Biodacyna i zapalenie płuc pocieszcie...pomóżcie proszę

1. Data: 2007-09-23 17:45:08

Temat: Biodacyna i zapalenie płuc pocieszcie...pomóżcie proszę
Od: Kasia <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Leczyliśmy Kubę na jeitówkę a od soboty lezy na zapalenie pluc w
szpitalu. Dostaje 2 antybiotylki jeden poprzez pompę infuzyjna a drugi
Biodacynę....Ale ja matka oczywiście siadłam na neta i czytam o tej
chorobie...Powiedzcie mi czy BIodacyna jest szkodaliwa i wywoluje
niedosłuchy u dzieci lub uszkodzenie nieodwracalne. Cyz powinnam się bać
bo tak naprawdę to już jestem cala w nerwach bo to pierwsza taka
poważniejsza choroba u synka (4 latka). Jak długo tak mniej wiecej może
leżec w szpitalu....I czy np. można przenieść leczenie szpitalne do domu
tzn zorganizować mu lekarza i pielegniarki w domu? Powiedzcie i
pocieszcie trochę bo już sama nie wiem co robić...Pozdrawiam serdecznie
Kasia

2. Data: 2007-09-24 07:25:39

Od: "tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ja matka oczywiście siadłam na neta i czytam o tej
> chorobie...Powiedzcie mi czy BIodacyna jest szkodaliwa i wywoluje
> niedosłuchy u dzieci lub uszkodzenie nieodwracalne. Cyz powinnam się bać

nie powinnas sie bac na zapas, Biodacyna to akurat bardzo bezpieczny
antybiotyk stosowany nawet u noworodkow i jakiekolwiek powazniejsze skutki
uboczne zdarzaja sie niezmiernie rzadko; nie sugeruj sie ulotka poniewaz
producent dla swojego bezpieczenstwa wpisuje tam co tylko sie da (zgodnie z
zasada, ze jak ostrzegali to nie odpowiadaja)

> Jak długo tak mniej wiecej może leżec w szpitalu....I czy np. można
> przenieść leczenie szpitalne do domu tzn zorganizować mu lekarza i
> pielegniarki w domu?

mysle, ze nie warto, tak dlugo jak goraczkuje lepiej zeby pozostal w
szpitalu gdzie jego stan zdrowia jest na biezaco monitorowany- z zapaleniem
pluc nie ma zartow i lepiej dmuchac na zimne; jak dobrze zareaguje na
leczenie po tygodniu, max 2 bedzie juz OK i bedzie mozna negocjowac z
lekarzem wyjscie do domu

tomasz

3. Data: 2007-09-24 09:54:23

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Wrz, 19:45, Kasia wrote:
> [...]
> tzn zorganizować mu lekarza i pielegniarki w domu? Powiedzcie i
> pocieszcie trochę bo już sama nie wiem co robić...Pozdrawiam serdecznie

Cały sens leczenia szpitalnego przy zapaleniu płuc i niektórych
oskrzelach, związany jest z aparaturą tlenową.
Dlatego jest lepiej wziąć urlop i być z dzieckiem w szpitalu (ech,
kiedyś nie można było), niż ryzykować uduszenie się dziecka.
Życzę Ci, by jak najkrócej tam przebywało, ale miej wiarę w lekarzy:)

--
Pozdrawiam :)
JM

4. Data: 2007-09-24 14:20:01

Od: " Ania" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno przeszliśmy leczenie szpitalne zapalenia płuc u 5 letniego synka. Nie
wiem dokładnie o co chodzi z tą biodacyną ale mój synek ze względu na
niedosłuch nie był leczony za pomocą tego antybiotyku bo to mogło nasilić
niedosłuch. Zastąpili go innym, chociaż biodacyna podobno jest dobrym lekiem

5. Data: 2007-09-26 23:23:31

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 23 Sep 2007, Kasia wrote:

> [...]
> tzn zorganizować mu lekarza i pielegniarki w domu? Powiedzcie i
> pocieszcie trochę bo już sama nie wiem co robić...Pozdrawiam serdecznie

Biodacyna (amikacyna) jest szkodliwa i pewnych określonych sytuacjach
niestety może niekorzystnie wpływać na narząd słuchu. Jest to prawda
ogólnie znana, więc nie ma jej co ukrywać ale jest to także dobry
i skuteczny antybiotyk więc może po prostu lekarze leczący nie
mają innego wyjścia. Tego typu pytań nie powinno się zadawać w Internecie
tylko trzeba po prostu (powinna to robić matka) pytać się o to
lekarzy leczących. Strategię terapeutyczną ustala się na podstawie
stanu choroby i robi to lekarz leczący. On też odpowiada za leczenie
i udziela szczegółowych informacji rodzinie.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

ruchy zebow gornych dwojek
Rozne cisnienie w obu rekach
Nootropil a terapia jąkania i zaburzeń mowy
Co na ostry bol gardla???
adrenalina i encorton