Bigos-pytanie

1. Data: 2006-12-20 11:36:35

Temat: Bigos-pytanie
Od: Anber <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, może ktoś mi podpowie w którym momencie wielodniowego
przygotowania bigosu nalezy dodać czerwonego wina. Czy należy to zrobić
ostatniego dnia czy tez nie ma to znaczenia. Pytam ponieważ jak dotąd
mój bigos obywał się bez winka, a chciałbym mu dodać nowego aromatu.
Dziękuję za wszelkie sugestie

2. Data: 2006-12-20 11:57:51

Temat: Re: Bigos-pytanie
Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anber napisał(a):
> Witam, może ktoś mi podpowie w którym momencie wielodniowego
> przygotowania bigosu nalezy dodać czerwonego wina. Czy należy to zrobić
> ostatniego dnia czy tez nie ma to znaczenia.

Pół godziny przed podaniem. Madera lub czerwone wytrawne.
--
pa, BBjk

3. Data: 2006-12-20 12:21:16

Od: Anber <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pół godziny przed podaniem. Madera lub czerwone wytrawne.

No tak, ale ja nie miałem na mysli wina jako aperitif lecz jako składnik
bigosu staropolskiego :)

4. Data: 2006-12-20 12:24:55

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anber napisał(a):

> No tak, ale ja nie miałem na mysli wina jako aperitif lecz jako składnik
> bigosu staropolskiego :)

Toż mówię: pół godziny przed podaniem [wlej do garnka... tego faktycznie
nie powiedziałam, sądząc, że wynika... Sorry ;)]
Zatem powtórka: pół godziny przed podaniem bigosu wlej do gara trochę
madery lub czerwonego wytrawnego wina.
--
pa, BBjk

5. Data: 2006-12-20 12:49:37

Od: "Emek" <k...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> bigosu staropolskiego :)

tak mi się jakoś średnio kojarzy bigos staropolski z winem jako jego
dodatkiem,;-)
to raczej chyba wymysł dzisiejszych kucharzy. Osobiście też kilka razy
dodawałem ale jakoś nie czuję, że jest lepszy, co innego śliwki

6. Data: 2006-12-20 14:35:45

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Emek napisał(a):

> [...]
> to raczej chyba wymysł dzisiejszych kucharzy. Osobiście też kilka razy
> dodawałem ale jakoś nie czuję, że jest lepszy, co innego śliwki

Masz racje nie słyszałem o tym aby do stropolskiego bigosu dodawać
wina śliwki suszone to i owszem bardzo wskazane można też rodzynek
ale to jużdodatek pochodzący ze wschodu.

Pozdr świateczne
Janusz

7. Data: 2006-12-20 15:40:08

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <embbo0$hi6$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Emek" <k...@y...co.uk> wrote:

> [...]
> to raczej chyba wymysł dzisiejszych kucharzy. Osobiście też kilka razy
> dodawałem ale jakoś nie czuję, że jest lepszy, co innego śliwki

Bigos staropolski to romantyczny mit. A co do wina -- owszem dawnymi
czasy, tzn. w XIX i początkach XX w. owszem, dodawano je, ale raczej
białe słodkie.

Władysław

8. Data: 2006-12-20 16:49:58

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anber napisał(a):
> [...]
> ostatniego dnia czy tez nie ma to znaczenia. Pytam ponieważ jak dotąd
> mój bigos obywał się bez winka, a chciałbym mu dodać nowego aromatu.

Witam.

Ja wina nie dodaję. Próbowałam takiego bigosu z winem u koleżanki, ale
mi nie smakował, być może za dużo wlała. Czasami, gdy kapusta jest za
nadto kwaskowa, dodaję płaską łyżkę stołową rodzynków. Domownikom o tym
nie mówię bo by nie jedli, a tak jak nie wiedzą co jest w środku, to się
zachwycają smakiem i biorą repetę.

Alkmina

9. Data: 2006-12-20 17:25:42

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> No tak, ale ja nie miałem na mysli wina jako aperitif lecz jako składnik
> bigosu staropolskiego :)
Tak jak Ci radzą: niewiele i na samym końcu, przecież wino jest głównie dla
gotowacza.

Michał

10. Data: 2006-12-21 08:42:32

Od: "Emek" <k...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> Bigos staropolski to romantyczny mit.

tak można podsumować właściwie każdą tradycyjną potrawę.B

>A co do wina -- owszem dawnymi
> czasy, tzn. w XIX i początkach XX w. owszem, dodawano je, ale raczej
> białe słodkie.

aaa to nie wiedziałem;-)
człowiek całe życie się uczy

> Władysław
Emek

ZUPA MLECZNA KOZACKA
Garnki Leifheit
przechowanie świeżego łososia do Wigilii
Kieliszek
Dzożdże suszone