwko temu ze sobie go zdejme bo skad on moze

usztywniajacy to on raczej nie jest, gdyz spodziewam sie, ze bedziesz
mogl ruszyc szyja po jego zdjeciu .
przed zdjeciem skonsultuj z ortopeda, gdyz zalozono ci go w jakims
konkretnym celu ( maybe trakcja kregoslupa szyjnego?)
mysle, ze pogotowiarze wiedzieli co i dlaczego ci zalozyli, wiec i
ortopeda rowniez sie domysli :-)

--
pozdro
ape

3. Data: 2005-11-25 12:35:27

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23.11.05, około 15:07, przszczps bulgocze

> [...]
> usztywnienie to wygladalo to troche inaczej, u mnei wyglada to tak jakby
> zwinal kilka razy jakas sciere, obwinal mi ja dookola szyi, poobwijal

Bo taki profesjonalny, fabryczny kołnierz kosztuje. Pacjentom w izbie
przyjęć robi się tzw. miękki kołnierz - wata + lignina + bandaż elastyczny
- i zaleca, żeby jak najprędzej (dla własnej wygody) poszli do sklepu z
zaopatrzeniem ortopedycznym i nabyli sobie odpowiedni rozmiar dla siebie
(czyli to, co widziałeś u innych).
Nie potrzeba na to recepty ani skierowania i nie ma refundacji. Ortopeda
nie jest Ci potrzebny do tego zakupu. Trzeba tylko się wybrać do sklepu, a
tam pani/pan sprzedający pomoże dobrać właściwy rozmiar. Tę 'szmatę' z
szyi lepiej zdjąć dopiero w sklepie, a nie w domu i podróżować przez
miasto kręcąc szyją.

--
ika - umop apisdn

"Prochy" na silowni?
Coldrex/Gripex/Tabcin - który najlepszy na przeziębienie?
Rozpoznanie Babci proszę o przetłumaczenie
Cholesterol
wybryk natury?