ostrokrzew

1. Data: 2004-05-12 19:35:46

Temat: ostrokrzew
Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to jest właściwie z ostrokrzewami, mówi się że musi być Pani i Pan
żeby były owocki u Pani, ale u mojej sąsiadki są 3 Panie i wszystkie trzy
mają zawiązujące się kuleczki ... a Pana ani śladu ?
Gdy kupowałam swoją "parkę" to tak mnie przestrzegano, jakbym wiedziała
że wcale nie trzeba to miałabym dwa ozdobione czerwonymi kuleczkami krzaczki
... I nie sądzę żeby pyłek z mojego pana przeleciał kilkanaście numerów
domów dalej. A może jednak przeleciał do nich, w końcu nasze życie wzięło
się z kosmosu to czy tyle metrów nie przeleci ...
Koniec tych dywagacji ... mówcie jak to jest ...
Zaciekawiona Miłka

2. Data: 2004-05-13 08:51:29

Temat: Re: ostrokrzew
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"miłka" <m...@t...pl> wrote in message

> Jak to jest właściwie z ostrokrzewami, mówi się że musi być Pani i Pan
> żeby były owocki u Pani [...]

U pana napewno owockow nie bedzie ;)
Zeby byly plodne nasiona, musi byc tak jak piszesz. Istnieje natomiast
mozliwosc wytworzenia owocow bez zapylenia ale nie wiem, czy w przypadku
ostrokrzewu takie cos moze miec miejsce.

> [...] u mojej sąsiadki są 3 Panie i wszystkie trzy
> mają zawiązujące się kuleczki ... a Pana ani śladu ?

Podobna sytuacje mam z dlawiszami. Obydwa owocuja. Moze sie zdazyc, ze z
siewu powstanie osobnik dwuplciowy i taki jest czasem sprzedawany. Przyjrzyj
sie dokladnie budowie kwiatow egzemplarzy owocujacych (pod katem
wystepowania organow plciowych) i porownaj budowe kwiatow krzewow sasiadki i
Twoich.

> ... I nie sądzę żeby pyłek z mojego pana przeleciał kilkanaście numerów

Nie mozna wykluczyc zapylenia z daleko rosnacego krzewu, bo pylek
ostrokrzewow przenoszony jest przez owady.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-05-13 14:36:48

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:c7veig$ai0$7@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> sie dokladnie budowie kwiatow egzemplarzy owocujacych (pod katem
> wystepowania organow plciowych) i porownaj budowe kwiatow krzewow sasiadki

Już je właśnie oglądałam i porównywałam. Ona ma trzy kobitki i nie
jakieś tam zmodyfikowane dwupłuciowce, tylko takie jak moja Pani !!! I to
mnie właśnie zastanowiło ...
Zaintrygowana Miłka

kasztanowce Łódź
Grożą przymrozkami do -3 °C