Barbarzyńcy...

21. Data: 2018-12-03 14:31:29

Temat: Re: Barbarzyńcy...
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-12-03 o 11:19, Trybun pisze:

> A po co Polak ma na polskiej grupie silić się na angielskość?

To, że dla ciebie obcy język oznacza silenie się, to nie znaczy, że tak
mają wszyscy.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

22. Data: 2018-12-04 01:24:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:
> Pracowałem
> kiedyś z takim durniem za granicą, już po pół roku zaczął telefonicznie
> z znajomymi z Polski rozmawiać z "akcentem"..

Aż mi się przypomniała wyfiokowana paniusia, co to w ,,Kochaj albo rzuć"
jechała do Hameryki wydać się za mąż i już po tygodniu szprechała po polsku
jak z gorącym knedlem w ustach...

Po prostu istnieje ludzki chłam i tyle, każdy pustak zakompleksiony swoim
pochodzeniem, natychmiast podłapuje obcy akcent i kaleczy ojczysty język.
Ludzie na poziomie nawet po kilkudziesięciu latach wygnania czy zesłania -
zachowują czystość mowy ojczystej.

> Jak długo byłeś poza Polską? Ja w prawie kompletnej izolacji prawie
> kilkanaście lat, i jakoś nigdy mi nie przemknęła nawet jedna myśl po
> obcojęzycznemu. Jest to tym bardziej dziwne że jak sam piszesz dzisiaj
> nawet na końcu świata można mieć kontakt z Polską i wszystkim co
> polskie, więc jak to jest z tą tak łatwą utratą tożsamości polskiej?

Żeby ją (teoretycznie, logicznie) można było w ogole utracić, trzeba ją
najpierw mieć.
Tyle, że jak się ją ma, to utracić jej się nie chce i nie potrafi.

--
XL

23. Data: 2018-12-04 09:54:31

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-12-03 o 14:31, Kviat pisze:

> To, że dla ciebie obcy język oznacza silenie się, to nie znaczy, że
> tak mają wszyscy.
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

Czyli co sugerujesz, jakiś zakamuflowany angol pcha się na polską grupę
i tu udaje Polaka? Dorośnij wreszcie.

24. Data: 2018-12-04 09:55:13

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-12-04 o 01:24, XL pisze:
> [...]
> Ludzie na poziomie nawet po kilkudziesięciu latach wygnania czy zesłania -

100% racji. A tu wystarczy jedna głupawa stacja TV i już stado baranów
przyłącza się do lansowanej przez nią nowomowy.

> Żeby ją (teoretycznie, logicznie) można było w ogole utracić, trzeba ją
> najpierw mieć.
> Tyle, że jak się ją ma, to utracić jej się nie chce i nie potrafi.

Myślę że każdy wychowany nad Wisłą Polak ją ma. Może do końca nie jej
(jeszcze) nie rozumie, ale ją ma.

25. Data: 2018-12-04 10:19:46

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-12-04 o 09:54, Trybun pisze:

> Czyli co sugerujesz, jakiś zakamuflowany angol pcha się na polską grupę
> i tu udaje Polaka? Dorośnij wreszcie.

Sugeruję, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Nie trzeba być
angolem (zakamuflowanym... LOL :)), żeby znać angielski.
Dorośnij wreszcie.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

26. Data: 2018-12-04 23:13:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> 100% racji. A tu wystarczy jedna głupawa stacja TV i już stado baranów
> przyłącza się do lansowanej przez nią nowomowy.

> Myślę że każdy wychowany nad Wisłą Polak ją ma.

Tym samym uzgodniliśmy sobie domyślnie, kogo uważamy za Polaka - ludzi z
poczuciem tożsamości polskiej. Ale mają je nie tylko Polacy wychowani nad
Wisłą, to tak ku ścisłości.

> Może do końca nie jej
> (jeszcze) nie rozumie, ale ją ma.

Tak, więc bardzo potrzebuje, aby mu ją co rusz zabierano, aby sobie ją
uświadomić.

--
XL

27. Data: 2018-12-06 09:50:49

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-12-04 o 10:19, Kviat pisze:

> Sugeruję, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Nie trzeba być
> angolem (zakamuflowanym... LOL :)), żeby znać angielski.
> [...]

Najwyraźniej nie potrafię. Wytłumacz wobec tego to parcie niektórych
Polaków ze swoim angielskim na polskie grupy dyskusyjne.

28. Data: 2018-12-06 09:52:25

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-12-04 o 23:13, XL pisze:

> Tym samym uzgodniliśmy sobie domyślnie, kogo uważamy za Polaka - ludzi z
> poczuciem tożsamości polskiej. Ale mają je nie tylko Polacy wychowani nad
> Wisłą, to tak ku ścisłości.

Z tym że można być polskim patriotą za granicą nie bardzo wierzę. W moim
odczuciu sama narodowość Polska nie czyni nikogo jeszcze Polakiem.

> Tak, więc bardzo potrzebuje, aby mu ją co rusz zabierano, aby sobie ją
> uświadomić.

Problem że my wolność rozpatrujemy tylko w kontekście zaborów/rozbiorów
przez obce państwa. Tymczasem wolność zabierają nam nie hordy Tatarów
czy nasi sąsiedzi a nasi samodzielnie przez nas wybierani
przedstawiciele narodu. W tym i tylko w tym jest problem na dzień
dzisiejszy.

29. Data: 2018-12-06 16:27:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Najwyraźniej nie potrafię. Wytłumacz wobec tego to parcie niektórych
> Polaków ze swoim angielskim na polskie grupy dyskusyjne.

I to jest to.

--
XL

30. Data: 2018-12-06 19:01:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> czy nasi sąsiedzi a nasi samodzielnie przez nas wybierani
> przedstawiciele narodu. W tym i tylko w tym jest problem na dzień

Czyli to MY sobie zabieramy wolność - widać źle wybieramy.
Wybierajcie Ruch Narodowy!

--
XL

Czego pislamiści dotkną
Dzieci
,,Piana z mózgu".
Antychryst i paruzja
Jak kościół i pis traktuje ocenia swoich wyznawców