Azalie - jakie odmiany ?

1. Data: 2004-05-13 07:01:23

Temat: Azalie - jakie odmiany ?
Od: "Anula" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie do milosnikow i do posiadacczy azalii.
Otoz jestem zachwycona tymi krzewami i chcialabym posadzic sobie w ogrodku.
Kiedys kupilam azalie ktora miala byc krzakiem, a po 7 latach osiagnela
wymiary 40 cm i taka zostala - bo jest po prostu miniaturowa. I dodatkowo
szyblo przekwita.
Czy mozecie mi polecic jakis odmiany w ladnych instensywnych kolorach
(pomarancz, fiotet, roz,..., raczej nie biale) ktore dorosna do wielkosci
krzaka 1-2 m i beda dlugo kwitly ? Podobaja mi sie te o malych kwaiatach,
ktore jak kwitna to jeszcze przed lisciami.

Widzialam piekne azalie japonskie ale ponoc sa male, chociaz w internecie
zanlazlam ze niektore dorastaja do 2 m. Ale jakie to sa ?

Moze ktos ma azalie Gibraltar - pomaranczowo-czerowne duze kwiaty. Czy ona
nie jest "drapakiem" pustych galezi, na ktorych stercza kule kwiatostanow ?"

Bede wdzieczna za informacje,
Anula

2. Data: 2004-05-13 18:24:25

Temat: Re: Azalie - jakie odmiany ?
Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anula" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Moze ktos ma azalie Gibraltar - pomaranczowo-czerowne duze kwiaty. Czy ona
> nie jest "drapakiem" pustych galezi, na ktorych stercza kule kwiatostanow
?"

Dzisiaj widziałm Twoją azalię:-)I jak najbardziej miała liscie:-)

Gosia,co ma cudną 1 metrową azalie,ale licho wie jak sie zwie:-)

3. Data: 2004-05-13 20:27:28

Od: "ao" <s...@N...atomnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie jest "drapakiem" pustych galezi, na ktorych stercza kule kwiatostanow

Azalie tej grupy kwitną tuż przed lub rownolegle z rozwojem lisci. Nigdy nie
postrzegalem tych azalii jako drapakow z kwiatami i nieustannie sie nimi
zachwycam, bardziej niż a. japonskimi.

Andrzej

kośiarka :)
Szczepienie winogron