Awokado

1. Data: 2007-03-27 11:43:06

Temat: Awokado
Od: "ZB" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Szukam przepisów na sałatki z udziałem awokado w roli głównej.
Dziękuję i pozdrawiam
Zdzichu.

2. Data: 2007-03-27 12:06:52

Temat: Re: Awokado
Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 27, 1:43 pm, "ZB" <w...@o...pl> wrote:
> Witam.
> Szukam przepisów na sałatki z udziałem awokado w roli głównej.

Obrane avocado, pomidory bez skóry, ser feta, oliwki czarne bez
pestek, melon żółty - w równych ilościach z możliwością dominacji
avocado.
Do sosu: oliwa, ocet balsamico biały, czosnek granulowany lub świeży
bardzo drobno posiekany, sól, cukier, pieprz biały.
Składniki pokroić w kostkę większą od połówki oliwki, oliwki - na
połówki wzdłuż.
Sos: składniki sosu "wyszejkować" w zakręconym słoiku (proporcje: 2
części octu, 5 części oliwy) razem z przyprawami sypkimi,pozostawić na
pół godziny, znowu mocno ubić w słoiku.
Sałatkę wymieszać z sosem, odstawić do lodówki na godzinę. Podawać z
białym pieczywem - bagietką. Do tego wino - półsłodkie różowe.

3. Data: 2007-03-27 13:20:09

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

ZB napisał(a):
> Witam.
> Szukam przepisów na sałatki z udziałem awokado w roli głównej.
> Dziękuję i pozdrawiam
> Zdzichu.

SAŁATKA ZIELONO-POMARAŃCZOWA

Czas przygotowania: 20 minut

1 główka sałaty kędzierzawej lub lodowej
15 dag świeżego szpinaku
2 pomarańcze
1 awokado
1/2 szklanki orzeszków ziemnych (niesolonych)
2 jajka ugotowane na twardo
sól

Sos winegret:
2 łyżki soku z cytryny
2 łyżki oliwy
1 łyżeczka miodu
sól, pieprz

Składniki sosu mieszamy. Szpinak oczyszczamy z ogonków,
myjemy i grubo kroimy. Sałatę oczyszczamy z zewnętrznych
liści, myjemy, osączamy i rwiemy na kawałki. Pomarańcze
myjemy, obieramy ze skórki i białych części; dzielimy na
cząstki, które przekrawamy na połówki, usuwając błonki.
Awokado myjemy, obieramy, przekrawamy na pół, usuwamy
pestkę, a owoc kroimy w plasterki. Orzeszki ziemne kroimy na
połówki; jajka obieramy i kroimy w ósemki. Przygotowane
warzywa i owoce mieszamy, solimy, polewamy sosem, posypujemy
połówkami orzeszków i przybieramy cząstkami jajek. Przed
podaniem sałatkę można schłodzić w lodówce.

AWOKADO ZE SKWARKAMI, SEREM I SOSEM POMIDOROWYM

Czas przygotowania: 15 minut

2 awokado
30 dag boczku wędzonego
20 dag sera twarogowego półtłustego
2 pomidory (mogą być z puszki)
1 cebula
sól, pieprz

Boczek kroimy w kostkę i smażymy, aż tłuszcz się wytopi i
powstaną rumiane, chrupiące skwarki. Zdejmujemy je z patelni
i odkładamy w ciepłe miejsce. Owoce awokado myjemy,
przekrawamy wzdłuż na pół, usuwamy pestki, wydrążamy miąższ,
pozostawiając ok. jednocentymetrową warstwę przy skórce, a
miąższ siekamy. Mieszamy ze skwarkami i napełniamy owoce.
Przyrządzamy sos pomidorowy. Cebulę obieramy, drobno kroimy
i smażymy na tłuszczu pozostałym na patelni po smażeniu
boczku, do lekkiego zrumienienia. Dodajemy pokrojone w
kostkę pomidory, przyprawiamy solą oraz pieprzem i smażymy
kilka minut, mieszając. Posypujemy drobno pokruszonym białym
serem i polewamy sosem pomidorowym.

4. Data: 2007-03-27 20:02:31

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 27, 3:20 pm, "R@blinka" <r...@o...eu> wrote:

> AWOKADO ZE SKWARKAMI, SEREM I SOSEM POMIDOROWYM
> (...)

To mi się najbardziej podoba :-)
Dziękuję za ciekawy przepis, R@blinko :-)

5. Data: 2007-03-27 20:43:29

Od: m...@w...pl (Maggie) szukaj wiadomości tego autora

m...@y...com napisał(a):

> To mi się najbardziej podoba :-)
> Dziękuję za ciekawy przepis, R@blinko :-)

Cieszę się, że Ci się podoba :o)
Znalazłam go kiedyś w jakiejś książce chyba i sobie
przepisałam....

6. Data: 2007-03-28 09:40:37

Od: "Kulinarny.Net" <p...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZB" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> Szukam przepisów na sałatki z udziałem awokado w roli głównej.

Witam
Sałatka z awokado i mozzarellą
2 porcje
Składniki:
1 kulka mozzarelli (10 dag)
1 dojrzałe awokado
8 pomidorów koktajlowych
pół pęczka rukoli lub 5-6 listków sałaty strzępiastej
2 łyżki ostu z białego wina
2 łyżki soku z cytryny
2 łyżeczki octu balsamicznego
pół łyżeczki musztardy
sól, pieprz, cukier
4 łyżki oliwy
Wykonanie:
Mozzarellę pokroić w plasterki. awokado obrać przekroić na pół, wyjąć
pestkę. Połówki awokado pokroić na cieniutkie cząstki i skropić sokiem z
cytryny. Pomidorki pokroić na połówki. umytą i osuszoną rukolę porwać na
mniejsze kawałki.
Zrobić sos: połączyć ocet winny z balsamicznym, przyprawić go musztardą,
solą, pieprzem oraz cukrem, utrzeć z oliwą. Sosem polać przygotowane
składniki i lekko wymieszać. podawać od razu po przygotowaniu.
Smacznego
Pozdrawiam
Mika
www.kulinarny.net

7. Data: 2007-03-28 13:12:37

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 28, 11:40 am, "Kulinarny.Net" <p...@k...net> wrote:
> Użytkownik "ZB" <w...@o...pl> napisał w
wiadomościnews:6804d$4609034c$57ce1b8a$6636@news.che
llo.pl...> Szukam przepisów na sałatki z udziałem awokado w roli głównej.

> [...]
> solą, pieprzem oraz cukrem, utrzeć z oliwą. Sosem polać przygotowane
> składniki i lekko wymieszać. podawać od razu po przygotowaniu.

Nooo, podawałam prawie identyczną kiedyś - skład niemal ten sam :-)
To je dobre!
:-)

8. Data: 2007-03-29 07:15:45

Od: "Kulinarny.Net" <p...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@y...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
> przepisów na sałatki z udziałem awokado w roli głównej.

Nooo, podawałam prawie identyczną kiedyś - skład niemal ten sam :-)

Moja ulubiona sałatka :-)
Mika

Pytanie o kiełki
[allegro] 'Esencja smaku' nowiutka okazyjnie
[allegro] ekskluzywny ryz do risotto Carnaroli Gran Riserva 2005
dyskusja o produktach spożywczych - płatne
jak przyprawić szynkę gotowaną albo pieczoną?