Bóle kręgosłupa

1. Data: 2009-02-05 14:50:33

Temat: Bóle kręgosłupa
Od: "Marta" <_...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od roku, po porodzie bolała mnie krzyż a właściwie jeszcze niżej, jakby kość
ogonowa, ból promieniował na boki i czasem na pośladki. Jakiś czas temu
doszło do tego najpierw pobolewanie a teraz regularny ból w kręgosłupie,
dokładnie na wysokości dolnych żeber. Ból jest mocny, tak, jakby coś mi tam
uciskało. Kiedy się pochylam to wyprostowanie się jest trudne i bolesne. Do
tego dołączyło się okresowe kłucie w okolicy wątroby (w nocy mam wrażenie
jakby skóra tam mnie piekła). Do jakiego lekarza z tym i co to może być?
Marta

2. Data: 2009-02-05 14:51:28

Temat: Re: Bóle kręgosłupa
Od: "Marta" <_...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dodam, że czasem czuję kłucia raz pod jedą raz pod drugą łopatką.

3. Data: 2009-02-05 18:34:40

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie jest typowy bul kręgosłupa, lepiej idź do medyka.

--
Nie jestem medykiem.
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)

5. Data: 2009-02-05 18:38:08

Od: "Marta" <_...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co to jest "normalny" ból kręgosłupa?

6. Data: 2009-02-05 19:15:06

Od: "Marta" <_...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Też o tym myślałam, że może plecy nie wytrzymują dziecka noszonego na rękach
ale martwi mnie "dwumiejscowość" tych bóli. Do jakiego lekarza się udać?
Ortopeda? Neurolog? Kto inny?

7. Data: 2009-02-05 19:19:44

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ortopeda, albo internista.
Na wstępie jeśli nie będzie boleć możesz poćwiczyć ,
i oszczędzać kręgosłup oczywiście.
Często są ulotki z ćwiczeniami (apteki, lecznice).
Poprawa jeśli nie jest to coś poważnego
następuje szybko < 2 tyg.
Wystarczy kilkanaście minut , mniej niż codziennie.

8. Data: 2009-02-06 11:08:47

Od: Mermaind <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do jakiego lekarza sie udaae?

Najpierw lekarz pierwszego kontaktu.

Jeśli przyczyna jest natury "mechanicznej" - czyli np. spowodowana
niewłaściwym sposobem noszenia dziecka, to idziesz na rehabiltację.
Polecam dobrze wykształconego fizjoterapetę. Odpowiednia terapia +
ćwiczenia w domu czynią cuda :)
Ćwiczenia powinny być dobrane indywidualnie.

Po ustablizowaniu sytuacji (czyli gdy już nie będzie bolało) pomyśl o
jakieś stałej formie ruchu: dobre tai chi, pilates, niektórzy polecają
jogę.

Pozdrawiam
Jola

9. Data: 2009-02-06 11:10:28

Od: Mermaind <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czesto s? ulotki z aewiczeniami (apteki, lecznice).

Odradzam. Zwykle zawierają wiedzę sprzed dobrych paru lat. (przynajmniej
te parę, które widziałam)

Pozdrawiam
Jola

ropny katar - czy biec do lekarza ?