Brzoskwinia

1. Data: 2001-04-03 07:31:11

Temat: Brzoskwinia
Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Którą odmianę brzoskwini Waszym zdaniem "warto bardziej" (dla łasucha):
- redheaven
- reliance
i która się bardziej udaje.

Dziękuję
Marek

2. Data: 2001-04-03 08:45:43

Temat: Re: Brzoskwinia
Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2001-04-03 14:23:20

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Którą odmianę brzoskwini Waszym zdaniem "warto bardziej" (dla łasucha):
> - redheaven
> - reliance
> i która się bardziej udaje.
>
> Dziękuję
> Marek
>
> Obie wymienione odmiany łatwo przemarzają. Brzoskwinia siewka to najpewniej
Rakoniewicka, bardzo odporna i obficie owocująca ale jednak mniej smaczna. Ja
polecam polskie odmiany Iskra i Inka, naprawdę świetne, łączą w sobie obie
zalety: mrozo-i-choroboodporność i atrakcyjność owocu

4. Data: 2001-04-04 08:49:06

Temat: Odp: Brzoskwinia
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Obie wymienione odmiany (redhaeven, reliance)owocowaly u mnie na wshcodzie
kraju b. dobrze. Zatem nie obawialbym sie mrozow - klimat u mnie surowy,
ochorny przed mrozami nie zapewniam, ale stanowisko maja brzoskwinie
zaciszne.
Zaniedbalem mocne ciecie i jednz drzew mi sie "rozlupalo" od zeszlorocznego
kwietniowego sniegu. Teraz przycialem mocno te ktora pozostala i czekam na
rezultaty, dosadzilem inke, ktora teoretycznie ma dojrzewac pozniej i chce
dosadzic jakas odmiane dojrzewajaca we wrzesniu - jaka wybrac?
pik

5. Data: 2001-04-05 07:44:17

Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za siewki, ale spróbuję najpierw z redheaven. U mnie zimy nie są
mroźne, więc może się uda. I jeszcze pytanie: jak duże urośnie drzewko
brzoskwini (oczywiście cięte)?

Marek

6. Data: 2001-04-05 07:45:21

Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

A duże urosną (drzewka)? Dzięki.

Marek

7. Data: 2001-04-06 15:05:09

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2001-04-07 17:59:48

Od: "Antoni Broniak" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MB <m...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9abu1b$1h7$...@n...tpi.pl...
> Którą odmianę brzoskwini Waszym zdaniem "warto bardziej" (dla łasucha):
> [...]

Od 6 lat mam REDHAVEN. Rośnie wspaniale, nie przemarza, pięknie kwitnie,
obficie owocuje. I to wszystkie zalety.
Owoce kwaśne, w smaku podobne do kartofla, za nic w świecie miąż nie
odchodzi od pestki. Zastanawiam się czy nie wyciąć i nie wsadzić czegoś
innego. Na razie zacząłem oczkować odmianą od sąsiada - nie mam pojęcia
jaka, ale smaczna.

--
Pozdrowienia
Antoni Broniak

9. Data: 2001-04-08 12:53:05

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrowienia
> Antoni Broniak
>
> Jesteś pewien, że Twoja brzskwinia to Redhaven?? Bo opis brzmi jak jej
dokładne przeciwieństwo. Redhaven lubi przemarznąć, owocuje średnio obficie
jest podatna na choroby. Za to owoc jest super: duży, o żółtym miąższu, słodki
i smaczny. Czy odchodzi od pestki nie pamiętam, miałam ją kilka at temu potem
niestety zmarzła. Pozdrawiam B.Guzek

10. Data: 2001-04-08 14:23:17

Od: "Antoni Broniak" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@n...onet.pl...

> [...]
słodki
> i smaczny. Czy odchodzi od pestki nie pamiętam, miałam ją kilka at temu

100% pewności nie mam, ale mam opaskę z jaką ją kupiłem.
"Brzoskwinia odm. Redhaven pod. Ałycza".
Sądzisz, że mogli podmienić w sklepie ogrodniczym?

--
Pozdrowienia
Antoni Broniak

Podkładka czereśni