| « poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2010-05-29 03:14:47
Temat: AutomatyzacjaTen wlasnie mechanizm jest rozwiazaniem, ktore wiekszosc normalnych
ludzi znajduje w nowoczesnym spoleczenstwie. Krotko mowiac, jednostka
przestaje byc soba; w pelni adoptuje ten rodzaj osobowosci, ktory
oferuja jej wzory kulturowe; dzieki temu staje sie zupelnie podobna do
innych, taka, jaka ci inni spodziewaja sie zobaczyc. Znika rozbieznosc
miedzy "ja" i swiatem, a wraz z nia swiadomy lek przed samotnoscia i
bezsila. Mechanizm ten mozna porownac z ochronna barwa, jaka
przybieraja niektore zwierzeta. Tak dalece upodobniaja sie do
otoczenia, ze z trudein mozna je odroznic. Osoba, ktora rezygnuje ze
swego indywidualnego "ja" i staje sie automatem, identycznym z
milionem innych otaczajacych go automatow, nie musi juz czuc sie
samotna i zalekniona. A jednak cena, jaka za to placi - utrata samego
siebie - jest wysoka.
Automatyzacja jednostki we wspolczesnym spoleczenstwie wzmogla
bezradnosc i poczucie niepewnosci przecietnego czlowieka. W tym stanie
rzeczy jest on sklonny podporzadkowac sie nowym autorytetom, ktore
obiecuja mu bezpieczenstwo i wyzbycie sie zwatpien.
Erich Fromm, zajmując się przyczynami narodzin faszyzmu, dowodził, że
nasza potrzeba wolności nie jest tak silna jak nasza potrzeba
autorytetów. Wolność "od" (władzy innych, ograniczeń, przemocy)
okazuje się być pusta wewnętrznie. Ludzie wolni nie wiedzą, do czego
mają być wolni i jak z wolności skorzystać. Łatwiej bowiem wolności
pragnąć i o wolność walczyć, niż robić z niej użytek. Lepiej oddać ją
tym, co wiedzą, co z nią zrobić. Ucieczka od wolności motywowana jest
więc strachem przed nią i dziecięcą bezradnością ("Niech tata lub wódz
zdecydują").Leszek Kołakowski sądził z kolei, że na świecie jest
znacznie mniej osób, które realizują się poprzez wolność i autonomię,
a znacznie więcej tych, którzy nieustannie poszukują schronienia,
bezpieczeństwa i porządku. Wiara w transcendentalny ład, kojarzona z
pragnieniem autorytetu, umiłowaniem spokoju, z niechęcią do
aktywności, cechuje przede wszystkim ludzi konserwatywnie nastawionych
do życia. A tych jest znacznie więcej niż osób ponoszących ryzyko
wyborów i odpowiedzialności z nimi związanej.Można jeszcze powiedzieć,
że ucieczka od wolności bierze się również z ignorancji, zapomnienia,
no i ze złości.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2010-05-30 17:38:57
Temat: Re: Automatyzacja
Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
news:007e2a21-8e2d-4c21-a4d3-16e1974d0e82@e6g2000vbm
.googlegroups.com...
Ten wlasnie mechanizm jest rozwiazaniem, ktore wiekszosc normalnych
ludzi znajduje w nowoczesnym spoleczenstwie. Krotko mowiac, jednostka
przestaje byc soba; w pelni adoptuje ten rodzaj osobowosci, ktory
oferuja jej wzory kulturowe; dzieki temu staje sie zupelnie podobna do
innych, taka, jaka ci inni spodziewaja sie zobaczyc. Znika rozbieznosc
miedzy "ja" i swiatem, a wraz z nia swiadomy lek przed samotnoscia i
bezsila. Mechanizm ten mozna porownac z ochronna barwa, jaka
przybieraja niektore zwierzeta. Tak dalece upodobniaja sie do
otoczenia, ze z trudein mozna je odroznic. Osoba, ktora rezygnuje ze
swego indywidualnego "ja" i staje sie automatem, identycznym z
milionem innych otaczajacych go automatow, nie musi juz czuc sie
samotna i zalekniona. A jednak cena, jaka za to placi - utrata samego
siebie - jest wysoka.
Automatyzacja jednostki we wspolczesnym spoleczenstwie wzmogla
bezradnosc i poczucie niepewnosci przecietnego czlowieka. W tym stanie
rzeczy jest on sklonny podporzadkowac sie nowym autorytetom, ktore
obiecuja mu bezpieczenstwo i wyzbycie sie zwatpien.
Erich Fromm, zajmując się przyczynami narodzin faszyzmu, dowodził, że
nasza potrzeba wolności nie jest tak silna jak nasza potrzeba
autorytetów. Wolność "od" (władzy innych, ograniczeń, przemocy)
okazuje się być pusta wewnętrznie. Ludzie wolni nie wiedzą, do czego
mają być wolni i jak z wolności skorzystać. Łatwiej bowiem wolności
pragnąć i o wolność walczyć, niż robić z niej użytek. Lepiej oddać ją
tym, co wiedzą, co z nią zrobić. Ucieczka od wolności motywowana jest
więc strachem przed nią i dziecięcą bezradnością ("Niech tata lub wódz
zdecydują").Leszek Kołakowski sądził z kolei, że na świecie jest
znacznie mniej osób, które realizują się poprzez wolność i autonomię,
a znacznie więcej tych, którzy nieustannie poszukują schronienia,
bezpieczeństwa i porządku. Wiara w transcendentalny ład, kojarzona z
pragnieniem autorytetu, umiłowaniem spokoju, z niechęcią do
aktywności, cechuje przede wszystkim ludzi konserwatywnie nastawionych
do życia. A tych jest znacznie więcej niż osób ponoszących ryzyko
wyborów i odpowiedzialności z nimi związanej.Można jeszcze powiedzieć,
że ucieczka od wolności bierze się również z ignorancji, zapomnienia,
no i ze złości.
_____________
A nie wydaje Ci się, że ta automatyzacja po prostu pozwala normalnie
funkcjonować w dosyć skomplikowanym środowisku? Dlaczego dobieramy się w
oparciu o podobne backgroundy, poziomy itd... bo wtedy automatyzacja, skróty
myślowe itd. mogą zostać wykorzystane jeszcze bardziej (np. "rozumiemy się
bez słów", tylko czy aby na pewno).
W każdym razie człowiek, jako jednostka leniwa, chętnie korzysta ze
wszelkich skrótów, pójścia na łatwiznę. I co z tym zrobisz?
Ludzie próbujący żyć świadomie (np. Zen) żyją z reguły w uproszczonym bardzo
otoczeniu. Może tylko w takim otoczeniu jest to możliwe?
Nie odrzucałabym Globku automatyzacji. Po prostu czasami chcemy odpocząć. Po
prostu odpocząć (nie masz tak?)
MK
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
3. Data: 2010-05-30 18:04:19
Temat: Re: Automatyzacja
Vilar napisał(a):
> U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> news:007e2a21-8e2d-4c21-a4d3-16e1974d0e82@e6g2000vbm
.googlegroups.com...
> Ten wlasnie mechanizm jest rozwiazaniem, ktore wiekszosc normalnych
> ludzi znajduje w nowoczesnym spoleczenstwie. Krotko mowiac, jednostka
> przestaje byc soba; w pelni adoptuje ten rodzaj osobowosci, ktory
> oferuja jej wzory kulturowe; dzieki temu staje sie zupelnie podobna do
> innych, taka, jaka ci inni spodziewaja sie zobaczyc. Znika rozbieznosc
> miedzy "ja" i swiatem, a wraz z nia swiadomy lek przed samotnoscia i
> bezsila. Mechanizm ten mozna porownac z ochronna barwa, jaka
> przybieraja niektore zwierzeta. Tak dalece upodobniaja sie do
> otoczenia, ze z trudein mozna je odroznic. Osoba, ktora rezygnuje ze
> swego indywidualnego "ja" i staje sie automatem, identycznym z
> milionem innych otaczajacych go automatow, nie musi juz czuc sie
> samotna i zalekniona. A jednak cena, jaka za to placi - utrata samego
> siebie - jest wysoka.
>
> Automatyzacja jednostki we wspolczesnym spoleczenstwie wzmogla
> bezradnosc i poczucie niepewnosci przecietnego czlowieka. W tym stanie
> rzeczy jest on sklonny podporzadkowac sie nowym autorytetom, ktore
> obiecuja mu bezpieczenstwo i wyzbycie sie zwatpien.
>
> Erich Fromm, zajmuj�c si� przyczynami narodzin faszyzmu, dowodzi�, �e
> nasza potrzeba wolno�ci nie jest tak silna jak nasza potrzeba
> autorytet�w. Wolno�� "od" (w�adzy innych, ogranicze�, przemocy)
> okazuje si� by� pusta wewn�trznie. Ludzie wolni nie wiedz�, do czego
> maj� by� wolni i jak z wolno�ci skorzysta�. �atwiej bowiem wolno�ci
> pragn�� i o wolno�� walczy�, ni� robi� z niej u�ytek. Lepiej
oddaďż˝ jďż˝
> tym, co wiedz�, co z ni� zrobi�. Ucieczka od wolno�ci motywowana jest
> wi�c strachem przed ni� i dzieci�c� bezradno�ci� ("Niech tata lub
w�dz
> zdecyduj�").Leszek Ko�akowski s�dzi� z kolei, �e na �wiecie jest
> znacznie mniej os�b, kt�re realizuj� si� poprzez wolno�� i autonomi�,
> a znacznie wi�cej tych, kt�rzy nieustannie poszukuj� schronienia,
> bezpiecze�stwa i porz�dku. Wiara w transcendentalny �ad, kojarzona z
> pragnieniem autorytetu, umi�owaniem spokoju, z niech�ci� do
> aktywno�ci, cechuje przede wszystkim ludzi konserwatywnie nastawionych
> do �ycia. A tych jest znacznie wi�cej ni� os�b ponosz�cych ryzyko
> wybor�w i odpowiedzialno�ci z nimi zwi�zanej.Mo�na jeszcze powiedzie�,
> �e ucieczka od wolno�ci bierze si� r�wnie� z ignorancji, zapomnienia,
> no i ze z�o�ci.
> _____________
>
> A nie wydaje Ci si�, �e ta automatyzacja po prostu pozwala normalnie
> funkcjonowa� w dosy� skomplikowanym �rodowisku? Dlaczego dobieramy si� w
> oparciu o podobne backgroundy, poziomy itd... bo wtedy automatyzacja, skr�ty
> my�lowe itd. mog� zosta� wykorzystane jeszcze bardziej (np. "rozumiemy si�
> bez s��w", tylko czy aby na pewno).
> W ka�dym razie cz�owiek, jako jednostka leniwa, ch�tnie korzysta ze
> wszelkich skr�t�w, p�j�cia na �atwizn�. I co z tym zrobisz?
> Ludzie pr�buj�cy �y� �wiadomie (np. Zen) �yj� z regu�y w
uproszczonym bardzo
> otoczeniu. Mo�e tylko w takim otoczeniu jest to mo�liwe?
> Nie odrzuca�abym Globku automatyzacji. Po prostu czasami chcemy odpocz��. Po
> prostu odpocz�� (nie masz tak?)
>
> MK
Komunizm pozwalał ci normalnie funkcjonować???????? Patria miała
gotowe założenia i biegli tam ci, co uciekali od siebie ,zmieniając
barwy by wtopić się w tłum, stajesz się kimś kto nie
istnieje, .Urodziłaś się w tłumie, z tłumem????????????
Nie, urodziłaś sie jednostką, która musi brać odpowiedzialność za
swoje decyzje , korzystać z odpowiedzialności za swoje życie....gdy
dziecinnie z tego rezygnujesz i autorytety jak kk za ciebie decydują,
przestajesz mieć kontakt z rzeczywistościa, ze sobą. Zaczyna się
schizofrenia, z boku jesteś widoczna jako osoba , która myśli inaczej
w stosunku do tego co robi. Tak jak za komuny było, wierzyć można, że
partia zapewnia dobrobyt i tak oficjalnie twierdzisz, bo autorytety, a
nie masz czym posłodzić cherbaty, kiedy to mówisz.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
4. Data: 2010-05-30 18:37:37
Temat: Re: Automatyzacja
Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
news:ba11b631-616d-4a88-b676-a55cdc20b1f4@a2g2000prd
.googlegroups.com...
Vilar napisał(a):
> U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> news:007e2a21-8e2d-4c21-a4d3-16e1974d0e82@e6g2000vbm
.googlegroups.com...
> Ten wlasnie mechanizm jest rozwiazaniem, ktore wiekszosc normalnych
> ludzi znajduje w nowoczesnym spoleczenstwie. Krotko mowiac, jednostka
> przestaje byc soba; w pelni adoptuje ten rodzaj osobowosci, ktory
> oferuja jej wzory kulturowe; dzieki temu staje sie zupelnie podobna do
> innych, taka, jaka ci inni spodziewaja sie zobaczyc. Znika rozbieznosc
> miedzy "ja" i swiatem, a wraz z nia swiadomy lek przed samotnoscia i
> bezsila. Mechanizm ten mozna porownac z ochronna barwa, jaka
> przybieraja niektore zwierzeta. Tak dalece upodobniaja sie do
> otoczenia, ze z trudein mozna je odroznic. Osoba, ktora rezygnuje ze
> swego indywidualnego "ja" i staje sie automatem, identycznym z
> milionem innych otaczajacych go automatow, nie musi juz czuc sie
> samotna i zalekniona. A jednak cena, jaka za to placi - utrata samego
> siebie - jest wysoka.
>
> Automatyzacja jednostki we wspolczesnym spoleczenstwie wzmogla
> bezradnosc i poczucie niepewnosci przecietnego czlowieka. W tym stanie
> rzeczy jest on sklonny podporzadkowac sie nowym autorytetom, ktore
> obiecuja mu bezpieczenstwo i wyzbycie sie zwatpien.
>
> Erich Fromm, zajmuj�c si� przyczynami narodzin faszyzmu, dowodzi�,
> �e
> nasza potrzeba wolno�ci nie jest tak silna jak nasza potrzeba
> autorytet�w. Wolno�� "od" (w�adzy innych, ogranicze�, przemocy)
> okazuje si� by� pusta wewn�trznie. Ludzie wolni nie wiedz�, do
> czego
> maj� by� wolni i jak z wolno�ci skorzysta�. �atwiej bowiem
> wolno�ci
> pragn�� i o wolno�� walczy�, ni� robi� z niej u�ytek.
> Lepiej oddaďż˝ jďż˝
> tym, co wiedz�, co z ni� zrobi�. Ucieczka od wolno�ci motywowana
> jest
> wi�c strachem przed ni� i dzieci�c� bezradno�ci� ("Niech tata
> lub w�dz
> zdecyduj�").Leszek Ko�akowski s�dzi� z kolei, �e na �wiecie
> jest
> znacznie mniej os�b, kt�re realizuj� si� poprzez wolno�� i
> autonomiďż˝,
> a znacznie wi�cej tych, kt�rzy nieustannie poszukuj� schronienia,
> bezpiecze�stwa i porz�dku. Wiara w transcendentalny �ad, kojarzona z
> pragnieniem autorytetu, umi�owaniem spokoju, z niech�ci� do
> aktywno�ci, cechuje przede wszystkim ludzi konserwatywnie nastawionych
> do �ycia. A tych jest znacznie wi�cej ni� os�b ponosz�cych
> ryzyko
> wybor�w i odpowiedzialno�ci z nimi zwi�zanej.Mo�na jeszcze
> powiedzieďż˝,
> �e ucieczka od wolno�ci bierze si� r�wnie� z ignorancji,
> zapomnienia,
> no i ze z�o�ci.
> _____________
>
> A nie wydaje Ci si�, �e ta automatyzacja po prostu pozwala normalnie
> funkcjonowa� w dosy� skomplikowanym �rodowisku? Dlaczego dobieramy
> siďż˝ w
> oparciu o podobne backgroundy, poziomy itd... bo wtedy automatyzacja,
> skr�ty
> my�lowe itd. mog� zosta� wykorzystane jeszcze bardziej (np.
> "rozumiemy siďż˝
> bez s��w", tylko czy aby na pewno).
> W ka�dym razie cz�owiek, jako jednostka leniwa, ch�tnie korzysta ze
> wszelkich skr�t�w, p�j�cia na �atwizn�. I co z tym zrobisz?
> Ludzie pr�buj�cy �y� �wiadomie (np. Zen) �yj� z regu�y w
> uproszczonym bardzo
> otoczeniu. Mo�e tylko w takim otoczeniu jest to mo�liwe?
> Nie odrzuca�abym Globku automatyzacji. Po prostu czasami chcemy
> odpocz��. Po
> prostu odpocz�� (nie masz tak?)
>
> MK
Komunizm pozwalał ci normalnie funkcjonować???????? Patria miała
gotowe założenia i biegli tam ci, co uciekali od siebie ,zmieniając
barwy by wtopić się w tłum, stajesz się kimś kto nie
istnieje, .Urodziłaś się w tłumie, z tłumem????????????
Nie, urodziłaś sie jednostką, która musi brać odpowiedzialność za
swoje decyzje , korzystać z odpowiedzialności za swoje życie....gdy
dziecinnie z tego rezygnujesz i autorytety jak kk za ciebie decydują,
przestajesz mieć kontakt z rzeczywistościa, ze sobą. Zaczyna się
schizofrenia, z boku jesteś widoczna jako osoba , która myśli inaczej
w stosunku do tego co robi. Tak jak za komuny było, wierzyć można, że
partia zapewnia dobrobyt i tak oficjalnie twierdzisz, bo autorytety, a
nie masz czym posłodzić cherbaty, kiedy to mówisz.
__________
A jeśli koś świadomie całkiem skorzysta z dobrodziejstw tłumu?
Bo przyznaj Globku nie ma na tej ziemi niczego, co by było absolutnie złe
lub absolutnie dobre. Wszystko ma swoje zalety i swoje wady.
No więc co z człowiekiem, który włączy się w tłum zachowując kontrolę i
swoją odrębność w tłumie, a potem od niego się odłączy itd....
Hmmm?
MK
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
5. Data: 2010-05-30 19:01:07
Temat: Re: Automatyzacja
Vilar napisał(a):
> U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> news:ba11b631-616d-4a88-b676-a55cdc20b1f4@a2g2000prd
.googlegroups.com...
>
>
> Vilar napisaďż˝(a):
> > U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> > news:007e2a21-8e2d-4c21-a4d3-16e1974d0e82@e6g2000vbm
.googlegroups.com...
> > Ten wlasnie mechanizm jest rozwiazaniem, ktore wiekszosc normalnych
> > ludzi znajduje w nowoczesnym spoleczenstwie. Krotko mowiac, jednostka
> > przestaje byc soba; w pelni adoptuje ten rodzaj osobowosci, ktory
> > oferuja jej wzory kulturowe; dzieki temu staje sie zupelnie podobna do
> > innych, taka, jaka ci inni spodziewaja sie zobaczyc. Znika rozbieznosc
> > miedzy "ja" i swiatem, a wraz z nia swiadomy lek przed samotnoscia i
> > bezsila. Mechanizm ten mozna porownac z ochronna barwa, jaka
> > przybieraja niektore zwierzeta. Tak dalece upodobniaja sie do
> > otoczenia, ze z trudein mozna je odroznic. Osoba, ktora rezygnuje ze
> > swego indywidualnego "ja" i staje sie automatem, identycznym z
> > milionem innych otaczajacych go automatow, nie musi juz czuc sie
> > samotna i zalekniona. A jednak cena, jaka za to placi - utrata samego
> > siebie - jest wysoka.
> >
> > Automatyzacja jednostki we wspolczesnym spoleczenstwie wzmogla
> > bezradnosc i poczucie niepewnosci przecietnego czlowieka. W tym stanie
> > rzeczy jest on sklonny podporzadkowac sie nowym autorytetom, ktore
> > obiecuja mu bezpieczenstwo i wyzbycie sie zwatpien.
> >
> > Erich Fromm, zajmuj�c si� przyczynami narodzin faszyzmu, dowodzi�,
> > �e
> > nasza potrzeba wolno�ci nie jest tak silna jak nasza potrzeba
> > autorytet�w. Wolno�� "od" (w�adzy innych, ogranicze�, przemocy)
> > okazuje si� by� pusta wewn�trznie. Ludzie wolni nie wiedz�, do
> > czego
> > maj� by� wolni i jak z wolno�ci skorzysta�. �atwiej bowiem
> > wolno�ci
> > pragn�� i o wolno�� walczy�, ni� robi� z niej u�ytek.
> > Lepiej oddaďż˝ jďż˝
> > tym, co wiedz�, co z ni� zrobi�. Ucieczka od wolno�ci motywowana
> > jest
> > wi�c strachem przed ni� i dzieci�c� bezradno�ci� ("Niech tata
> > lub w�dz
> > zdecyduj�").Leszek Ko�akowski s�dzi� z kolei, �e na �wiecie
> > jest
> > znacznie mniej os�b, kt�re realizuj� si� poprzez wolno�� i
> > autonomiďż˝,
> > a znacznie wi�cej tych, kt�rzy nieustannie poszukuj� schronienia,
> > bezpiecze�stwa i porz�dku. Wiara w transcendentalny �ad, kojarzona z
> > pragnieniem autorytetu, umi�owaniem spokoju, z niech�ci� do
> > aktywno�ci, cechuje przede wszystkim ludzi konserwatywnie nastawionych
> > do �ycia. A tych jest znacznie wi�cej ni� os�b ponosz�cych
> > ryzyko
> > wybor�w i odpowiedzialno�ci z nimi zwi�zanej.Mo�na jeszcze
> > powiedzieďż˝,
> > �e ucieczka od wolno�ci bierze si� r�wnie� z ignorancji,
> > zapomnienia,
> > no i ze z�o�ci.
> > _____________
> >
> > A nie wydaje Ci si�, �e ta automatyzacja po prostu pozwala normalnie
> > funkcjonowa� w dosy� skomplikowanym �rodowisku? Dlaczego dobieramy
> > siďż˝ w
> > oparciu o podobne backgroundy, poziomy itd... bo wtedy automatyzacja,
> > skr�ty
> > my�lowe itd. mog� zosta� wykorzystane jeszcze bardziej (np.
> > "rozumiemy siďż˝
> > bez s��w", tylko czy aby na pewno).
> > W ka�dym razie cz�owiek, jako jednostka leniwa, ch�tnie korzysta ze
> > wszelkich skr�t�w, p�j�cia na �atwizn�. I co z tym zrobisz?
> > Ludzie pr�buj�cy �y� �wiadomie (np. Zen) �yj� z regu�y w
> > uproszczonym bardzo
> > otoczeniu. Mo�e tylko w takim otoczeniu jest to mo�liwe?
> > Nie odrzuca�abym Globku automatyzacji. Po prostu czasami chcemy
> > odpocz��. Po
> > prostu odpocz�� (nie masz tak?)
> >
> > MK
>
> Komunizm pozwala� ci normalnie funkcjonowa�???????? Patria mia�a
> gotowe za�o�enia i biegli tam ci, co uciekali od siebie ,zmieniaj�c
> barwy by wtopi� si� w t�um, stajesz si� kim� kto nie
> istnieje, .Urodzi�a� si� w t�umie, z t�umem????????????
> Nie, urodzi�a� sie jednostk�, kt�ra musi bra� odpowiedzialno�� za
> swoje decyzje , korzysta� z odpowiedzialno�ci za swoje �ycie....gdy
> dziecinnie z tego rezygnujesz i autorytety jak kk za ciebie decydujďż˝,
> przestajesz mie� kontakt z rzeczywisto�cia, ze sob�. Zaczyna si�
> schizofrenia, z boku jeste� widoczna jako osoba , kt�ra my�li inaczej
> w stosunku do tego co robi. Tak jak za komuny by�o, wierzy� mo�na, �e
> partia zapewnia dobrobyt i tak oficjalnie twierdzisz, bo autorytety, a
> nie masz czym pos�odzi� cherbaty, kiedy to m�wisz.
>
> __________
>
> A je�li ko� �wiadomie ca�kiem skorzysta z dobrodziejstw t�umu?
> Bo przyznaj Globku nie ma na tej ziemi niczego, co by by�o absolutnie z�e
> lub absolutnie dobre. Wszystko ma swoje zalety i swoje wady.
> No wi�c co z cz�owiekiem, kt�ry w��czy si� w t�um zachowuj�c
kontrolďż˝ i
> swoj� odr�bno�� w t�umie, a potem od niego si� od��czy itd....
> Hmmm?
>
> MK
Chodzi o zachowanie równowagi miedzy " ja " i masa. Oczywiście musisz
używać języka, bo gdyby było tylko" ja" to każdy by mówił to co chce ,
a znowu w drugą stronę, jak mamy załamanie "ja" dla masy, to żyjesz
innymi, które to życie do ciebie nie pasuje. Np... zazdrość jest
ucieczką od siebie, bo twoja sąsiadka ma piękny samowar, tobie jest
niepotrzebny, ale zaczynasz żyć jej życiem i się prześcigacie, kto
samowar ma lepszy, czyli nie tworzysz swojego życia, ale żyjesz
życiem sąsiadki, ty swojego nie masz. I to prędzej czy później wyjdze
w każdym zaniedbaniu twojego życia. Psychologicznie się mówi, że
zazdrość rodzi się z niskiego mniemania o sobie i nieakceptacji
siebie. I teraz się rozejrzyj w polsce.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |