Badanie HPV (z krwi) gdzie zrobic [Warzsawa]

1. Data: 2004-09-18 12:54:00

Temat: Badanie HPV (z krwi) gdzie zrobic [Warzsawa]
Od: "Magdalena Praczowska" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie gdzie i za ile w Warszawie mozna zrobic badanie na obecnosc
wirusa HPV.

Takie badanie chyba robi sie z krwi?

Ile kosztuje?

A jak nie w Warszawie to gdzie?

2. Data: 2004-09-18 13:56:24

Temat: Re: Badanie HPV (z krwi) gdzie zrobic [Warzsawa]
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

A zastanawiałaś się nad sensem wykonywania takiego badania?

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2004-09-18 17:05:44

Od: "Magdalena Praczowska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A zastanawiałaś się nad sensem wykonywania takiego badania?

A dlaczego to badanie nie ma sensu?

chcemy ustalic czy jestesmy nosicielami HPV.

bo chcemy miec dziecko w przyszlosci i chyba ma to znaczenie.

4. Data: 2004-09-18 17:24:30

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakażenie HPV nie ma praktycznie żadnego wpływu na ciążę ani zdrowie
dziecka. Czasami zdarzają się infekcje noworodka, ale są niezwykle rzadkie i
w tym kontekście bez znaczenia w porównaniu z innymi patogenami. Niektórzy,
w przypadku OBJAWOWEGO zakażenie HPV u matki zalecają cięcie cesarskie jako
środek zapobiegawczy infekcji noworodka. Nie ma natomiast żadnego
uzasadnienia dla badań w kierunku nosicielstwa HPV w kontekście planowania
ciąży, tym bardziej, że nosicielstwo to jest bardzo powszechne.

Jedyną udowodnioną i mającą ogromne znaczenie konsekwencją zakażenia HPV
jest wzrost ryzyka zachorowania na raka szyjki macicy. Problem ten
rozwiązuje regularne badanie ginekologiczne, raz w roku. Możliwe jest wtedy
wychwycenie wczesnych zmian i skuteczne zażegnanie niebezpieczeństwa.

Nie ma możliwości wyleczenia istniejącego nosicielstwa HPV.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2004-09-20 09:16:54

Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
wtedy
> wychwycenie wczesnych zmian i skuteczne zażegnanie niebezpieczeństwa.

Czy ten wirus może byc przyczyną nieustającej III grupy cytologicznej? Leczę
sie i leczę, efektu nie widać wykluczono już wirusy, bakterie i grzyby.
Właściwie to mam wrażenie, że lekarz nie bardzo wie skąd to i jak leczyć.
Pozdrawiam
dominika

6. Data: 2004-09-20 11:17:25

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie i leczę, efektu nie widać wykluczono już wirusy, bakterie i grzyby.
> Właściwie to mam wrażenie, że lekarz nie bardzo wie skąd to i jak leczyć.

Tak, może. Jeśli masz III grupę cytologiczną, to bezwzględnie jest to powód,
żeby przestrzegać tym bardziej regularnych badań, nawet co pół roku. Jeśli
masz wątpliwości, co do kompetencji ginekologa, to poszukaj innego. Możesz
zbadać się na obecność HPV.

Pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2004-09-20 11:40:15

Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za odpowiedź :)
Dla świętego spokoju chyba zrobię to bez skierowania, jak tylko znajdę
minutkę.
Pozdrawiam
Dominika

podwyższona bilirubina...