Badanie dna oka a wspomagania decyzji.

1. Data: 2003-10-27 19:51:28

Temat: Badanie dna oka a wspomagania decyzji.
Od: "MarCo" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanie dotyczące tego czy słyszał ktoś coś na temat elektronicznych
systemów mających na celu wspomaganie decyzji w przypadku badania dna oka.
Jak też jeżeli nie, to co sądzicie o możliwości zbudowania takiego systemu i
jego przydatności.

2. Data: 2003-10-27 20:29:36

Temat: Re: Badanie dna oka a wspomagania decyzji.
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak też jeżeli nie, to co sądzicie o możliwości zbudowania takiego systemu

Nie bardzo rozumiem co masz na mysli pod pojeciem: elektroniczne systemy
wspomagajace decyzje w badaniu dna oka.
Mozesz to trosze rozjasnic i rozszerzyc?

casus

3. Data: 2003-10-27 21:04:59

Od: "MarCo" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Systemy, które przetwarzają i rozpoznają obrazy. W tym przypadku obrazy
dna oka.

4. Data: 2003-10-27 22:18:31

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Systemy, które przetwarzają i rozpoznają obrazy. W tym przypadku
obrazy
> dna oka.

Alez do tego uzywa sie juz kilkanascie lat tzw funduskamery, ktora wykonuje
zdjecia cyfrowe dna oka i moze np naniesc stare i nowe obrazy na jeden,
wykazujac powstale w czasie roznice ( rowniez patologiczne ).
Osobno uzywa sie aparatow do diagnostyki tarczy nerwu wzrokowego -
przykladem moze byc HRT - najproscie mowiac tomografia komputerowa tarczy
nerwu wzrokowego, ktora rowniez w swoim programie ma wiele bajerow
diagnostycznych.
Naczynia w dnie oka oraz plamke mozna obrazowac np. angiografia
fluoresceinowa ( lub zielenia cyaninowa), rowniez z zapisem cyfrowym i do
odpowiedniej obrobki.
O USG galki ocznej nie wspomne ( rowniez mozna oceniac dno oka )

casus

5. Data: 2003-10-27 23:53:00

Od: "MarCo" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedź.
Mówiąc jednak o elektronicznym systemie wspomagania dezyji miałem na
myśli, taki który sam rozpoznaje i klasyfikuje jakieś sytuacje chorobowe.
Rozpoznanie dokonywane by było na podstwie tylko aktulanego obrazu.
Przepraszam że od razu nie sformułowałem odpowiednio o czym myślałem
mówiąc o systemie wspomagania decyzji.

6. Data: 2003-10-28 09:05:17

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Rozpoznanie dokonywane by było na podstwie tylko aktulanego obrazu.
> Przepraszam że od razu nie sformułowałem odpowiednio o czym myślałem

Medycyna to nie komputer. Wszystkie badania diagnostycze sa tylko pomoca a
nie wyrocznia. Dla przykladu: badanie HRT o ktorym pisalem moze wykazac, ze
tarcza n.II jest zmieniona przez jaskre ( uszkodzona ). A to dlatego, ze
wprowadzone do programu parametry zostaly przekroczone i program wydal taka
opinie. Wszystkie pozostale badania - zaczynajac od wgladu w dno oka, pole
widzenia, GDX, pomiar cisnienia i inne neguja te chorobe. Decyzja jest inna,
niz otrzymalismy z badania HRT. Na ostatnich paru zjazdach jaskrowych,
pomimo prezentacji kolejnych innowacji technicznych do diagnostyki WSZYSCY
sie zgodzili, ze decydujace jest oko lekarza i analiza a nie wyniki samych
badan.
Niestety, w dzisiajszych czasach i obawiam sie ze i przyszlych komputery nie
beda decydowac o postawieniu diagnozy.
Pomijam fakt, ze konkretnie przy dnie oka jest to niesamowicie trudne, ze
wzgl. na tysiace mozliwych zmian, ktore wygladaja np tak samo a swiadcza o
dwoch diametralnie roznych rzeczach.

casus

Jak leczyc owsiki?
test
prosze o ocene wynikow nasienia...
wyciecie woreczka zolciowego - bezpieczne?
Prosze o pomoc w przetlumaczeniu