Bezowy torcik kawowy

1. Data: 2000-01-06 12:41:26

Temat: Bezowy torcik kawowy
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj bylo ciasto skomplikowane, to dzisiaj dla rownowagi podam przepis na
prostsze a tez wysmienite (uwaga : jest dosc slodkie)

bezy :

6 bialek
375 g cukru
5 plaskich lyzeczek kawy rozpuszczalnej
2 plaskie lyzki kakao (ostatnio prof. Miodek dopuscil pisownie zdrobnienia
"kakałko" :)))) )

bialka ubijamy, jak sa polsztywne dodajemy partiami cukier i ubijamy dalej
az do uzyskania pelnej sztywnosci; kawe i kakałko przesiewamy przez sitko
(kawie trzeba troche w tym pomoc) i dokladnie mieszamy

na dwoch blaszkach rozkladamy papier do pieczenia i rysujemy 3 prostokaty o
wymiarach ok. 12 x 35 cm (mozna zmieniac wg uznania) ; wykladamy lyzka
warstwe masy na kazdy prostokat, tak zeby warstwa miala przynajmniej 5-6 mm
grubosci, pozostala mase wkladamy do szprycy z gladka okragla koncowka i
wyciskamy kilka "paluszkow" krotszych o 3 cm niz szerokosc naszych
prostokatow; pieczemy , a raczej suszymy ok. 2 h w temp. 120 C przy lekko
uchylonych drzwiach piekarnika (jak jest nawiew to dobrze jest wlaczyc),
paluszki nalezy wyjac po ok. 1.15 h.

po wysuszeniu ochladzamy

masa

500 ml smietany 30 %
3 bite smietany Dr.Oetkera
50-70 ml likieru kawowego

smietane ubijamy na sztywno, dodajemy zagestnik, mieszamy jeszcze troche i
wlewamy likier, dajemy na troche do lodowki zeby zgestniala

ukladamy pierwszy prostokat, smarujemy masa, delikatnie kladziemy nastepny i
tak do konca; ostatni tez ma byc posmarowany z wierzchu, po obwodzie robimy
szpryca wianuszek z malutkich gwiazdek, w srodku ukladamy skosnie bezowe
paluszki a caly wierzch posypujemy kakao - gotowe

ciasto mozna jesc po kilku godzinach w lodowce (bezy musza zmieknac)
kroic trzeba delikatnie ostrym nozem

i jeszcze jedno : do szprycowania gwiazdek mozna odlozyc troche smietany bez
likieru (likier rozrzedza i nie wychodza takie ladne wzorki)

--
Przemyslaw Koziarski
p...@k...net.pl

1. Data: 2000-01-06 17:44:49

Temat: Re: Bezowy torcik kawowy
Od: "Louis K. Behemoth" <b...@c...fr> szukaj wiadomości tego autora

--
"Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> a écrit dans le message news:
8522l5$c2v$...@s...icm.edu.pl...
: Wczoraj bylo ciasto skomplikowane, to dzisiaj dla rownowagi podam przepis
na
: prostsze a tez wysmienite (uwaga : jest dosc slodkie)
:
Dziekuje za przepis, czy moglbys wyjasnic co to jest bita smietana DrOtkera
i czym to mozna zastapic (chodzi takze o ilosc).
Dziekuje
Ada

1. Data: 2000-01-06 18:07:21

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

:
> [...]
DrOtkera
> i czym to mozna zastapic (chodzi takze o ilosc).

Jest to zagestnik a fachowo stabilizator do bitej smietany. Jak ciasto ma
postac w lodowce to smietane trzeba czyms zlapac; nie ma cudow, nawet
najlepsza po krotkim czasie zaczyna plynac.
Wydaje mi sie, ze odpowiedniki tego preparatu sa dostepne na calym swiecie
pod roznymi nazwami. Jeszcze jedno : ten, o ktorem pisalem jest w torebce
wielkosci torebki z budyniem a wiec zawiera w sobie takze cukier. Czasami
mozna spotkac srodki w malutkich torebeczkach i one wtedy nie maja cukru,
trzeba wiec smietane dodatkowo poslodzic cukrem pudrem.

Przemyslaw Koziarski

Re: Odp: Quiche (tart) Lorraine
zakwas z grzybów do zuru
Re: Refleksja...............