Bol brzucha u 5-latki

1. Data: 2001-03-31 19:07:16

Temat: Bol brzucha u 5-latki
Od: "Adam Sroka" <s...@z...krakow.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Bardzo prosimy o radę lub jakiekolwiek sugestie.

A oto cała historia, (tekst jest dość długi):

Mamy 5-letnią córeczkę. W połowie stycznia, zaczęła się skarżyć na stały
uporczywy ból w okolicy pępka. Najpierw podejrzewaliśmy robaki (glisty
ludzkie już miała wielokrotnie), jednak wytrucie ich nie dało rezultatu. Po
tygodniu/dwóch do bólu dołączyły lekkie stany podgorączkowe, trwające ok
tygodnia. To już nas zaniepokoiło, zrobiliśmy badania moczu, wyszło że ma
stan zapalny.
Poszliśmy do specjalistów, USG nie wykazało niczego podejrzanego poza
"zewnętrzną miedniczką nerkową", mimo to lekarz powiedział że wg niego ta
"wada" nie powinna być przyczyną owego bólu.
Ponieważ córka już wcześniej miała już powracające infekcje układu
moczowego, znajomy lekarz zasugerował że może to być "reflux" moczu i
doradził wykonanie cytologii.
Zrobiliśmy to badanie dopiero po miesiącu (kolejka oczekujących) w naszym
lokalnym szpitalu i wyniki nie wykazały istnienia ww wady. Mało tego -
wyniki badania krwi i moczu (także wymazu) które wykonano w szpitalu,
wskazywały że córka jest całkowicie zdrowa.
Jednak mała nadal uskarżała się na słały niesłabnący ból. Co ciekawe teraz
lokalizowała go niżej, w okolicy pęcherza moczowego.
Poszliśmy do następnego specjalisty urologa, z całym tym stosem badań,
wyników, itd.. Gość obejrzał zdjęcia z cytologii, wykonał kolejne USG i
także nie dopatrzył się tam niczego groźnego.
Sugerowano nam możliwe zakażenie bakterią helico lub pasożytami np. lambrii,
ale badania w tym kierunku nie niczego nie wykazały.

Tak więc nasi lokalni lekarze nie mogą ustalić przyczyny tego bólu, a my
nadal jesteśmy w punkcie wyjścia.

a córka stale mówi że brzuch ją boli - teraz z powrotem pokazuje okolice
pępka.

Prosimy o jakieś sugestie.

pozdrawiam
as

2. Data: 2001-04-02 05:33:39

Temat: Re: Bol brzucha u 5-latki
Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Sroka" <s...@z...krakow.tpsa.pl> napisał (a) ...

Zrób jeszcze raz badanie na lamblie, najlepiej test giardia (jakoś tak),
bo w zwykłym badaniu nie zawsze wychodzą.
Justyna, mama dziewczynki z lambliami.

3. Data: 2001-04-03 10:05:30

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

krys wrote:

> "Adam Sroka" <s...@z...krakow.tpsa.pl> napisał (a) ...
>
> Zrób jeszcze raz badanie na lamblie, najlepiej test giardia (jakoś tak),
> bo w zwykłym badaniu nie zawsze wychodzą.
> Justyna, mama dziewczynki z lambliami.

Mnie powiedzieli, ze to jakis enzymatyczny test. I faktycznie w
normalnym badaniu nic a w tym i owszem.
Katarzyna

4. Data: 2001-04-04 17:40:08

Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Dziurka" <d...@u...edu.pl> napisał (a) ...
> Mnie powiedzieli, ze to jakis enzymatyczny test. I faktycznie w
> normalnym badaniu nic a w tym i owszem.

Właśnie o ten mi chodziło. To test na antygen ETA, właśnie mam przed
sobą wynik (negatywny).

Justyna

cisnienie tlenu
ile korzeni maja zeby trzonowe w dolnej szczece ?
Korekty blizn...
zatoki
łysienie plackowate