Bolące oczy - jak temu zaradzic??

1. Data: 2005-11-23 17:10:57

Temat: Bolące oczy - jak temu zaradzic??
Od: "U" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Pracuje przy monitorze 4 - 8 h dziennie, niestety monitor ma częstotliwosć
odświerznia 75Hz (komfortowe minimum to 85Hz). Ostatnio odczóam ból oczu
tzn. pewnie bolą mnie mięśnie gałki ocznej. Jak temu zaradzić?? Są moze
jakieś preparaty, herbatki tabletki, krople?? Wiem, że moje miejsce pracy
nie jest dobre, lecz muszę sięjeszcze do stycznia w nim męczyć. Jak można
narazie sobie radzić z bólem i zmęczeniem, bo ostatnio juz po godzinie pracy
czuję sie zmęczony przez te oczy jak po 8.

Pozdrawiam
Krzysztof

2. Data: 2005-11-23 17:18:05

Temat: Re: Bolące oczy - jak temu zaradzic??
Od: "anka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "U" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> . Jak można narazie sobie radzić z bólem i zmęczeniem, bo ostatnio juz po
> godzinie pracy czuję sie zmęczony przez te oczy jak po 8.

Na przykład krople Tears naturale. Zawsze mam je przy monitorze
i zakraplam co dwie, trzy godziny.

3. Data: 2005-11-23 17:21:23

Od: "U" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ale czy one neutralizują ten ból i zmęczenie?? bo ja słyszałem, że takie
krople działają jak sztuczne łzy, a przecież łzy chyba nie likwidują
zmęczniea?!

4. Data: 2005-11-23 17:23:51

Od: "MMW" <m...@l...plniespamuj> szukaj wiadomości tego autora

"U" <u...@o...pl> napisał(a):
> ale czy one neutralizują ten ból i zmęczenie?? bo ja słyszałem, że takie
>
> krople działają jak sztuczne łzy, a przecież łzy chyba nie likwidują
> zmęczniea?!

A przy okazji oko przyzwyczaja się do sztucznego nawilżania i samo zaczyna
wytwarzać mniej łez, co po pewnym czasie może uczynić kropelki stałym
elementem naszego życia.

Już lepiej coś obkurczającego naczynka krwionośne, jak Visine,ale ogólnie
na zmęczeine to raczej wypoczynek.

--
MMW | www.dn.own.pl
SuSE 9.3 ---)(==)(@

5. Data: 2005-11-23 17:28:19

Od: "U" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MMW" <m...@l...plniespamuj> napisał w wiadomości
pl...

> [...]
> elementem naszego życia.
>
> Już lepiej coś obkurczającego naczynka krwionośne, jak Visine,ale ogólnie

Łatwo powiedzieć... w sumie, śpię po 8h i ogladam mało TV, a szukam czgoś na
przetrwanie do stycznia, tzn będę miałnowy sprzęt wieć oczy trochę odpoczną
od tego złomu na jakim pracuje.

6. Data: 2005-11-23 18:18:45

Od: "MMW" <m...@l...plniespamuj> szukaj wiadomości tego autora

"U" <u...@o...pl> napisał(a):

> [...]

> na
> przetrwanie do stycznia, tzn będę miałnowy sprzęt wieć oczy trochę

Wiem, też pracuję 8 godzin przy kompie i jeszcze net w domu i też przez
ponad rok używałem 14" złomu. Okulistka przepisała mi na receptę lek o
nazwie Dicortineff i on również likwiduje obrzęki w oczach - faktycznie
pomaga, jednak z nim trzeba uważać, bo to antybiotyk. Poza tym to chyba
Visine lub odpowiedniki.

--
MMW | www.dn.own.pl
SuSE 9.3 ---)(==)(@

7. Data: 2005-11-23 18:37:34

Od: "agnesdz" <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Okulary z filtrami do komputera, mi pomogły.

Aga

8. Data: 2005-11-23 19:10:35

Od: "U" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agnesdz" <a...@B...pl> napisał w wiadomości
> Okulary z filtrami do komputera, mi pomogły.
>
> --
> Pozdrawiam
> Aga

Tzn. chocdzi Ci o antyrefleks?? czy może ten filtr co jeszcze coś innego??
Pzdr
KW

9. Data: 2005-11-23 20:02:25

Od: "gbur" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> narazie sobie radzić z bólem i zmęczeniem, bo ostatnio juz po godzinie
> pracy czuję sie zmęczony przez te oczy jak po 8.

Zasłanianie oczu dłońmi i wpatrywanie się w ciemność co 1-2 godziny po 5
min. Oczy wtedy naprawdę wypoczywają.

10. Data: 2005-11-23 20:16:55

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nazwie Dicortineff i on również likwiduje obrzęki w oczach - faktycznie
> pomaga, jednak z nim trzeba uważać, bo to antybiotyk. Poza tym to chyba

nie tylko antybiotyk, ale i steryd. Generalnie bardzo niebezpieczne, gdy sie
uzywa bez kontroli lekarza i totalnie niewskazane na to, czego dotyczy
watek. Najlepszym srodkiem sa krople nawilzajace, ktore przy czestym
uzywaniu zlikwiduja zarowno suchosc, jak i bole i stan zmeczenia. Podawanie
kropli zwezajacych naczynia jest niezbyt dobrym rozwiazaniem, poniewaz
dzialaja tylko objawowo (nie bedzie oczu czerwonych), ale nie zlikwiduja
przyczyny czerwonosci, jaka jest suchosc. Ponadto utlenienie przedniego
odcinka oka jest wtedy zagrozone, bo oko i tak jest niedotlenione i reakcja
czerwnosci to nie tylko reakcja mechaniczna na draznienie suchymi powiekami,
ale i obrona oka przed wiekszym niedotlenieniem. Co do antyrefleksu -
powinny go stosowac osoby, ktore nosza korekcje (maja wade wzroku),
natomiast oczy zdrowe uzywac go nie musza. Nie jest on zreszta ochrona
prtzed komputerem, a jedynie nie daje objawow zalamywania sie swiatla na
monitorze.

pozdr,

casus

Dlaczego lekarze nie informuja pacjentow???
Antybiotyki na wirusy
kolnierz usztywniajacy
"Prochy" na silowni?
Coldrex/Gripex/Tabcin - który najlepszy na przeziębienie?