Babo, Kobito, Kobieto

1. Data: 2004-02-22 13:58:46

Temat: Babo, Kobito, Kobieto
Od: "fen" <f...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pyt. do płci żeńskiech, męskich, a reszta może innym razem.

dla pań
Co czuje kobieta gdy słyszy od faceta Babo i kobieto. Które wolałaby
bardziej usłyszeć, jaki oddżwięk budzą te dwa słowa.

dla panów
jaki oddźwięk mają używane w stosunku do pań słowa Babo i kobieto. Które
jest milsze w odbiorze wg. panów. Kiedy stosujemy to a kiedy to - tak
ogólnie.

moje zdanie:
taki paradosik malutki

Babo- jest pojęciem mniej oficjalnym, bardziej ciepłym, żartobliwym, takim
swojskim i absolutnie nie obraźliwym (oczywiście w normalnej rozmowie).

Kobieto - wydaje mi się że bardziej jest szorstkie, takie mniej swojskie,
chyba że w kontekście żartu, to tak.

a Kobito, to takie pośrednie między jednym a drugim.

ale wszystko zależy od kontekstu i atmosfery rozmowy.
Sam, wolę jeśli już z tych wybierać mam to babo, kobito, a jeśli mówię
Kobieto, to koniecznie dodaję jakieś słówko , aby zmiękczyć: np. Kobieto
kochana, kobieto cudowna itd...

1. Data: 2004-02-22 15:24:55

Temat: Re: Babo, Kobito, Kobieto
Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fen" <f...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Sam, wolę jeśli już z tych wybierać mam to babo, kobito, a jeśli mówię
> Kobieto, to koniecznie dodaję jakieś słówko , aby zmiękczyć: np. Kobieto

A moje pytania są takie...
Co Cię natchnęło?
Czemu nie wyślesz posta info?!

Przecież do piersiastych,
zwracamy się z intonacją,
a nie zwrotem, tym czy innym.
Możesz powiedzieć spokojnie "Ty mój szczurku",
jeśli zaintonujesz odpowiednio.

Proponuję formę, "Ty mój kochany szczurku, o powabnej skórze"
Olał skórę, bo zakładamy, że nie jest to papier ścierny :-))

ett

1. Data: 2004-02-22 15:32:55

Temat: Odp: Babo, Kobito, Kobieto
Od: "fen" <f...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik eTaTa <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c1ahk2$kvg$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "fen" <f...@...pl> napisał w wiadomości

> A moje pytania są takie...
> Co Cię natchnęło?
> Czemu nie wyślesz posta info?!

jutro ci wysle rano. dopiero chyba dzisiaj go zobaczylem.

> Przecież do piersiastych,
> zwracamy się z intonacją,
> a nie zwrotem, tym czy innym.

he? nie m ów ze slowa sa iepotrzebne, no bez przesady. co do intonacji,
owszem, tylko jak ją przełożyc na literki?

> [...]
>
> Proponuję formę, "Ty mój kochany szczurku, o powabnej skórze"
> Olał skórę, bo zakładamy, że nie jest to papier ścierny :-))

szczurku?? - jakos mi sie nie widzi. e tam, szczurku, jak toto brzmi -
jeszcze źle skojarzy np. z zębami i bedzie przemoc. nie, szcurku nie.

1. Data: 2004-02-22 17:31:41

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend fen ( f...@...pl ) wrote :

> dla pań
> Co czuje kobieta gdy słyszy od faceta Babo i kobieto.
Czułabym oburzenie, bez względu na ton i kontekst.

>Które wolałaby bardziej usłyszeć, jaki oddżwięk budzą te dwa słowa.
Żadnych z tych, są ładniejsze słowa. (oddźwięk-opiszę poniżej)

> [...]
> swojskim i absolutnie nie obraźliwym (oczywiście w normalnej rozmowie).
Oczywiście to twoje zdanie...ale gdzie ty tu widzisz ciepło, chyba, że ta
BABA właśnie pali w piecu(?), a żartobliwe - wcale...
Słowo "baba" w mowie potocznej odnosić się może do kobiety
starej/zaniedbanej/brudnej/flejtuchowatej/wiejskiej itp. (znajdujemy podobne
określenia w literaturze).
W normalnej rozmowie normalni mężczyźni nie używają zwrotów: BABO, chyba, że
brak im ogłady i szacunku dla pań.

> Kobieto - wydaje mi się że bardziej jest szorstkie, takie mniej swojskie,
> chyba że w kontekście żartu, to tak.
To też twoje zdanie...
Jest to nazwa płci tzw.pięknej. Samo słowo KOBIETA jest samo w sobie czymś
pięknym, dostojnym, pełnym szacunku, wyniosłości.
IMHO nie wypada zwracać się do kobiety używając tej formy, jeśli już -
lepiej ją zmiękczyć - kobietko, ale tu też bym się doczepiła.

> a Kobito, to takie pośrednie między jednym a drugim.
Wg mnie jest lekceważące.

> [...]
> Sam, wolę jeśli już z tych wybierać mam to babo, kobito, a jeśli mówię
> Kobieto, to koniecznie dodaję jakieś słówko , aby zmiękczyć: np. Kobieto
Jeśli twoja/e baba/kobita-kochana/cudowna to lubi i jej nie przeszkadza, to
ok.
Miej natomiast na uwadze uszy innych, którzy mogą być świadkami takich
zwrotów. Jeśli nie powiedzą ci tego wprost, to na pewno pomyślą - nie zawsze
pozytywnie o tobie/o niej.

Jakby tych słów nie wypowiedzieć, dalekie są od czułości. Przeciwnie -
kojarzą się z poniżeniem kobiety i wyższością męską nad nią - "Ja jestem
twoim Panem i Władcą".

Pzdr.
Iwona

1. Data: 2004-02-22 17:58:19

Od: "natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Najwazniejsze jest kto i jak mowi - intonacja, zgoda. Jednak z tych
podanych zadne nie jest przyjemne. Po prostu uzywa sie ich zazwyczaj
dla wyrazenia zniecierpliwienia, wiec nie moga sie kojarzyc
szczegolnie dobrze. To mniej wiecej tak sympatyczne, jak kiedy kobieta
powie do ciebie Gościu. Mozna, ale po co?

Poza tym, jesli by sie zaglebic, to przeciez jest to takie ustawienie
tej Twojej w szeregu z innymi - uogolnienie do wszystkich bab kobiet
czy jak kto woli, a przeciez Twoja chce byc wyjatkowa i jedyna.

A ze szczurkiem tez nalezy sie obchodzic ostroznie, szczegolnie jesli
dana osobka nie jest prawdziwa pieknoscia - ale jesli bardzo sie
postarasz to tez przejdzie - tylko znowu: po co?

pozdrawiam
Natek

1. Data: 2004-02-22 19:35:12

Od: "Nicki" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co czuje kobieta gdy słyszy od faceta Babo i kobieto. Które wolałaby
> bardziej usłyszeć, jaki oddżwięk budzą te dwa słowa.

negatywny
jezeli chodzi o mnie tofacet ma u mnie duzy minus jezeli probuje tak do mnie
powie

pozdr

1. Data: 2004-02-22 21:04:48

Od: "enneasix" <f...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakby tych słów nie wypowiedzieć, dalekie są od czułości. Przeciwnie -
> kojarzą się z poniżeniem kobiety i wyższością męską nad nią - "Ja jestem
> twoim Panem i Władcą".

Myślę że najlepiej by to wytłumaczył p. Miodek :)

Sposob odbierania takich 'okreslen' bierze sie z naszej kultury, historii,
literatury. W przysłowiach/powiedzeniach "Chłop potęgą jest i basta",
"chłop żywemu nie przepuści" chłop nam się kojarzy z czymś pozytywnym,
podczas gdy w przysłowiach/powiedzeniach takich jak "baba z wozu
koniom lżej", "babskie gadanie", "gdzie diabeł nie może tam babe pośle"
baba jest synonimem zła ;) Tak więc pomimo że wyrazy chłop i baba
są równoznacznymi określeniami z punktu widzenia językowego to jednak
z punktu widzenia kulturowego baba jest okresleniem bardziej obraźliwym.

1. Data: 2004-02-23 08:04:28

Od: "fen" <f...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "enneasix" <f...@f...polbox.pl> napisał w źródłowej wiadomości

> [...]
> są równoznacznymi określeniami z punktu widzenia językowego to jednak
> z punktu widzenia kulturowego baba jest okresleniem bardziej obraźliwym.

Oj! Niekoniecznie - zależy to właśnie od kultury.
Nie miałem na myśli powyższych przysłów, w zasadzie na myśli miałem takie
ciepłe, żartowne skojarzenie, które bardziej zbliżają; takie droczenie się
ze sobą, zadzieranie, a więc kojarzyło mi się to bardziej ze sprawami
PRZYJEMNYMI. No ale właśnie, każdy ma własny ładunek emocjonalny i inne
znaczenie słów. Z tego postu, ewidentnie powiało mi chłodem, a miałem
dokładnie coś odwrotnego na myśli.
Pozdrawiam.

1. Data: 2004-02-23 20:15:57

Od: "jbaskab" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jaki oddźwięk mają używane w stosunku do pań słowa Babo i kobieto. Które
> jest milsze w odbiorze wg. panów. Kiedy stosujemy to a kiedy to - tak

Wszystko zalezy od stosunków miedzy tym facetem a tą babą:-). Chociaż tak
jak Ci dziewczyny juz odpowiedziały- wszystkie te okreslenia raczej sie zle
kojarza.
Z drugiej strony, moja siostrzyczka funkcjonuje pieszczotliwie jako
Marcica. Tzn funkcjonowała, do czasu jak za moim przykładem poszedł jej
chłopak. Od tej pory dostałam oficjalny zakaz uzywania tego zdrobnienia w
sytuacjach publicznych:-). Ja znowu w sytuacjach domowych funkcjonuje od
jakiegoś czasu jako "zołza", co, przynajmniej na razie, setnie mnie bawi.

Aska

PS. a szczurki sa fajne :-)

PPS a Ty wariat jestes:-)

1. Data: 2004-02-23 20:25:44

Od: "fen" <f...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jbaskab" <j...@p...onet.pl> napisał w źródłowej wiadomości

> [...]
> >

> Wszystko zalezy od stosunków miedzy tym facetem a tą babą:-). Chociaż tak
> jak Ci dziewczyny juz odpowiedziały- wszystkie te okreslenia raczej sie

ALe ja założyłem, że te stosunki są bardzo dobre, partnerskie i oparte na
prawdziwej miłości - właściwie, chodziło mi o takie droczenie się.
Oczywiście nie u żywanie ich zamiast słowa TY, ale od czasu do czasu.

> [...]
> Marcica. Tzn funkcjonowała, do czasu jak za moim przykładem poszedł jej
> chłopak. Od tej pory dostałam oficjalny zakaz uzywania tego zdrobnienia w

No tak, lepiej niue zdrabniać w miejscach publicznych:) - a niedajboże jakby
już ktoś nie wymawiał "R"; no tak :)

Ja znowu w sytuacjach domowych funkcjonuje od
> jakiegoś czasu jako "zołza", co, przynajmniej na razie, setnie mnie bawi.

o! o zołzę też mogłem zapytać, - w tym samym kontexcie :)

> Aska
>
> PS. a szczurki sa fajne :-)

dzięuję, mieszkam 20 m. od piekarni, dziękuję... na jesień z torbami
wszystkie się do piwnicy do węgla przyprowadzają, dzi ękuję.

> PPS a Ty wariat jestes:-)

w jakim znaczeniu? bo teraz to się różnie używa...

Narządy percepcji w psychologii.
Gwóźdź, humor, horror
O zyciu seksualnym w wiezieniach dla maloletnich.
oglupilo mnie
cel