Bactrim

1. Data: 2003-09-28 07:49:41

Temat: Bactrim
Od: "Ewa" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

moja lekarka czesto by uniknac antybiotku przepisuje moim dzieciom bactrim,
czy bactrim rzeczywiscie nie jest antybiotykiem i mozna go stosowac
"bezkarnie"? Np teraz dzieciak ma od dwoch tygodni nieustajacy katar, ktory
podraznia gardlo powodujac kaszel, nic poza tym, i znow dostal bactrim.
Szczerze mowiac lamie sie podac czy nie podac? A moze dalej czekac? Co
radzicie?
Ewa

2. Data: 2003-09-28 08:29:03

Temat: Re: Bactrim
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bl63vq$2e8$...@n...news.tpi.pl,
Ewa <r...@w...pl>:
> moja lekarka czesto by uniknac antybiotku przepisuje moim dzieciom
> bactrim, czy bactrim rzeczywiscie nie jest antybiotykiem

Pytanie z rodzaju "esencjalistycznych" - odpowiedz zalezy od dokladnej
definicji antybiotyku (jak szeroką lub wąską klasyfikację przyjmiesz). Jest
to chemioterapeutyk, połączenie sulfametoksazolu i trimetoprimu - pamietasz
Biseptol? No to to jest Biseptol taki :)

> i mozna go stosowac "bezkarnie"?
Znakomita większosc leków niesie jakieś tam ryzyko i działania uboczne, a
lekarz decyduje się na jego użycie, kiedy uważa, że spodziewany efekt
terapeutyczny uzasadnia jego zastosowanie w danym przypadku.
Jeśli "bezkarnie" to samowolnie czy bez objawów choroby, to nie powinno się
stosowac.

> Np teraz dzieciak ma od dwoch tygodni
> nieustajacy katar, ktory podraznia gardlo powodujac kaszel, nic poza
> tym, i znow dostal bactrim. Szczerze mowiac lamie sie podac czy nie
> podac? A moze dalej czekac? Co radzicie?

To może powiedzieć tylko lekarz po zbadaniu małego pacjenta. Znaczy może
ktoś inny radzić tu na przyklad, ale ja bym wtedy nie słuchał takiej rady...

--
Robert

3. Data: 2003-09-28 09:11:55

Od: "Ewa" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> bl63vq$2e8$...@n...news.tpi.pl,

Robert, dzięki za odpowiedź,
jasne, że by postawić diagnozę dziecko musi obejrzeć lekarz, ale moje
dziecko oglądała lekarka i nie ma konkretnych wskazań do antybiotyku(
osłuchowo jest ok) gardło w normie, tylko ten katar....podrażnia i powoduje
kaszel, to juz trwa 1, 5 tyg.
I ona chciała mi dać antybiotyk a potem stwierdziła, że może najpierw
spróbujemy bactrimem.
Wiesz, uważam, że nie do końca należy ślepo ufać lekarzom z przychodni, Ci
czasem dla świetego spokoju przepisują antybiotyki w sytuacji, gdzie
antybiotykoterapii możnaby z powodzeniem uniknąć. Dlatego szukam opinii...i
próbuję sama wyciągać wnioski:)
Czy Ty jesteś lekarzem? Powiedz mi, czy bactrim jest mniej szkodliwy niż
przecietny antybiotyk? CZy w sytuacji takiej jak teraz można na wszelki
wypadek podac Bactrim? Dziekuję za poświecony mi czas i nieśmiało czekam na
odpowiedź:)

Ewa

4. Data: 2003-09-28 09:33:58

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bl68qd$fqp$...@n...news.tpi.pl,
Ewa <r...@w...pl>:

> [...]
> dziecko oglądała lekarka i nie ma konkretnych wskazań do antybiotyku(
> osłuchowo jest ok) gardło w normie, tylko ten katar....podrażnia i

Trudno mi sie wypowiadac.
Pytalas o "bezkarne" leki. Jednym takim, ktory tu moze wydatnie pomoc na
wykrztuszanie sa pastylki Bronchicum (choc nie wiem - moze juz cos podobnego
dziecko bierze).

> I ona chciała mi dać antybiotyk a potem stwierdziła, że może najpierw
> spróbujemy bactrimem.
Dla mnie brzmi to sensownie (na podstawie tych danych, jakie przedstawilas).
Jesli jest to stala lekarka dziecka, to wie, jakie terapie byly wczesniej
skuteczne, to tez wazne.

> Wiesz, uważam, że nie do końca należy ślepo ufać lekarzom z
> przychodni
Podzielam Twoja zasade ograniczonego zaufania na podstawie m.in. wlasnych
doswiadczen (ot np. ewidentnie omylkowo zapisane dawkowanie antybiotyku
wielokrotnie przekraczajace zalecane, co potwierdzilem u innego lekarza i
farmakologa), niemniej pewnym zaufaniem trzeba lekarza obdarzyc, a w
dzisiejszych czasach mozna latwo na szczescie zmienic pediatre na innego,
jesli do tego nie masz zaufania.

> Ci czasem dla świetego spokoju przepisują antybiotyki w
> sytuacji, gdzie antybiotykoterapii możnaby z powodzeniem uniknąć.

No ale z tego co piszesz Twoja lekarka nie robi tak :)

> Czy Ty jesteś lekarzem?
Nie, dlatego mozesz mi w pelni zaufac ;)))) - zartuje oczywiscie!!!

> Powiedz mi, czy bactrim jest mniej szkodliwy
> niż przecietny antybiotyk?
Trudno odpowiedziec z pewnoscia na tak ogolnie postawione pytanie, ale chyba
taki jest dominujacy obecnie poglad.

> CZy w sytuacji takiej jak teraz można na
> wszelki wypadek podac Bactrim?

Tak jak pisalem - jesli lekarz po badaniu zalecil, to tak. Moze tylko
zakwestionowalbym czesc "na wszelki wypadek".

> Dziekuję za poświecony mi czas i nieśmiało czekam na odpowiedź:)
Prosze uprzejmie.

--
Robert

5. Data: 2003-09-28 09:42:51

Od: "Ewa" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bl68qd$fqp$...@n...news.tpi.pl,

Dzięki,
próbowałam do Ciebie napisać na Twój adres e-mail, ale przyszedł zwrot:)
Pozdrawiam:)
ewa

6. Data: 2003-09-28 09:53:05

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bl6akh$l6n$...@n...news.tpi.pl,
Ewa <r...@w...pl>:

> próbowałam do Ciebie napisać na Twój adres e-mail, ale przyszedł
> zwrot:)

Bo adres jest antyspamowy, a instrukcja jego przerobki jest w podpisie
(chodzi o to, ze jak adres pojawi sie w postaci jawnej na grupie, to zaczyna
to lawine spamu, czego chce uniknac). Aby napisac do mnie na priv, trzeba
wlozyc w to troche wysilku, co jest celowe ;))

A tak powaznie, to lepiej odpowiadaj na grupe, chyba ze sa jakies specjalne
sytuacje, ktore wymagaja prywatnego kontaktu - a tu raczej nie ma takich (?)

Zaleta pisania na grupe jest to, ze np. moja błedna/niebezpieczna informacje
ktos prawdopodobnie skoryguje, natomiast sama dyskusja moze sluzyc innym i
przyszlym czytelnikom korzystajacym z archiwum grupy.

--
Robert

7. Data: 2003-09-28 10:05:12

Od: "Ewa" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bl6akh$l6n$...@n...news.tpi.pl,

ok

8. Data: 2003-09-29 09:22:25

Od: m00nia <a...@o...ppl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak jak pisalem - jesli lekarz po badaniu zalecil, to tak. Moze tylko
> zakwestionowalbym czesc "na wszelki wypadek".

Rozumiem, ze przez badanie rozumiesz wymaz z nosa/gardla w celu
znalezienia czynnikow , ktore moga spowodowac dlugotrwaly katar.
Walenie na slepo jakakolwiek chemia, chocby "tylko" Bactrimem
moze spowodowac wielw szkod, chocby za krotkie podawanie danego leku
(np 10 dni zamiast 21).
Do Ewy: zrob dziecku wymaz z nosa na np bakterie i grzyby. Wtedy bedzie
jasnosc z czym macie do czynienia. Jezeli to wirus to podawanie
antybiotyku ma sens tylko oslonowo zeby nie wdalo sie zakazenie
bakteryjne.
pozdrowienia

9. Data: 2003-09-29 15:49:56

Od: "adamert" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podraznia gardlo powodujac kaszel, nic poza tym, i znow dostal bactrim.
> Szczerze mowiac lamie sie podac czy nie podac? A moze dalej czekac? Co

Z tego co pamietam to Bactrim daje najgorsze skutki uboczne w porownaniu z
Biseptolem. Poczytaj ulotke.

10. Data: 2003-09-29 16:12:51

Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co pamietam to Bactrim daje najgorsze skutki uboczne w porownaniu z
> Biseptolem.
biseptol i bactrim mają identyczny skład. działanie niepożądane też są takie
same, a róznica w treści ulotek to kwestia użycia innych sformuowań

to chyba nie jest lupiez
kamienie zolciowe
Półpasiec-jak bardzo zakaźny?
Jeszcze pytanie o ciemiaczko- prosze