kardiolog

1. Data: 2003-01-16 16:57:23

Temat: kardiolog
Od: "Tomasz `Hypnos`" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jak powinna wyglądać powidzmy comiesięczna wizyta u kardiologa zwiazana z
nadcisnieniem tetniczym rzedu 150/100. Co za badania powinien przeprowadzac
lekarz. co ile nalezy wykonac EKG lub Echo Serca..

pozdrawiam i dziekuje

Tomasz

2. Data: 2003-01-16 18:06:28

Temat: Re: kardiolog
Od: "jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz `Hypnos` wrote:
> [...]
> zwiazana z nadcisnieniem tetniczym rzedu 150/100. Co za badania
> powinien przeprowadzac lekarz. co ile nalezy wykonac EKG lub Echo

To zalezy od wieku pacjenta. Jesli ma on 60 lat, to cisnienie jest
prawidlowe

--
In God we trust, all others must present data
j...@m...pl

3. Data: 2003-01-16 18:26:40

Od: "Tomasz `Hypnos`" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

mam 22 lata

4. Data: 2003-01-16 21:36:17

Od: "piotr" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli kardiolog przepisal ci leki na obnizenie cisnienia, to spoczynkowe
cisnienie rzedu 150/100 jest za wysokie i powinienes albo poprosic lekarza o
zwiekszenie dawki albo o zmiane lekow. powinienes tez mierzyc regularnie
cisnienie (np. 2-3x dziennie, po kilkuminutowym odpoczynku przed pomiarem) i
zapisywac wyniki np. do zeszytu, tak zeby na wizycie u kardiologa ow mogl
zobaczyc jak twoje cisnienie sie ostatnio mialo.

najwazniejsze jest abys utrzymywal cisnienie tetnicze na odpowiednio niskim
poziomie (tj. < lub = 110/80 wg najnowszych wytycznych) i unikal sytuacji w
ktorych cisnienie dramatycznie sie podnosi, szczegolnie jesli masz np.
cukrzyce albo rodzinna predyspozycje do chorob ukl. sercowo-naczyniowego.

poza tym: nie potrzebujesz comiesiecznej wizyty u kardiologa, bo
stabilizacja cisnienia zajac sie moze twoj lekarz pierwszego kontaktu.

echo serca to badanie dosc dostepne, ale drogie - wiec chyba nie masz nawet
co marzyc o comiesiecznej kontroli. masz w koncu tylko (!) nadcisnienie
tetnicze, a nie wade serca (no chyba ze masz, a o tym nie napisales).
jaki jest tez sens wykonywania EKG co miesiac? rozumiem - gdyby faktycznie
pojawily sie jakies dolegliwosci, typu dusznosc, meczliwosc, zle
samopoczucie to wtedy moze to byc wskazanie do wykonania elektrokardiografii
i to nie co miesiac, ale w celu zakwalifikowania do dalszej diagnostyki
(proby wysilkowe, echo, doppler itd.) i leczenia. ale EKG jako rutynowa
kontrola wykonywana co miesiac przy ustabilizowanym cisnieniu tetniczym? na
jakiej podstawie?

pozdrawiam i zycze niskich cisnien
piotrek

5. Data: 2003-01-16 22:39:06

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Jan 2003, piotr wrote:

> echo serca to badanie dosc dostepne, ale drogie - wiec chyba nie masz nawet
> co marzyc o comiesiecznej kontroli. masz w koncu tylko (!) nadcisnienie
> tetnicze, a nie wade serca (no chyba ze masz, a o tym nie napisales).

A po co echo raz na miesiac w nadcisnieniu tetniczym.
Czy wykonywnie tego badania tak czesto jest w stanie cokolwiek
zmienic w postepowaniu?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-01-17 07:17:16

Od: "Hip-Hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To zalezy od wieku pacjenta. Jesli ma on 60 lat, to cisnienie jest
> prawidlowe

NIedawno mój kolega nie zdał egzaminu z interny właśnie przez takie
twierdzenie.

7. Data: 2003-01-17 13:08:16

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Jan 2003 08:17:16 +0100, "Hip-Hop"
<b...@p...onet.pl> wrote:

>NIedawno mój kolega nie zda? egzaminu z interny w?a?nie przez takie
>twierdzenie.

I slusznie, ze nie zdal. "Normy" cisnienia nie zaleza od wieku (no z
wyjatkiem noworodkow).

A jak do tego medycyna doszla to jest to inna sprawa.

Pozdrawiam

dradam

8. Data: 2003-01-18 13:53:23

Od: "jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hip-Hop wrote:
> Użytkownik "jurek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> NIedawno mój kolega nie zdał egzaminu z interny właśnie przez takie
> twierdzenie.

Niektorzy profesorowie oblewaja za naprawde glupoty. Dla mnie nie jest to
zadnym kryterium

--

9. Data: 2003-01-18 23:20:59

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

.

> Niektorzy profesorowie oblewaja za naprawde glupoty. Dla mnie nie jest to
> zadnym kryterium

jest.Najgorsze jak takie teorie przekazuje sie tym ,ktorzy tego nie weryfikuja

Czy głuchota ..........
laryngolog potrzebny
Sprzedam lampe chirurgiczna
pytanie stomatologiczne