Awantura? Schering AG vs MRKCh ??

11. Data: 2001-10-15 08:40:11

Temat: Re: Awantura? Schering AG vs MRKCh ??
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

> [...]
> powinna byc organem weryfikujacym czy sa one respektowane czy nie.
>
> Jesli widze na recepcie z "P" Biseptol i ACC to wiem ze lekarz albo
> jest matolkiem albo lamie prawo...
> Jezeli wiedza lekarza ma opierac sie tylko na informacjach firmy
> farmaceutycznej to ja dziekuje za takie leczenie.
> Lekarze chyba maja listy lekow refundowanych i listy chorob
> przewleklych z wyszczegolnieniem preparatow ktore mozna przepisywac na
> recepty "P" - jesli nie doczytali ze nie ma tam Bonefosu to tylko ich
> wina.
> I to oni powinni zaplacic te 840 tysiecy....

Na szczescie panie Franz, wiadomo ze Pan sie na tym kompletnie nie zna. I
bedziesz Pan placil tak jak lekarz zaordynuje, albo idz pan gdzie
indziej. I to na szczescie Pan zaplaci - miedzy innymi za swoja niewidze.

12. Data: 2001-10-15 08:46:23

Od: f...@s...bigfoot.com (Franz Maurer) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Oct 2001 10:37:43 +0200, Piotr Kasztelowicz

>Matolami sa Ci, co okreslaja glupie (stupid) prawo
>a nie lekarze Panie Franz Mauer i prosze nie obrazac
>lekarzy.

Matolami sa po prostu ci ktorzy przepisuja leki wartosci setek zlotych
w zamian za kubki i dlugopisy bez zadania sobie trudu siegniecia
kajecika lub Dziennika Ustaw.

--
Franz M.
franzmaurer[at]bigfoot.com

expert na pl.sci.medycyna:
A w ogole picie alkoholu juz jest niemodne i nieekologiczne.

13. Data: 2001-10-15 08:56:50

Od: f...@s...bigfoot.com (Franz Maurer) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Oct 2001 10:40:11 +0200, jacek <j...@w...pl> wrote:

>I bedziesz Pan placil tak jak lekarz zaordynuje, albo idz pan gdzie
>indziej.
Poki co to ja weryfikuje to ile ktos zaplaci za to co zaordynuje
lekarz :)

>I to na szczescie Pan zaplaci
MRKCh nie odzyska od firmy Schering AG ani grosza.
Za lenistowo i niekompetencje "panow doktorow" zaplaci i Pan i ja...

>miedzy innymi za swoja niewidze.
Jesli nie zrozmumial Pan sensu przykladu Biseptol + ACC
podam jeszcze kilka - o czy swiadcza np recepty:
- Bonefos + Vicalvit
- Bonefos + Nolvadex

Czy teraz jest to dla Pana jasne ?

14. Data: 2001-10-15 10:29:23

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Oct 2001, Franz Maurer wrote:

> Za lenistowo i niekompetencje "panow doktorow" zaplaci i Pan i ja...

Lekarze w ogole nie powinni i zgodnie z tym co postulowalismy
nigdzie na swiecie tego nie robia okreslac wielkosci refundacji.
Jesli wolno zauwazyc niekompetentni sa Ci, ktorzy wymyslili takie
przepisy. W Wielkiej Brytani pacjent sam musi wiedziec czy
przysluguje mu refundacje i jesli tak na odwrocie recepty
pisze to i podpisuje sie. W innych krajach okresla to
ubezpieczyciel i w przypadku jesli ubezpieczyciel wyraza
zgode to farmaceuta pobiera nizsza oplate.

Wiedza lekarza nie jest po to aby pamietal czy dany lek
ma znizke czy nie. Lekarz ma miec kompetentna wiedze
jak diagnozowac i leczyc i to jest i tak wystarczajaco
wiele do nauki. Ci ktorzy swoimi rozporzadzeniami
obciazaja lekarzy zbyteczna praca biurokratyczna
sami sa sobie winni. Podkreslam, ze stosowne uwagi
zawarte w dokumencie juz przeze mnie podawanym
http://polscy-lekarze.net/recepty zostaly
przeslane osobom odpowiedzialnym za reforme recept
i gdyby zostaly uwzglednione niniejszych problemow
w ogole nie byloby.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

15. Data: 2001-10-15 10:36:51

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Oct 2001, Franz Maurer wrote:

> Zestaw Biseptol + ACC nie wskazuje na mukowiscydoze, prawda?
> ACC refunduje sie tyle tylko ze odplatnosc jest zupelnie inna w

dlaczego nie wskazuje - a w mukowiscydozie nie mozna przepisywac
Biseptolu. No dobrze a mozna przepisywac doustne srodki
antykoncepcyjne (i jakie mozna a jakie nie mozna) - wie
Pan to czy nie wie. Moze Pan mie oswieci w tej materii
i wykaze sie rzeczywista wiedze.

Powiedzmy, ze zapisze pacjentce na mukowiscydoze jakis
srodek antykoncepcyjny doustny albo zrobi to ginekolog-poloznik
i da literke "P" i co sie wtedy stanie? Bo jest to ciekawy
i frapujacy temat i do tego nietuzinkowy. A moze powinno
sie zapytac przedstawiciela chorej kasy. To moze
jak jest tutaj to niech odpowie?

Bo mnie sie wydaje, ze lepiej byloby gdyby to kazdorazowo
lekarze kas chorych na podsawie rozporzadzenia decydowali
jaki lek danemu pacjentowi refundowac i wtedy pacjentka
z mukowiscydoza przyszlaby z takim dokumentem do apteki
i np. dostala jakis (jaki?) lek z refundacja bo mialaby
potwierdzenie od kasy, ze pokryje koszty leczenia.
I my tak postulowalismy - bo to logiczne nie prawdaz?
Przeciez lekarz nie jest strona w przypadku ustalenia
platnosci. Lekarz zajmuje sie okreslaniem, czy lek
jest potrzebny z uwagi na leczenie chorego.

Dokladnie calosc jest http://polscy-lekarze.net/recepty
ale jak widac Pan sobie nie zadal trudu aby to przeczytac.

P.
----

16. Data: 2001-10-15 10:49:43

Od: f...@s...bigfoot.com (Franz Maurer) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Oct 2001 12:36:51 +0200, Piotr Kasztelowicz

>Powiedzmy, ze zapisze pacjentce na mukowiscydoze jakis
>srodek antykoncepcyjny doustny albo zrobi to ginekolog-poloznik
>i da literke "P" i co sie wtedy stanie?
Minulet na mukowiscydoze :)?
W tym przypadku nic sie nie stanie - jako lek pelnoplatny tak czy tak
pacjentka kupi za 100%.

Jezeli przepisze Pan Molsidomine i na recepcie zaznaczy "P" to Pana
pacjent bedzie musial zaplacic 100% a nie ryczalt.
Warto o takich drobiazgach pamietac w trosce o Pacjentow.

>Bo jest to ciekawy i frapujacy temat i do tego nietuzinkowy.
Tuzinkowy... tuzinkowy... co chwile odsylam pacjentow doktora J. bo
ten uparcie pisze im Cardure na 100% a Mononit na "P" :)

> [...]
>z mukowiscydoza przyszlaby z takim dokumentem do apteki
>i np. dostala jakis (jaki?) lek z refundacja bo mialaby
???? jakie znowu dokumenty???

>Lekarz zajmuje sie okreslaniem, czy lek jest potrzebny z uwagi na
>leczenie chorego.
Dokladnie tak - ale przypadkow roznej odplatnosci w zaleznosci od
jednostki chorobowej jest moze kilkanascie.
Bonefos jest w tym zestawie najdrozszy - i lekarzowi korona z glowy
nie spadnie jak zerknie do Dziennika Ustaw na jakiej recepcie moze
Bonefos wypisac pacjentce z osteoporoza.

17. Data: 2001-10-15 11:00:58

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Franz Maurer" <f...@s...bigfoot.com> wrote in message
> On Mon, 15 Oct 2001 12:36:51 +0200, Piotr Kasztelowicz
>
> Jezeli przepisze Pan Molsidomine i na recepcie zaznaczy "P" to Pana
> pacjent bedzie musial zaplacic 100% a nie ryczalt.

hmm, o ile się nie myle to interpretacja idzie w tym kierunku, że jeżeli
jakiś lek jest na liśvie podstawowej, a lekarz zaznaczy na recepcie P to i
tak należy wydać lek zniżkowo, więc owąą molsidomine i tak dostanie na
ryczałt.

> Tuzinkowy... tuzinkowy... co chwile odsylam pacjentow doktora J. bo
> ten uparcie pisze im Cardure na 100% a Mononit na "P" :)

Znaczy co? na recepcie zaznacza 100%?? Bo jak nie to pisze dobrze (cardura
na zwykłej recepcie jest na 50% z limitem oczywiście) na 30% i chorobe
przewlekłą przy innym schorzeniu.

Lista chorób przewlekłych i leków przewidzianych na zniżki w konkretnych
jednostkach chorobowych istnieje od dawna. O ile się niemylę to lekarze
podpisują umowę z kasami na refundację leków. Tam z całą pewnością podane są
przepisy na podstawie których lekarze maja wypisywać leki.

Mam nadzieję że osoby wystawiające recepty są zaznajomione z przepisami
których zobowiązały się przestrzegać...

--
IRenka

mailto:a...@p...pl

" I 8-go dnia Pan popatrzył na świat i stworzył inżynierów"

PS dokumentem na podstawie którego dokonuje się refundacji jest właśnie
poprawnie wypełniona(tj zgodnie z rozporządzeniem) recepta. Recepta jest
również dokumentem finansowym i czasami dobrze o tym pamiętać

IR

18. Data: 2001-10-15 11:09:26

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczera prawda wielkość refundacji nie powinna obchodzić lekarzy.
Niestety przepisy jakie są takie są i niewiele się da z tym zrobić bez
absolutnej rewolucji w systemie refundacji leków.

Listy leków przysługujących ze zniżką w konkretnych jednostkach chorobowych
istnieją jednak już od dawna i dobrze było by je znać, a nie polegać jedynie
na sugestiach przedstawicieli firm mówiących że przecież preparat XYZ można
przepisać "na pasek" Owszem jak w tym przypadku można ale nie na tą chorobę
na jaką sugerował przedstawiciel.

W tym wypadku sprawa jest ewidentna: Schering nie odda ani grosza.

--
Wojciech "IRenka" Olender

19. Data: 2001-10-15 12:09:11

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Oct 2001, Franz Maurer wrote:

> Minulet na mukowiscydoze :)?

prosze poczytac literature i sie douczyc

> ???? jakie znowu dokumenty???

prosze przczytac artykul na http://polscy-lekarze.net/recepty
jest wytlumaczone

> Bonefos jest w tym zestawie najdrozszy - i lekarzowi korona z glowy
> nie spadnie jak zerknie do Dziennika Ustaw na jakiej recepcie moze
> Bonefos wypisac pacjentce z osteoporoza.

teraz jest jeden wzor recepty (poza narkotykowymi) wiec nie ma
problemu - niby.

P.
----

20. Data: 2001-10-15 12:12:14

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> teraz jest jeden wzor recepty (poza narkotykowymi) wiec nie ma
> problemu - niby.
>
> P.

Ale w zależności od tego co jest wpisane w "magiczne" kratki na tym wzorze
pacjent może zniżkę otrzymać albo nie!

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl
" I 8-go dnia Pan popatrzył na świat i stworzył inżynierów"

Re: Grupa krwi rodziców i dziecka.
gniecacy bol z lewej strony
Nowa strona grupy
Guzki śpiewacze