Białko serwatkowe a wysiłek fizyczny (dieta)

1. Data: 2004-10-05 19:36:37

Temat: Białko serwatkowe a wysiłek fizyczny (dieta)
Od: "chello" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich :)
mam pytanie: czy po wysilku fizycznym typu silownia, basen, bieganie mozna
skusic sie na wypicie bialka serwatkowego - 30g ok. 120 kcal
chodzi o to ze przygotowywanie posilkow zastepujacych bialko serwatkowe -
ogolnie bialko zajmuje troche wiecej czasu niz zalanie proszku woda lub
mlekiem

Bialko serwatkowe ma generalnie zapobiec wspomoc spalanie tluszczu podczas
wysilku fizycznego i przede wszystkim zapobiezenie spalaniu miesni a nie
tluszczu

Czekam na wszelkie opinie - nie stosusje powyzszego rozwiazania na razie -
czekam na wasze cenne uwagi

pozdrawiam
ACh

2. Data: 2004-10-05 22:36:06

Temat: Re: Białko serwatkowe a wysiłek fizyczny (dieta)
Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

chello napisał(a):
> [...]
> chodzi o to ze przygotowywanie posilkow zastepujacych bialko serwatkowe -
> ogolnie bialko zajmuje troche wiecej czasu niz zalanie proszku woda lub

bardziej polecam stek
musisz zdecydowac sie albo na wersje
weglowodany + bialko, albo tluszcze + bialko - kombinacja nr 2 wydaje
sie wbrew pozorom bardziej rozsadna - inne sa totalnie bez sensu
dla mnie osoba, ktora mialaby tu najwiecej do powiedzenia jest Damian -
udziela sie nieczesto, ale jak juz cos napisze, to tylko w ramke oprawic
- sporo czasu, energii i kasy facet poswiecil na zrozumienie procesow
biochemicznych - umysl otwarty, ale analityczny. mialem przyjemnosc
wymiany z nim paru maili.
slusznie zaznaczyles, ze bialko ma wartosc energetyczna - wielu fanow
diety niskoweglowodanowej, bedzie wciskac kit ze kalorie sie nie licza -
licza sie. i slusznie zauwazyles, ze bialko zapobiega procesom rozpadu
miesni. jesli znasz angielski - poczytaj wypowiedzi mojego ulubienca, dr
Greg Ellis - ktorego mozna skrocic w zdaniu - rusz dupe, kalorie sie
licza, chcesz byc w formie jedz miecho. moje posty na jego temat sa tez
w archiwum grupy.

pozd
WiRAHA

3. Data: 2004-10-05 22:45:08

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

chello napisał(a):

> Czekam na wszelkie opinie - nie stosusje powyzszego rozwiazania na razie -
> czekam na wasze cenne uwagi

PeEs :) - taka kiedys stara zasada byla wsrod kulturystow - chcesz miec
miesnie, jedz miesnie

pewnie zaraz mi ja tu na grupie sparafrazuja - chcesz miec tluszcz, jedz
tluszcz, ale jesli wezmiemy pod uwage, ze kalorie sie licza a tluszcz
bardzo syci...(tu powinna sie zaczac dyskusja o wyzszosci swiat bozego
narodzenia nad wielkanocnymi)

pozd
WiRAHA

4. Data: 2004-10-05 22:56:53

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

chello napisał(a):

> Bialko serwatkowe ma generalnie zapobiec wspomoc spalanie tluszczu podczas
> wysilku fizycznego i przede wszystkim zapobiezenie spalaniu miesni a nie
> tluszczu

wiem, ze odpowiadajac 3 raz na ten sam post wygladam na schizofrenika,
ale calkiem przypadkowo (serio!) przeszukujac net znalazlem to:

"To nie żadne Białko serwatkowe tylko serwatka białkowa a to duża różnica.
To dwie różne substancje i nie stosuje się ich zamiennie! Z serwatki
wyodrębnia się zawarte w niej białka (i dlatego nazywają się białkami
serwatkowymi) i to one mają dopiero zastosowanie w odżywkach dla sportowców!

Sucha masa serwatki to:
- laktoza (69 do 75%)
- wysokoodżywcze białka rozpuszczalne (10 to 13%)
- pozostałości tłuszczu
- sole mineralne (8 to 10.5%)
- witaminy (B1- B2 - B6 - B9 - B12 - C...)

Serwatka ze względu na swój skład nie ma zastosowania w diecie osób
uprawiających kulturystykę i sporty siłowe, gdyż jej głównym składnikiem
jest cukier mleczny - laktoza. Wymieniony składnik nie jest przyswajany
przez dużą liczbę dorosłych osób powodując u nich biegunkę i
upośledzenie czynności układu pokarmowego. Ponadto laktoza powoduje w
wielu przypadkach efekt "otłuszczania się" co mija się z celem treningu.
Trzeba pamiętać o tym, iż serwatka zawiera tylko! 10 do 13% białka.

To z serwatki płynnej drogą procesów biotechnologicznych otrzymuje się
suchą frakcję białek serwatki. Nazwą "białka serwatki określa się grupę
białek, w skład której wchodzą b-laktoglobulina, a-laktoalbumina,
immunoglobuliny, albuminy osocza, glikomakropeptydy, laktoferyna i inne.
To właśnie te białka mają zastosowanie w odżywkach dla sportowców, ze
względu na swoje silne właściwości anaboliczne i najwyższą
przyswajalność - a nie serwatka.
podsumowanie-nie bierz chocby Ci za darmo dawali!"

http://budo.net.pl/viewtopic.php?t=25976

PS - zeby nie wiem co, kolejny raz sie nie odezwe
PS2 - zjedz stek ;)

pozd
WiRAHA

5. Data: 2004-10-06 06:44:09

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WiRAHA" <w...@a...net> napisał w wiadomości

> PeEs :) - taka kiedys stara zasada byla wsrod kulturystow - chcesz miec
> miesnie, jedz miesnie

chcesz byc mądry jadaj mózgi zwierzece,a od jedzenia swińskich nóżek ładnie
sie tańczy

6. Data: 2004-10-06 06:55:09

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chello" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wysilku fizycznego i przede wszystkim zapobiezenie spalaniu miesni a nie
jak białko serwatkowe ma wspomóc spalanie tłuszczu podczas wysiłku skoro
przyjmujesz je po wysiłku???
po treningu aby zapobiec katabolizmowi mięśni najważniejsze jest
uzupełnienie poziomu glikogenu w mięśniach poprzez dostarczenie
węglowodanów,a następnie dostarczenie białka.białko serwatkowe może być ale
nie jest to najlepsze rozwiązanie w twoim przypadku. o ile dobrze pamiętam
to jesteś na diecie niskokalorycznej ,a wiec również ubogobiałkowej .zasadą
suplementacji białka jest dostarczanie białka z suplementów w ilości nie
większej niż 50 %. dziennej podaży.
po treningu możesz sobie zapodać jakąś sałatkę warzywna + np.twarożek z
jogurtem. wszystko to przygotowane odpowiednio wcześniej .
smacznie ,zdrowo ,naturalnie i bez drogich suplementów o znikomej wartości
odżywczej.

7. Data: 2004-10-06 07:21:12

Od: "nowac" <gnowaczyk@NO_SPAMeuropol-meble.pl> szukaj wiadomości tego autora

> węglowodanów,a następnie dostarczenie białka.białko serwatkowe może być
ale
> o ile dobrze pamiętam
> to jesteś na diecie niskokalorycznej ,a wiec również ubogobiałkowej .

Bzdura!! Mozna byc na diecie niskokalorycznej wysokobialkowej (stosuja ja
kulturysci w okresie przedstartowym)

> [...]
> jogurtem. wszystko to przygotowane odpowiednio wcześniej .
> smacznie ,zdrowo ,naturalnie i bez drogich suplementów o znikomej wartości

tu sie zgodze tzn. najpierw odpowiednia dieta a dopiero potem suplementacja

8. Data: 2004-10-06 07:33:00

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisałem :
> [...]

Adam nie jest kulturystą tylko jest na diecie chyba 600kal i to co pisałem o
malej ilosci białka to było TYLKO o jego diecie.

9. Data: 2004-10-06 10:33:32

Od: "chello" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Adam nie jest kulturystą tylko jest na diecie chyba 600kal i to co pisałem
> malej ilosci białka to było TYLKO o jego diecie.

No Adam jest na diecie tylko ze obecnie =< 1000kcal :) serwatke chcialem
zastosowac ze wzgledu na ograniczenia czasowe
Preferuje kupowanie produktow a nie sleczenie nad garami, zona mi sie
wylamala z diety i zostalem sam na polu walki
Ale skoro uwazacie ze lepiej jest jeść produkty naturalne niz jakies cudo w
proszku to chetnie skorzystam z rad :)
dziekuje za pomoc - nie omieszkam jeszcze skorzystac z waszych rad :)

pozdrawiam serdecznie
Adam

Optymalny festiwal
Czy ktoś odpowie na moje pytanie?