Badanie plynu mozgowo-rdzeniowego

1. Data: 2003-01-16 17:23:53

Temat: Badanie plynu mozgowo-rdzeniowego
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ma to byc badanie w 100% wykluczajace SM.Na czym polega i czy sa jakies skutki
uboczne ? Czy tylko w war. szpitalnych ?
Max

2. Data: 2003-01-16 20:56:32

Temat: Re: Badanie plynu mozgowo-rdzeniowego
Od: "gab---a" <z...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Badanie PMR polega na pobraniu płynu po nakłuciu przez lekarza (najczęściej
w okolicy lędzwiowej) kręgosłupa. Do badania pobiera sie ok. 2-3 ml płynu.
Na podstawie badań: barwa, zawartość białka, glukozy ilości komórek ich
wyglądu itp. różnicuje się niektóre schorzenia. Ponieważ płyn
mózgowo-rdzeniowy (PMR) musi być badany zaraz po pobraniu wykonują to
badanie przede wszystkim laboratoria szpitalne, ale nie oznacza to, że
pacjent musi leżeć w szpitalu.
<1...@n...onet.pl>...

3. Data: 2003-01-18 10:10:53

Od: u...@i...pl (gp) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Jan 2003 21:56:32 +0100, "gab---a"
<z...@n...tenbit.pl> wrote:

>Ponieważ płyn
>mózgowo-rdzeniowy (PMR) musi być badany zaraz po pobraniu wykonują to
>badanie przede wszystkim laboratoria szpitalne, ale nie oznacza to, że
>pacjent musi leżeć w szpitalu.

Bezposrednio po badaniu pacjent musi lezec plasko przez 24 godziny.
Jak to zapewnisz w warunkach ambulatoryjnych?
gp

4. Data: 2003-01-18 15:51:23

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Bezposrednio po badaniu pacjent musi lezec plasko przez 24 godziny.
> Jak to zapewnisz w warunkach ambulatoryjnych?

.... ile !!!???? 24 godz !!! dlaczego tak dlugo ????
Nastepnego dnia po badaniu musze byc "na nogach" zreszta lekarz o niczym takim
nie wspominal.Kurcze az zrobilo mi sie goraco ....
Czy to czyms grozi ?
Max

5. Data: 2003-01-18 16:40:58

Od: u...@i...pl (gp) szukaj wiadomości tego autora

On 18 Jan 2003 16:51:23 +0100, m...@p...onet.pl wrote:

>.... ile !!!???? 24 godz !!! dlaczego tak dlugo ????
>Nastepnego dnia po badaniu musze byc "na nogach" zreszta lekarz o niczym takim
>nie wspominal.Kurcze az zrobilo mi sie goraco ....
>Czy to czyms grozi ?

Wbijaja Ci igle do kanalu kregowego
(kregoskupa) w odcinku ledzwiowym. Igla pobieraja troche plynu. Boli
tyle co zastrzyk domiesniowy, a moze mniej. Skutkow ubocznych
powaznych nie ma, poniewaz igle wbijaja ponizej rdzenia kregowego.
Po punkcji przez 24 godz trzeba lezec poziomo.
Mozna na brzuchu rowniez. Przygotuj sobie cos do czytania, radio itp.
Bardzo wazne, aby przez 1 dobe po badaniu glowa nie znalazla sie wyzej
niz pozostala czesc kregoslupa, bo grozi to niesamowicie silnymi
bolami glowy. Wynik badania nie moze w 100% potwierdzic lub wykluczyc
SM, moze tylko to okreslic z dosyc duzym prawdopodobienstwem.
gp

kardiolog
Czy głuchota ..........
laryngolog potrzebny