Artykuly dla niepelnosprawnych - szukam informacji

1. Data: 2004-03-09 16:34:32

Temat: Artykuly dla niepelnosprawnych - szukam informacji
Od: "RegionA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym napisac prace mgr nt. produktow dla niepelnosprawnych. A wlasciwie
handlu tymi artykulami.
Czy mozecie mi polecic jakies strony www, instytucje etc. gdzie moge
zasiegnac informacji nt. tego rynku.
Interesuja mnie informacje:
- jak wyglada dystrybucja produktow (hurtownie, sklepy detaliczne, sprzedaz
w instytuach)
- refundacje i certyfikaty
- na co zwracaja uwage kupujacy/sprzedajacy
- etc.

Bede b. wdzieczny za pomoc.

2. Data: 2004-03-09 18:57:15

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooo BOZE!

3. Data: 2004-03-09 20:21:55

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik algraf napisał:
> oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooo
> oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooo BOZE!

Witaj Arku
Możesz mi wytłumaczyć twoją reakcje bo nie rozumiem :-(

--
Pozdrawiam Piotr
Świadomość tego że nasze przekonania

4. Data: 2004-03-10 08:07:28

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Witaj, Piotrze

Juz tlumacze. Osobiscie jestem goracym zwolennikiem otworzenia kolejnej
grupy dyskusyjnej pt. prace-magisterskie.niepelnosprani.pl na ktora mogli by
pisac przyszli magistrzy. Jednoczesnie zachecam przyszle osoby ktore chca
pisac prace z np. psychologii do podjecia tematu pracy, nt. zachowan osob
chcacych napisac prace magisterskie na temat niepelnosprawnych - i najlepiej
by bylo gdyby taka osoba byla ON. Nie wim czy to moje subiektywne odczucie
ale po kolejnych pytaniach przyszlych magistrow czuje sie jak za
przeproszeniem: "cholerny krolik doswiadczalny" :-)

pozdr.
Arek

5. Data: 2004-03-10 08:37:56

Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wim czy to moje subiektywne odczucie
> ale po kolejnych pytaniach przyszlych magistrow czuje sie jak za
> przeproszeniem: "cholerny krolik doswiadczalny" :-)

Ja tez zwlaszacza jak widze temat "[TV] Życie Erotyczne Niepełnosprawnych"
pare postow nizej

Leszek

6. Data: 2004-03-10 09:41:00

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W środę 10-marca-2004 o godzinie 09:37:56 Lech Dubrowski napisał/a

>Ja tez zwlaszacza jak widze temat "[TV] Życie Erotyczne Niepełnosprawnych"
>pare postow nizej

No więc ja proponuję, żeby zrobić tak:

Zróbmy jakiś FAQ.

W tym FAQ zrobi się zestawienie wszystkich najważniejszych
tajemniczych spraw, które mogą robić inwalidzi, albo nie mniej
tajemniczych, których nie mogą.

Znając zainteresowania dzisiejszych studentów psychologii, socjologii
i innych logii myślę, ze należy zacząć od spraw najważniejszych, a
mianowicie od seksu - no bo to przecież, jak wiadomo jest
najciekawsze.

Możnaby dodać potem jeszcze wyjaśnienia dotyczące używania przez
inwalidów szczoteczek do zębów i jak to robią inwalidzi, którzy nie
mają zębów.

Należałoby jeszcze zrobić spis marek papieru toaletowego, którego
używają inwalidzi, i zestawienie informacji jak sobie radzą z
podcieraniem jak nie mają rąk.

Ogólnie jak wiadomo są to bardzo ważne sprawy, więc trzebaby to
wszystko zebrać, opisać i przesyłać tym wszystkim przyszłym magistrom,
którzy są tak przekonani o wadze swojej pracy.

Na koniec FAQ proponowałbym radę dla każdego naukowca, żeby sobie po
prostu uciął nogę i wszystkie tajemnicze sprawy dotyczące inwalidów
staną się dla niego natychmiast dostępne, jakby dzięki zadziałaniu
magicznej różdżki (albo jak kto woli magicznej nóżki).

Zanim jednak taki FAQ stworzymy, trzeba będzie odpowiedzieć na bardzo
ważne pytanie, a wymaga to co najmniej pracy doktorskiej, jak nie
habilitacyjnej. Pytanie to brzmi:

"CO MUSI ZROBIĆ INWALIDA ŻEBY NAPISAĆ FAQ I JAKIE WIĄŻĄ SIĘ Z TYM
PROBLEMY?"

Oczywiście to JA napiszę taką pracę dzięki czemu uzyskam szacunek
świata naukowego oraz tytuł doktora albo i doktora rehabilitowanego, w
związku z tym proszę o komentarze wszelkie. Czyli jednym słowem - JAK
PISZECIE WASZE FAQ?

Adam Pietrasiewicz

7. Data: 2004-03-10 10:08:14

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Dzieki chlopaki :-)
Teraz juz wiem ze nie jestem samotnym krolikiem doswiadczalnym :-) a w
gromadzie razniej.

pozdrawiam
Arek

8. Data: 2004-03-10 10:26:30

Od: "RegionA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorka ale czy wy naprawde uwazacie ze jestescie jacys inni?

Sa sklepy dla matek z dziecmi?
A restauracje dla tych co ciagle jezdza samochodami i nigdy z nich nie chca
wysiadac? Nawet podczas posilku!
A slyszeliscie ze w Austrii sa sklepy dla osob po 70?

Po prostu - robie rozeznanie w kolejnej grupie konsumeckiej.
Sa posiadacze bryczek konnych, matki z dziecmi, mlodzi bezdzietni, bez domu,
religijni etc.
To jest zwykla segmentacja rynku.
Czy gdyby zapytac np. mlodego tate o to gdzie kupuje produkty albo jakie
.... to uwazacie ze tez poczulby sie "samotnym krolikiem doswiadczalnym".

Bez urazy ale mysle, ze sami zamykacie sie na "normalny" swiat.
Jest w Polsce kilka milionow osob "niepelnosprawnych". Mozna dla nich
stworzyc nawet kanal tv - ale czy Wy mozecie w tym pomoc? Powiedziec co Was
interesuje, jak spedzacie czas, czego szukacie w sklepach, cetrach rozwryki
etc.?

Moze moja praca nic nie wniesie to tematu a moze ......

9. Data: 2004-03-10 11:19:17

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W środę 10-marca-2004 o godzinie 11:26:30 RegionA napisał/a

> [...]
>etc.?

>Moze moja praca nic nie wniesie to tematu a moze ......

Strasznie mi się podoba pomysł o stworzeniu TV dla niepełnosprawnych!

Moznaby na przykład w takim kanale nadawać produkowane przez ten kanał
filmy o beznogim policjancie ścigającym ślepych gangsterów...

Wyobrażacie sobie sceny pościgu po ulicach San Francisco? Rozpędzony
wózek i zwiewających gangsterów z białymi laskami, którzy uciekając
potrącają przchodniów (też kalekich oczywiście) czym wzbudzają ogólne
oburzenie!

A wieczorem (po 23h00) modelka z postępującym zanikiem mięśni
tańczyłaby przy rurze w stroju topless

Drogi Panie.

Nikt się na nic nie zamyka. Pomysł, taki jak Pan prezentuje to JEST
WŁAŚNIE zamykanie ludzi do getta. LUDZI drogi panie.

Nie ma specjalnych specyficznych potrzeb "niepełnosprawnych".

Inwalidzi, to na przykład ja, który chodząc o kulach wkurza się
okropnie, jak w biurowcach, w celu ułatwienia dostępu
"niepełnosprawnym" robi się płaskie i gładkie jak szkło posadzki, na
których w zimie fruwam jak ptaszek (tyle, że nielot).

Inwalidzi, to niewidomi, to głusi, to chorzy psychicznie...

Ale mało kto o tym myśli, prawda? Stosuje się słowo wytrych
"NIEPEŁNOSPRAWNI" i sprawa jest zamknięta - wiadomo wszystko.

Niech mnie Pan zapyta, czy sprzęt ortopedyczny dla inwalidów ruchu, a
konkretnie dla osób poruszających się o kulach jest poprawnie
produkowany w Polsce. Niech Pan zapyta niewidomego, czy jego zdaniem
strony internetowe pod danym adresem są dla niego dostępne, to otrzyma
Pan może konkretną odpowiedź. Ale proszę pamiętać, że tutaj, na tej
grupie mamy RÓŻNYCH inwalidów, i mało który zajmuje się sprawami
podobnymi do spraw, którymi zajmują się inni.

Takie wsadzenie wszystkich do jednego worka z kalekami jest po prostu
głupie - proszę się więc nie dziwić, że reakcje są takie, jakie są.

Problemy kalek są dokładnie takie same jak problemy wszystkich ludzi
na całym świecie. Zmienia się jedynie czasami PRZEDMIOT, czyli ŹDRÓDŁO
ewentualnych kłopotów. Jeden będzie miał problem ze znalezieniem
odpowiedniej deskorolki czy innego rollera, a inny ze znalezieniem
odpowiedniego buta na za krótką nogę.

Nawet sprawy socjalne, bezrobocie i takie tam NIE SĄ specyficznymi
problemami inwalidów. Są to dokładnie takie same problemy jak
wszystkich, sprawnych czy niesprawnych.

Tak więc sam Pan sobie przeczy pisząc, że z jednej strony "zamykamy
się", z drugiej zaś proponując tworzenie kanału TV.

Co taki kanał miałby pokazywać? I dlaczego mnie, kalekę, miałoby to
bardziej interesować niż Słoneczny Patrol?

Adam Pietrasiewicz

10. Data: 2004-03-10 19:02:03

Od: "Seba" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> .
>
> Należałoby jeszcze zrobić spis marek papieru toaletowego, którego
> używają inwalidzi, i zestawienie informacji jak sobie radzą z
> podcieraniem jak nie mają rąk.

Rozbawiles mnie tym tekstem
ngdy sie niezastanawialem:)
ale chyba maja jakis patent :)
Pozdrawiam i mam nadzieje ze nikt sie nieobrazi
Seba

Maluśkie zleconko
Odp: Nie dajcie się oszukać przez...Policję!!!
Dzien Kobiet
Pytanie
[TV] Życie Erotyczne Niepełnosprawnych