Brak snu odczłowiecza

1. Data: 2007-03-25 06:01:51

Temat: Brak snu odczłowiecza
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Brak snu może obniżać poziom naszej moralności
Do tak zaskakującego wniosku doszli naukowcy badający decyzje niewyspanych
amerykańskich żołnierzy.
Dwudziestu sześciu ochotnikom kazano podejmować decyzje dotyczące rzeczy
zarówno błahych, jak i moralnie trudnych. Najpierw byli oni po należytym
wypoczynku, a potem po dwóch dobach bez zmrużenia oka.

Okazało się, że umiejętność oceny sytuacji znacznie spada po takim okresie
braku snu. Może to mieć poważne konsekwencje dla samego zainteresowanego
oraz jego otoczenia. Zjawisko to może być szczególnie niebezpieczne nie
tylko dla żołnierzy, ale także na przykład dla lekarzy i ich pacjentów.
Eksperci zwracają uwagę, że problem niedospania zaczyna dotykać całej
zachodniej cywilizacji. Podkreślają jednocześnie, że spadek moralności jest
bezpośrednio uzależniony od braku snu. Kto zatem chce powrócić do zwykłych
standardów etycznych, musi się po prostu porządnie wyspać...

http://wiadomosci.onet.pl/1503991,69,1,0,120,686,ite
m.html

2. Data: 2007-03-25 07:34:42

Temat: Re: Brak snu odczłowiecza
Od: "Ole Bule" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> skrev i meddelandet news:eu538i$gar$1@news.onet.pl...
> Brak snu może obniżać poziom naszej moralności

Brak snu, moze, a nawet z pewnoscia doprowadzi do psychozy... I to jest
FAKT. "Wystarcza" 3-4 dni bez snu i karetka murowana.

3. Data: 2007-03-25 11:40:00

Od: ichbine <i...@o...KROPKA.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):
> [...]
> zarówno błahych, jak i moralnie trudnych. Najpierw byli oni po należytym
> wypoczynku, a potem po dwóch dobach bez zmrużenia oka.

Brak snu wpływa także na moralność - wow!!! ale sansacja. Ale mniejsza z
tymi bajkami.

> Okazało się, że umiejętność oceny sytuacji znacznie spada po takim okresie
> braku snu.

Każdy sam może dojść do ciekawszych wniosków.
Brak snu wykańcza ludzi psychicznie.
Nie myślą nie tyle racjonalnie co w ogóle nie myślą, nerwy maja w
strzępach, pojawiają się niebezpieczne stany lekowe etc. Niektórzy
ludzie mogą znieść całkiem spory taki okres męczarni, inni bardzo szybko
wariują.

> Może to mieć poważne konsekwencje dla samego zainteresowanego
> oraz jego otoczenia. Zjawisko to może być szczególnie niebezpieczne nie
> tylko dla żołnierzy, ale także na przykład dla lekarzy i ich pacjentów.

Dlaczego akurat dla żołnierzy, albo lekarzy?
Wniosek dziennikarzyny jakiegoś, co myśli schematami.
Gorzej jak ze zwykłego człowieka zrobi się psychopata - zwierzę.
Z żołnierzami jest jeszcze inna kwestia, żyją w zamknięciu, można z nimi
zrobić wszystko. Stąd a także z przyczyn militarnych podawano im LSD.

> Eksperci zwracają uwagę, że problem niedospania zaczyna dotykać całej
> zachodniej cywilizacji.

Tere fere. Bardzo duży brak snu ma taki pływ na ludzi a nie niewyspanie.
Ten końcowy wniosek to standard w mediach, na końcu zawsze trzeba
jeszcze odtańczyć kankana!

Podkreślają jednocześnie, że spadek moralności jest
> bezpośrednio uzależniony od braku snu. Kto zatem chce powrócić do zwykłych
> standardów etycznych, musi się po prostu porządnie wyspać...

Bez komentarza.

> http://wiadomosci.onet.pl/1503991,69,1,0,120,686,ite
m.html

ichbine

4. Data: 2007-03-26 11:11:54

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"ichbine" <i...@o...KROPKA.pl> wrote in message

> Brak snu wykańcza ludzi psychicznie.
> Wniosek dziennikarzyny jakiegoś, co myśli schematami.

Caly czas pisze, ze "pseudonaukowe" teksty ktore pojawiaja
sie na sieci to polaczenie nauki z jakims "zyciem na gorąco" :))
Duch

5. Data: 2007-03-26 12:04:59

Od: ichbine <i...@o...KROPKA.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch napisał(a):
> "ichbine" <i...@o...KROPKA.pl> wrote in message

> Caly czas pisze, "pseudonaukowe" teksty
> to polaczenie nauki z jakims "zyciem na gorąco"
> ktore pojawiaja sie na sieci :))

> Duch

No racja.

ichbine

6. Data: 2007-03-26 13:53:08

Od: "...::QRT::..." <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Mar 2007 13:40:00 +0200, ichbine napisał(a):

> Z żołnierzami jest jeszcze inna kwestia, żyją w zamknięciu, można z nimi
> zrobić wszystko. Stąd a także z przyczyn militarnych podawano im LSD.

Możesz rozwinąć wątek?

--
www.warszawski.info

7. Data: 2007-03-27 04:26:57

Od: ichbine <i...@o...KROPKA.pl> szukaj wiadomości tego autora

...::QRT::... napisał(a):

> Możesz rozwinąć wątek?

Nie za bardzo.
Skądś wiem, że wojsko właśnie wytworzyło pewien popularny narkotyk.
Sądzę, że był to LSD.
Polecam Google i "X Files".

ichbine

8. Data: 2007-03-28 16:33:06

Od: "...::QRT::..." <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Mar 2007 06:26:57 +0200, ichbine napisał(a):

> Nie za bardzo.
> Skądś wiem, że wojsko właśnie wytworzyło pewien popularny narkotyk.
> Sądzę, że był to LSD.

ee to lipa. LSD sie zupełnie nie nadaje dla wojska. Chyba ze jako broń
chemiczna :)

--
www.warszawski.info

9. Data: 2007-08-16 11:38:09

Temat: ? W Polsce libertyni doprowadzili do praktycznego zakazu walki z pornografią.
Od: "Ceber ." <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Polsce libertyni doprowadzili do praktycznego zakazu walki z pornografią.

10. Data: 2007-12-16 15:25:28

Temat: Pojednanie będzie doskonałe, jeśli zdoła zgromadzić wszystkich chrześcijan
Od: "Monika" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pojednanie będzie doskonałe, jeśli zdoła zgromadzić wszystkich chrześcijan
w celebracji wokół jednego kielicha.

Re: Rzucilem palenie
Re: Dla rozluznienia atmosfery i okreznicy :)
Dla rozluznienia atmosfery i okreznicy :)
Re: Depresja niszczy Polaków [komentarze]
osiołkowi w żłoby dano :)